Een "case" wat zouden jullie doen ?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Een "case" wat zouden jullie doen ?

Berichtdoor Clemmetje » ma 24 okt 2011, 18:03

Ik denk dat wat Annemieke zegt belangrijk is .
Hoe zou je zelf behandeld willen worden en blijf ten alle tijde netjes.
Jij moet er samen met de kittenkoper uit komen en probeer dat zo netjes mogelijk te doen.
Leg haar ook uit waarom jij anders denkt over bepaalde zaken.
Groetjes Clem
Afbeelding

lies

Berichtdoor lies » ma 24 okt 2011, 18:51

ja denk ook als je het goed kan oplossen dat je je dan er beter bij voelt is erg dat de kitten dood is voor beide partijen denk ik en hoe en wat kun je toch niet meer achter halen en dat je misschien samen kijkt van he wat wil de koper eigenlijk precies wil ze een ander kitten zonder bij betaling of heeft ze gewoon een ander bedrag in het hoofd wat ze wil geven voor een ander kitten misschien is het wel sneller op gelost dan iedereen denkt

sphoenix

Berichtdoor sphoenix » ma 24 okt 2011, 19:59

Was het niet zo dat ze geen kitten wou maar een vergoedijg v 250€ of heb. Ik dat misgelezen?

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » ma 24 okt 2011, 21:01

Het enige waar jij mee bezig bent is je afvragen wat jou recht is en of je niet genoodzaakt bent, wettelijk, om het kitten te vergoeden.
Dat is in mijn optiek meer de manier van een dierenhandelaar dan van een eerlijke en betrokken fokker.
Je maakt de kopers gewoon zwart! Ze zouden hem van de trap hebben kunnen gooien; ze zijn niet binnen de door jou verplichte drie dagen na aankoop naar een da gegaan; ze zijn misschien wel nalatig geweest, etc.
Waarom trek je je niet meer aan van het verlies van het diertje? Waarom zeg je niet gewoon dat ze graits een nieuw kitten van je kunnen krijgen?
Wat is daar zo moeilijk aan? Je zegt zelf dat je geen bedrijf bent! Dan is het menselijk/dierlijk contact toch veel belangrijker.
Zoals ook Annemieke dat al aangaf.
Ik zou bij Annemieke zo een kitten kopen, maar bij jou zeker niet, zeer zeker niet na deze case (wat geen case is maar pure waarheid).
Wanneer ik bij jou een kitten zou kopen en het diertje zou een ernstige ziekte krijgen en sterven weet ik nu dat jij je rechtsbijstand verzekering belt en Annemieke (als voorbeeld) mij zou steunen.
Misschien niet zulke goede reclame voor je, maar ik ben blij met dit topic.
Kopers kunnen hier zien dat er ook andere haken en ogen zijn aan het kopen van dure kittens bij fokkers dan bijvoorbeeld HCM.
Er zijn nogal wat verschillen in afhandeling wanneer het niet goed loopt met je kitten.
Wanneer je je nieuwe huisgenootje verliest is het van belang dat de fokker verantwoordelijkheid neemt en je steunt.

Ik mis in dit topic ook zeer zeker de kant van de koper. Is die hier aanwezig of kan die ingelicht worden? Ik ben benieuwd naar die kant van het verhaal!
Afbeelding

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » ma 24 okt 2011, 21:28

Ja hoor ze weet dat ik het ging vragen.
Zowel de naam van de koper, als de naam van het kitten zijn niet genoemd en geheel anoniem.

Gelukkig is dit geheel wederzijds en zou ik jou nooit een kitten verkopen ;)
Je bent hier vaker zo kortzichtig. En nogmaals je bent 1 van de weinige die er zo overdenkt.

Ik vind het heel erg dat het kitten is overleden, heb dit kitten zelf groot gebracht met de hand, het is vreselijk als je zulk nieuws hoort. Maar er moet wel een oplossing komen waar beide kanten het in kunnen vinden.

En de voorbeelden die ik aanhaalde, als van de trap gooien, moet je wel lezen , en niet selectief lezen: "hij begon zelfs"

Jij denkt bijdehand te zijn het is geen case bla bla bla, maar dat een kittenkoper iets eist wil nog niet zeggen dat je daarin mee MOET gaan. En nogmaals zoals ook in de OP zij is naar de DA gegaan, en wellicht valt het de DA meer te wijten dan de eigenaar, dat weet ik niet, en ook dat zou buiten mij om zijn. Zoals ik ook al meerdere keren heb aangegeven.

Heb al 3x gezegd dat ik heb gebeld omdat ik wilde weten wat ik MOET doen. Dus is mijn aanbod zeer redelijk.
Over het wel of niet steunen, mailcontact en smscontact ga ik niet openbaar maken, maar steun is er zeer zeker geweest, en nog. Ik weet zelf hoe het erg verlies is van een kitten.

En gezien de reacties in dit topic op de jouwe na, denk ik dat het wel meevalt met de slechte reclame en dat ik het alleszins redelijk op wil lossen. Maar ook ik heb het recht om mij normaal te laten informeren. Als dit zo geheim was geweest had ik het hier niet neergezet.

Ik wil het hier ook verder bij laten. Ik denk dat iedereen nu heeft kunnen zeggen wat hij of zij wilde en het is nu aan mij wat de oplossing zal zijn.

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » ma 24 okt 2011, 21:31

Ik denk ook dat het hiermee klaar is. Je noemt me wederom kortzichtig omdat mijn mening anders is dan de jouwe, jammer. Dat je het hinderlijk vind dat ik als "enige"het niet geheel met je eens bent strookt niet met je titel: Een case, wat zouden jullie doen?
I rest my case!
Afbeelding

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » ma 24 okt 2011, 21:36

Je mag het best ergens niet mee eens zijn.

Alleen het is niet zo simpel als jij schetst het kitten heeft namelijk niet de juiste medische verzorging gekregen.
Is heel erg voor het kitten inderdaad.

Ik heb een slot aangevraagd voor dit topic.

Terug naar “Gezondheid Overig”