jaarlijkse controle hatebreed

candy

Re: jaarlijkse controle hatebreed

Berichtdoor candy » do 13 jan 2011, 23:25

hatebreed krygt rc sensible... toen ik hem pas had gaf ik orijen maar daar bleef hij van aan de diaree... sinds ik rc heb geen problemen meer gehad...
en voor natvoer geef ik af en toe almo nature, ma da moet ni iedere dag zei DA, moet meer zijn als snoepje vertelde ze...
groetjes candy en dikke knuffel van HATEBREED en DIZZY

asielkat

Berichtdoor asielkat » do 13 jan 2011, 23:35

Mijn vriendin blijft overigens zeggen dat dieren welke gevoerd worden met vers vlees altijd iets gezetter zijn
ze worden gewoon wat voller van vers dan brokken en als ik haar dieren zie zou dat best wel kunnen en dan kan het ook wel verklaren waarom Heaven voller is
Maar neem nu ook de mens de 1 is meer gezet dan de ander
de 1 kan alles eten en is en blijft mager de ander wordt al dik van 1 boterham
volg dan je gevoel zou ik zeggen

groetjes An

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 13 jan 2011, 23:37

jsphynx, hatebreed is nu zo'n 16 maanden..en inderdaad als je jaren ervaring hebt durf je je eigen gevoel volgen, maar ik ben nu nog maar dik 1 jaar gezegend met mijn lieverdjes D10
Ik wil hatebreed liefst niet op dieet zetten maar wil ook niet volgend jaar horen dat hij dan toch iets aan zijn hart heeft gekregen misschien.. zal misschien toch maar iets minder voer geven, maar als ze er echt om komen vragen, dan toch iets extra geven angel_sm

en het was idd leuk om te horen dat hij zo goed uitzag, DA heeft 3 keer vermeld dat hij echt supergoedverzorgd uitzag en dat ze zag dat we verliefd waren hihi, vond t leuk dat ze dat zei blush_sm
Haha ik kan het me voorstellen ik ben toch ook altijd weer een trotse poezenmams als ze wat vleiends over m'n katje zeggen he_sm Meid volg gewoon je gevoel, jij kent je eigen kat het beste en je ziet ze elke dag. Als jij denkt dat hij wat meer nodig heeft zou ik het gewoon geven jammer dan. Volgens mijn da eet een sphynx ook niet meer dan een gewone kat en heeft hij dit ook niet nodig om zijn verbranding goed op gang te houden. Nou ik heb ze allebei, haarballen en nakies, en ik vind dat het wel zo is. Hoeveel sphynxen heeft de gemiddelde da nou in zijn praktijk? Ik denk dat ik het gemiddeld bij onze da aardig omhoog breng lach_sm Het klinkt hard maar het is voor mij zoals An zegt, ik heb liever een kat die wat steviger is maar lekker in zijn vel zit en wat kan hebben en ook niet onbelangrijk, geen honger heeft, dan een kat die keurig op gewicht is volgens het boekje maar hartstikke trek heeft. Dan leven ze maar een jaar korter, maar ze leven wel een geweldig leventje. Ik denk verder dat het ook van de kat zelf afhangt. Do en Flink schelen drie weken en Do heeft een dikke speklap onder zijn buik hangen en is er altijd als eerste bij als er eten is. Flink eet ook graag en veel maar is een kilo lichter. Ze zijn allebei actief en spelen erg veel maar Flink is gewoon een hyper katje die heeft altijd haast. Dat zal nooit een vetzak worden denk ik. Hier eten ze vers en brokken.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 13 jan 2011, 23:39

Bij ons in de buurt zit een homeopatische/barf da. Die houdt juist bij hoog en laag vol dat vers gevoerde dieren slanker zijn. "Heb jij wel eens een moddervette leeuw in de natuur gezien?" Ze verbranden alles uit vers en zetten dus geen vet aan en poepen ook veel minder omdat alles opgebruikt wordt uit de voeding. Ik weet het niet hoor en eerlijk gezegd ben ik ook gestopt om me daar druk over te maken ik doe gewoon lekker mijn dingetje en als mijn katten zich goed voelen en er goed uitzien ben ik tevreden wink_sm
Groetjes Marjolein

candy

Berichtdoor candy » do 13 jan 2011, 23:42

An, hatebreed krijgt geen vers, een tijdje geleden wou ik ermee beginnen maar beetje te veel bang om verkeerd te doen dus heb t maar gelaten, want je moet toch rekening houden zoveel % van dat en dan moet je ook zoveel % van dat... death_sm

jsphynx, het klopt ook, ik ga proberen iets minder te geven, maar hij moet zich goed in zijn vel blijven voelen... hy is idd dik, khad ook een vermoeden voor ik DA ging dat ze dat zou zgg dus hij heeft effectief twee dikke hangtietjes air_kiss_sm maar ik ga hem geen honger laten lijden.. daar zie ik hem veel te graag voor D10

bedankt voor jullie advies allemaal drinks_sm

geertje

Berichtdoor geertje » do 13 jan 2011, 23:44

Ik ga hier niet nog eens de bekende foto van Heaven en Fly plaatsen waar Fly twee keer in Heaven kan. Maar het is inderdaad gewoon aanleg.
Ik heb toch altijd geweten dat een sphynx doordat ze geen pels heeft meer energie verbruikt en daarom meer moet eten. Ik merk hier dat ze allebei meer eten dan mijn harige katten vroeger.
Ik geef de helft van de week brokjes en de andere helft vers, dit omdat ik de katten nog mee op reis wil nemen en dan zijn brokjes wel gemakkelijker.
Ik kijk niet zo naar gewicht maar wel naar het uitzicht en Heaven is nu te dik. Gisteren was er weer eens iemand op bezoek die vroeg wanneer de kittens geboren zouden worden... fool_sm

Ik geef carnibest dat is een compleet voer, daar kan je niets verkeerd met doen. Om te beginnen kan je kitten geven, dat is wat fijner gesneden.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 13 jan 2011, 23:47

Hier krijgt Stoer ook RC Sensible zij reageerde na een lange tijd ineens gevoelig op de Carocat. Met de RC gaat het goed, de rest vindt het ook lekker dus die eten gewoon mee als ze zin hebben. Candy ik ben ook geen uitgebalanceerde vleesvoerder hoor. Ik geef gewoon naast de brokken een tartaartje, rundergehaktje, gekookt kippetje of koolvisje 's avonds, is dat een idee? Hier vinden ze het superlekker.
Groetjes Marjolein

candy

Berichtdoor candy » do 13 jan 2011, 23:50

ja, dat kan ik inderdaad eens proberen marjolein... dt ze toch s variatie hebben... weegt ge dat dan af?

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 13 jan 2011, 23:58

Ik weeg nooit wat af.Voor twee katten zet ik ongeveer één gekookt kipfiletje neer of 1 a 2 tartaartjes of 1 a 2 van die vierkante plakjes koolvis uit een pak (ik weet niet of ze dat in België ook zo verkopen?). Ik geef ze elke avond iets en ze kijken er altijd al naar uit. Ik kijk gewoon hoeveel ze willen en stem het daar op af. De tartaar daar doe ik vaak een klein beetje blik doorheen (alleen voor de smaak) sommigen hier vinden alleen tartaar niet lekker genoeg, anderen vinden het hartstikke lekker. De een eet meer dan de ander dus de verdeling zal nooit helemaal gelijk zijn hier maar goed.
Groetjes Marjolein

geertje

Berichtdoor geertje » vr 14 jan 2011, 00:02

Die koolvis verkopen ze hier ook. Ik wil toch nog eens waarschuwen voor de graten. Ik had een stukje vis voor mijn kat, graatvrij gemaakt dacht ik, tot mijn kat zwaar begon te kuchen. Om een lang verhaal kort te maken: er zat een gigantisch grote graat in tegengestelde richting in haar tong, dierenarts, narcose, graat er uit.....volgens mijn man hadden we voor de dierenartskosten beter in het duurste restaurant van Antwerpen kreeft gaan eten en de kat geen stukje vis gegeven.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Terug naar “Gezondheid Overig”