testen

dodo

testen

Berichtdoor dodo » vr 18 dec 2009, 21:49

Hoi Allemaal,

Ik vroeg me af of jullie de huiskatten, dus gecastreerd, ook jaarlijks laten testen op allerlei ziekten?
Ik vind het erg belangrijk dat dit met katten voor het fokken wel gedaan wordt, maar hoe doen jullie dit met huiskatten voor de gezelligheid?
Natuurlijk vind ik het vaccineren (buiten chlamidia)wel van toegevoegde waarde.

groetjes
Groetjes,
Joyce

Annemieke
Contacteer:

Re: testen

Berichtdoor Annemieke » vr 18 dec 2009, 23:06

Heykes,

Wij hebben ook een lekker oude HTK poes in huis. Ze krijgt netjes mee ontworming, en haar jaarlijkse inentingen, maar ik laat haar op niets testen......ze is gesteriliseerd.
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 19 dec 2009, 10:27

Bij onze HTK-castraat deden we naast het vaccineren en ontwormen ook jaarlijks een volledig bloedonderzoek ja y2.
Dat doen we ook bij onze honden - Tervuurse Herder van bijna 16 - Kruisingetje van ongeveer diezelfde leeftijd - Mechelse herder van bijna 9.
Wat mij betreft verschilt een huisdier (raszuiver of niet) naar gezondheid toe bekeken in niks van een fokdier.
Voor onze oudjes komt de DA hier ook maandelijks op controle ... net zoals bij oude mensen in een verzorgingstehuis :lol:
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » za 19 dec 2009, 11:04

Elk jaar de nodige inentingen en een volledig onderzoek.
Ook bij ons komt de dierenarts, als we een oud dier hebben, minstens 1 maal per maand langs. We hebben dan ook ook prachtige dierenarts die ik eender wanneer kan opbellen. Ze is hier zelfs eens geweest in avondkledij, omdat ze op een feest was toen ik haar opbelde.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » za 19 dec 2009, 15:48

Ze is hier zelfs eens geweest in avondkledij, omdat ze op een feest was toen ik haar opbelde.
De onze ook....over twee jaar terug met kerstavond......ons Luneke had FIP en onze DA kwam dagelijks langs, ze bracht haar een feestmaaltijdje van lever mee om nog wat aan te sterken......

Nu is ze een volledige nieuwe praktijk aan het inrichten en ze vroeg me voor in de wachtzaal mooie foto's van onze sphynxjes.....
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

geertje

Berichtdoor geertje » za 19 dec 2009, 16:25

Nu is ze een volledige nieuwe praktijk aan het inrichten en ze vroeg me voor in de wachtzaal mooie foto's van onze sphynxjes.....
Hey, dat is geweldig, gaat je neus van krullen zeker?
Onze dierenarts is ook helemaal weg van Heaven en Fly. Toen ze al lang klaar was met het onderzoek bleef ze hen maar vastpakken en knuffelen.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Terug naar “Gezondheid Overig”