Duim eens voor diddl aub

lathyrus

Re: Duim eens voor diddl aub

Berichtdoor lathyrus » di 24 mei 2011, 11:32

hij heeft al verschillende soorten van "uitslag" gehad, zo van die kleurloze mini bollekes/verdikkingen , rode vlekkerige uitslag en rode bollekes/verdikkingen.
Blijkbaar heeft uitslag ook te maken met het darmprobleem, is dat iets dat vaak voorkomt bij katten met chronische darmontstekingen.
Tot nu toe hebben we dat altijd al terug weggekregen met dog exzema en soms is het zelfs niet nodig dat je smeert, staat hij op 1 dag helemaal vol (s morgens zie je twee bolletjes of 1 klein vlekje en tegen de late middag staat hij dan vol van kop tot teen) en de dag nadien is dat helemaal verdwenen.
Soms verdwijnt het ook gewoon door hem te wassen.
Terwijl hij toch niet vuil ziet...
Raar toch dat dat zo kan opkomen en even snel weer kan verdwijnen en dat het kan verdwijnen na een badje terwijl hij helemaal niet vuil ziet snap ik dan zelf al helemaal niet.
We gaan hem vandaag eerst eens badderen en kijken hoe het dan evolueert.
Gaat het niet weg gaan we smeren met dog exzema (de eerste keren dat hij zo vol stond met uitslag was voor we wisten dat hij hcm had en toen kreeg hij spuit cortisone en verdween die uitslag ook, die cortisone zie ik niet zitten nu voor uitslag, eerst de andere dingen proberen, hij heeft er helemaal geen jeuk van want hij likt er niet aan en hij krabt ook niet)
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » di 24 mei 2011, 12:16

Nadine, jij kan een boek beginnen schrijven over alles wat je katten al gehad hebben.
Als de uitslag verdwijnt bij het in bad zetten, zou het dan niets te maken kunnen hebben met warmte......of zweet?
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » di 24 mei 2011, 12:41

geertje, het lijkt wel alsof ik er een boek zou kunnen over schrijven ja, een niet aflatende stroom van steeds opduikende problemen, maar t komt eigenlijk allemaal neer op 3 dingen, de chronische darmontstekingen van diddl en de daarbijhorende nevenverschijnselen, de hcm, en dan dat bordatellagedoe dat we hier gehad hebben.
Als je t dan zo bekijkt valt het nog mee zekers :roll: alhoewel ik hier toch al gezeten heb dat ik dit D25 wou doen omdat het voelde alsof er geen eind aan kwam...
Als ze zweten worden ze toch bruin? Dan vormen ze toch van die smeer?
En Diddl blijft tegenwoordig lange tijd proper
Vroeger deden we hen iedere week in bad, ik was daar heel strikt in, vuil of niet vuil, bad binnen.
Nu heb ik zoiets van hoe minder ze moeten doen dat ze niet graag doen hoe minder ze gestressed zijn hoe beter dat is voor hen dus zijn de wekelijkse badjes afgeschaft en worden ze alleen nog maar gewassen als ze vuil zien.
(of zoals nu als diddl uitslag krijgt maar hij ziet nog niet vuil dan gaat hij ook badje binnen)
Ik weet eigenlijk niet of het badje er dan iets mee te maken had of niet
Het kan ook toeval geweest zijn dat het dan verdween den dag na het badje.
Voordien was t ook al eens verdwenen van de ene dag op de andere zonder badje.
Maar de dierenarts had ons gezegd om hem toch eens in bad te steken en te kijken of dat niet hielp en dat hebben we dan maar gedaan en dat gaan we dan nu ook maar doen.
Baat het niet dan schaadt het niet...
Bij die uitslag die rood ziet moet er gesmeerd worden.
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » di 24 mei 2011, 12:49

Ik denk niet dat ze vuil worden van het zweet zelf maar mee van al wat in het zweet blijft hangen, stofjes en zo. Fly kan soms zo onder een dekentje liggen zweten dat haar rimpels op haar kopje gewoon vol zweet staan en toch is ze niet vuil....zweetreetjes noemt Reintje dat.
Het is een kleine moeite om het uit te proberen met het badje natuurlijk.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Terug naar “Gezondheid Overig”