Perianale breuk

Pickles

Perianale breuk

Berichtdoor Pickles » do 07 apr 2011, 13:50

Laatst schreef ik hier dat Joris bloed had in zijn ontlasting, nu was alles terug normaal totdat ik vanmorgen zag dat hij zo een uitstulpende
bult heeft aan zijn poep, juist boven zijn anus.
Heb naar de dierenarts gebeld en die zegt dat het een perianale breuk kan zijn of iets met de anaalklieren.
Vanmiddag zou ze mss komen als ze nog tijd heeft en anders is het voor morgennamiddag.

Kent iemand een perianale breuk?

Pff ze weten ons ook te vinden tegenwoordig...

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Perianale breuk

Berichtdoor Wil » do 07 apr 2011, 14:43

Hoi Meid
wat vreselijk balen is dit ,ik hoop dat hij tijd heeft ,en je kan vertellen wat het is ,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

geertje

Berichtdoor geertje » do 07 apr 2011, 15:09

Ik hoop dat je dierenarts snel kan komen, ik heb geen idee wat een perianale breuk is.
Lastig weer hoor voor jullie.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

dadelus
Contacteer:

Berichtdoor dadelus » do 07 apr 2011, 15:33

oei geen zo'n fijn nieuws. Hopelijk weet je gauw wat er echt aan de hand is en kun je het zonder veel problemen behandelen.
Wij hebben een sphynx verslaving! YES!

Groetjes Kurt, Annick, Mayté - Maye & Marvin & Aayla & Anariko

www.ostendsphynx.tumblr.com

Pickles

Berichtdoor Pickles » do 07 apr 2011, 15:46

De dierenartse is al geweest. Joris heeft gelukkig geen breuk. Wel zit er ontlasting klaar maar de dikke darm zit ietsje te ver geforceerd naar buiten omdat hij wsl te hard perst. Daarom moet ik hem nu een pasta geven waardoor hij gemakkelijker zou kunnen gaan en dit gedurende een dag of 3. Dan nog even aankijken en als hij nog zo moeilijk kan gaan zouden we moeten overschakelen op voer met meer vezels.
De voeding die ze nu krijgen is zonder granen en met een minimum aan koolhydraten en die koolhydraten komen uit fruit bij acana pacifica.

Maar mss heeft Joris toch iets anders nodig. Vroeger kreeg hij royal canin exigin of zoiets, ik ken dat niet....

Bonnie

Berichtdoor Bonnie » do 07 apr 2011, 16:27

Krijgen ze nu brok of vers?

Gizzy had ook af en toe wat bloed, ze heeft dan een enorme drol gedraaid voor zo'n klein poesje en vaak zijn ze ook erg hard. Maar ze dronk ook heel erg weinig. Ik heb een fonteintje voor haar gekocht waardoor ze veel meer is gaan drinken en tot nog toe (knock on wood) heeft ze geen last meer gehad.

Wat je zou kunnen proberen is een paar druppels visolie over het voer doen, met vers is dat wat makkelijker dan met brok.

Pickles

Berichtdoor Pickles » do 07 apr 2011, 20:51

Ze krijgen brok, de acana pacifica, onderdeel van Orijen. Pickles kreeg vroeger royal canin maar die liet altijd zo een stinkerds en had ook vaak platte drol dat ik overgeschakeld ben op acana zonder granen en met koolhydraten uit fruit.
Joris is een kieskeurige eter, wil dus niks van natvoer eten of snoepjes of eender wat dus ja..maar dat van die visolie kan ik wel eens proberen.
Joris drinkt veel, sinds we hem bij hebben moet ik de bak echt alle dagen uitscheppen, ook al gebruiken we de peewee. Alle dagen een onderbak vol schaafsels dus.

Hij heeft al een grote boodschap gedaan, heeft ook ontworming gekregen van de dierenarts want hetgeen ik gehaald had moet voor haakwormen 3 dagen achtereen gegeven worden dus had ik alleen genoeg voor Pickles dus de dierenarts heeft em wat anders gegeven.
En nu 3 dagen de pasta in zijn bekkie.
De bol aan zijn anus is nu gelukkig weg. Mauwen dat ie deed zeg, ook al deed hij zich niet lastig voor of zo, dat mauwen was ook gek zo ineens. Hij praat nu wel vaak met me maar dit was niet normaal.

Terug naar “Gezondheid Overig”