Een "case" wat zouden jullie doen ?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Een "case" wat zouden jullie doen ?

Berichtdoor Clemmetje » zo 23 okt 2011, 15:34

Maar dit is het verhaal van 1 kant, ben ook wel benieuwd hoe de kittenkoopster dit allemaal ervaren heeft.
Dat zou inderdaad wel interessant zijn om te weten want soms kan die de dingen heel anders zien en ervaren hebben.
Groetjes Clem
Afbeelding

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » zo 23 okt 2011, 16:15

Ik zou toch huiverig zijn om daar weer een kat te plaatsen, zou daarin echt afgaan op het gevoel dat ik bij die persoon heb. Als deze eigenaren overkomen als lieve, bezorgde en zeer verdrietige baasjes durf ik het wel aan, met daarbij de afspraak om naar een andere DA te kijken. Als ze echter puur zitten te azen op een nieuwe kitten weet ik het zo net nog niet...
Dat ze 50 euro van de prijs afwillen vind ik ook een beetje vreemd, op zo'n bedrag zou die 50 euro toch niet de doorslaggevende factor zijn, jij hebt ze niets misdaan en maakt ook kosten aan deze nieuwe kitten, dus als ze moeilijk doen over de prijs zou het ook wel ophouden.
Je onderbuikgevoel is altijd het belangrijkste.... vertrouw daarop!

Toen Spot net bij ons was kreeg hij ook enorme diarree. Sommigen hier weten het nog wel, het topic zal hier ook terug te vinden zijn. Och wat was hij ziek! Ook spuitdiarree, het liep eruit, het waren lichtgrijze plasjes geworden. Ik was doodongerust en heb dagen moeten huilen van angst voor mijn kleintje. Maar mijn DA was heel meelevend, liet steeds maar monsters onderzoeken, stuurde ze op naar Utrecht, overlegde met Utrecht over de aanpak, heeft zelfs wat experimentelers geprobeerd op advies van de artsen daar, en uiteindelijk is Spot beter geworden. Zo kan het dus ook!!! Wij hebben er zelf voor gezorgd dat er actie werd ondernomen, als de terugkoppeling te lang duurde voor ons gevoel belden we zelf al, ik had het no-way gepikt als de DA geen actie ondernomen had op zijn diarree, dan had ik -totaal onervaren op het gebied van diarree bij kittens verder- toch echt een andere DA gezocht! Met de acties van deze DA was ik niet akkoord gegaan bij mijn lieve kleine Spot. Ik was liever zelf naar Utrecht gereden met hem om hem op te laten nemen....
Ik vind het dus eigenlijk zowel niet goed van de dierenarts, als van de eigenaar, om niet sneller te handelen.
In blijde afwachting van Pip!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 23 okt 2011, 19:10

Hoi Bar
Ik vind het TOP dat je ze voor dat geld een ander kitten geeft ,veel fokkers doen dat dus niet ,het is ook niet jou fout ,of nalatigheid dat dit gebeurd is ,
het kitten is ziek geworden weken na dat het bij jou weggegaan is ,

En die eigenaar had naar je moeten luisteren ,en naar een andere DA moeten gaan ,Die DA is een giga klootzak ,maar daar lopen er wel meer van rond ;(
,Waarom is dit kitten niet op de medicatie gezet voor die pancrias ,ze moet alnog dieDA aanpakken ,wie weet hoeveel katten daar doodgaan door niet te behandelen ,

Zou zelf het doodeng vinden om die mensen weer een kitten te geven ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » zo 23 okt 2011, 20:53

Ik vind het een makkelijke case:
het kitten is binnen een maand ziek "geworden". Ik zet dit tussen aanhalingstekens omdat het waarschijnlijk al een zieke alvleesklier had toen het bij jou was.
De koper heeft dus recht op volledige vergoeding. Ze hebben nog geen maand van het nieuwe kitten kunne genieten!
Hoe kun jij garanderen dat het kitten een gezonde alvleesklier had toen het bij jou werd verkocht?
Wie moet bewijzen dat het kitten wel of niet goed was: jij of de koper?
Afbeelding

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » zo 23 okt 2011, 21:23

Of ze het al had , komen we nooit meer achter, want we weten niet WAT ze had...

Alleen dat ze niet is behandeld voor de alvleesklier terwijl het bekend was...
Natuurlijk kan een kitten ziek worden, uiteindelijk een ontlasting onderzoek en kitten is niet behandeld, ofwel dood laten gaan.

Mijn dilemma is meer, kun je dit de nieuwe kittenkoper aanrekenen...

Kortzichtig Petra, jammer, maar ben je wel vaker.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 23 okt 2011, 21:53

Wat betreft de alvleesklier weet ik wel dat je ook vaak afwijkende waarden ziet bij diarree. Miaula heeft als kitten ook erg lang diarree gehad, waar de dierenarts niet de vinger op kon leggen. Het was pappen en nathouden telkens. Ik heb toen haar ontlasting laten onderzoeken, daaruit kwam ook nar voren dat de alvleesklier niet goed werkte, die maakte nauwelijks amylase aan, een enzym dat ervoor zorgt dat eiwitten uit voedingen afgebroken kunnen worden. De dierenarts zei toen dat het een kip-ei verhaal is: heeft ze diarree omdat de alvleesklier niet goed werkt, of is het een gevolg van de diarree? Miaula is toen behandeld voor de amylasedeficiëntie, maar dat werkte niet. Persoonlijk zou ik dit niet meenemen als argument in ja overweging. Je weet niet of het niet behandelen van het alvleesklierprobleem ertoe geleid heeft dat het katje uiteindelijk overleden is. Daarnaast, er zijn zoveel mensen die blind varen op de dierenarts. Wil niet zeggen dat die adequaat gehandeld heeft, want dat weet ik absoluut niet. Maar wie zijn wij als leken die geen diergeneeskunde gestudeerd hebben om het handelen van de dierenarts zo in twijfel te trekken.
Ik wil hier verder geen partij trekken in iemands voordeel, maar wil je bovenstaande wel meegeven voordat om op je argumentenlijstje te zetten voordat je een beslissing neemt.

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » zo 23 okt 2011, 21:58

Ik ga morgen eens contact opnemen met de dierenarts die dit poesje destijds onder behandeling had.
Misschien kan zij mij meer vertellen.

Tevens ga ik rechtsbijstand eens bellen, om buiten dat ik het normaal op wil lossen, toch eens te horen wat sowieso mijn plichten zijn in deze.

nonalize

Berichtdoor nonalize » zo 23 okt 2011, 22:11

Goed dat je de dierenarts gaat bellen, ik hoop dat je er wat wijzer van wordt.
Succes!
Groetjes Elize

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 23 okt 2011, 22:21

Hoi Hoi
Marthe ,wij hebben zelf al zoveel blunders meegemaakt bij de DA ,en ook met dodelijke afloop ,ook hun maken giga fouten ,

Goed Bar dat je dat gaat doen ,ik hoop dat ze je verder kunnen helpen ,,geeft voor jezelf toch een beter gevoel ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

tijgerhofjes

Een "case" wat zouden jullie doen ?

Berichtdoor tijgerhofjes » ma 24 okt 2011, 10:14

Ik vind het moeilijk en kan je ook niet adviseren.
In ieder geval vind ik je aanbod netjes.
Het is moeilijk te achter halen waar het vandaan komt, het kan aangeboren zijn en door de verhuizing naar voren zijn gekomen, te kort geschoten. Door de DA??
te kort geschoten door de nieuwe baasjes???
Dat is allemaal koffiedik kijken. Hopelijk geeft rechtsbijstand je meer duidelijkheid.
Sterkte ermee.

Groetjes Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Boes en Buster.
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Terug naar “Gezondheid Overig”