Suprelorin staafje

fieken
Contacteer:

Suprelorin staafje

Berichtdoor fieken » wo 11 jan 2012, 20:51

Ik zou bij mijn katertje een staafje willen laten zetten (heeft Wil mij aangeraden) en ik heb bij mijn DA geinformeerd of ze dit kan doen. In Belgie staat dit hormonenpreparaat nog niet geregistreerd voor katten.
Mijn katertje is 9 maand en sproeit nog niet maar mijn DA zegt dat hij zijn katergedrag blijft behouden zoals sproeien en onvruchtbaar dekken.Dat je niet weet wanneer zijn dek weer vruchtbaar wordt en dat het voor dekkaters afgeraden wordt.
Nu zou ik van jullie graag jullie ervaringen hierover weten omdat er hier toch redelijk wat fokkers dit gebruiken (dacht ik) en hier toch zeer tevreden over zijn.

manoe76
Contacteer:

Re: Suprelorin staafje

Berichtdoor manoe76 » wo 11 jan 2012, 20:55

Hoi Fieken,

Ik heb zelf geen ervaring met suprelorin bij katten, maar ik kan eens vragen voor je... Volgens mij is het in Nederland ook niet geregistreerd voor katten, maar dat betekend niet dat het niet gebruikt wordt. Ik zal eens vragen aan de vertegenwoordiger... vaak zijn zij wel op de hoogte van gebruik bij andere dieren...

Als ik meer weet laat ik het weten!

Groetjes Manoe
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » wo 11 jan 2012, 21:12

Ik heb hem, zowel voor mijn honden als mijn katten ....... het is GEWELDIG spul: zou er zo aandelen van kopen :D ...... wat je DA zegt klopt niet ;) ..... mijn kater die sproeide is na zijn hormoonstaaf gestopt met sproeien! Mijn jongste kater heeft nooit gesproeid, of ze nadien weer vruchtbaar zijn kan ik je helaas niet garanderen, mijn jongste heb ik alsnog laten castreren en mijn oudste krijgt niet echt de gelegenheid om samen te mogen zijn met een krolse poes ;) ...... De staaf steekt nu een vol jaar en ik ruik op de bak nog niet eens dat het al zou uitgewerkt zijn, dat vind ik dan persoonlijk het enige nadeel .... je weet niet wanneer het uitgewerkt is!
Of er naar later toe bijwerkingen zijn weet ik ook nog niet .... dat vind ik nog wel een beetje "eng"
Maar voor de rest echt een aanrader!

In België is het idd nog niet voor katten geregistreerd! Mijn DA'tsen hebben mij daar ook op gewezen maar ik heb gezegd dat ik het toch wou ;)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » wo 11 jan 2012, 22:32

Het wordt al gebruikt bij katten in Belgie, maar er is vooral onderzoek gedaan naar het gebruik bij honden.Heb ik me een tijd geleden laten vertellen tijdens een voordracht voor dierenartsen.Allerlei onderwerpen over katten, was super-interessant.
Ze kunnen bv. nog niet zeggen hoelang het duurt tot het staafje begint te werken na plaatsing, en ze kunnen ook niet voorspellen hoelang het werkt.Kan me voorstellen dat dat niet altijd goed uitkomt voor een fokker...
Ann

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 11 jan 2012, 22:37

Hoi Hoi
hier ook de blijde gebruiker van de staaf ;) onze hond ,bulldog heeft 1 jaar geleden de staaf gehad ,is nu knetter loops ,
Onze kater heeft hem ook gehad ,nu zit ik te wachten tot het uitwerkt ,hij wilde hier al dekken met 5 maanden ,;( normaal worden ze dan apart gezet ,nu loopt hij nog heerlijk in huis rond ,,

Hier is het ook nog niet voor katten ,maar ze doen het wel ,Zit op veel katten lijsten ,hoor er alleen positiefe dingen over ,ook dat de katten gewoon weer krols of katers weer vruchtbaar zijn ,
Fieke hou je poot stijf dat je gewoon zo'n staafje wil ;) anders effie's naar Wendy haar Da ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » do 12 jan 2012, 09:36

ik weet niet of het klopt vandaar dat ik dit een intressant onderwerp vind maar blijkbaar zou je nooit weten wanneer het uitwerkt; sommige zouden tot meer dan 2jaar gaan. klopt dit?
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 12 jan 2012, 09:50

Je hebt van suprelorin 2 doseringen. 4.7 mg en 9.4 mg. De 4.7 mg werkt bij een grote hond ongeveer 6 mnd en bij een kleine hond wel tot een jaar. De 9.4 zou dus het dubbele betekenen en zou bij een kleine hond dus wel tot 2 jaar kunnen werken. Ik kan me voorstellen dat het bij katten misschien nog wel langer zou kunnen werken. Het is inderdaad een nadeel dat je dus niet weet wanneer het is uitgewerkt, zeker als er intacte poezen rondlopen....
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 12 jan 2012, 10:29

Ik heb net de vertegenwoordiger gesproken (was zelf inmiddels ook wel nieuwsgierig geworden) en dit wat ze zei over gebruik bij katten: De testosteron piek duurt bij katten soms langer dan bij honden, wat inhoudt dat ze adviseren om de kater 12 weken bij krolse poezen vandaan te houden. Het duurt dus veel langer voordat de kater onvruchtbaar is. Verder is de duur van de werking bij katten ook heel wisselend nl 9 maanden tot 2 jaar. De ervaring is dat ze daarna wel weer normaal vruchtbaar zijn, maar je weet dus niet zo goed wanneer....
Afbeelding

Precious Sapphire
Contacteer:

Berichtdoor Precious Sapphire » do 12 jan 2012, 10:33

Ik heb ook ervaring met de SUPRELORIN bij mijn chihuahuareutje, het is nogal een dominant mannetje die graag overal zijn "handtekening" plaatst, we vonden steeds een paar druppels urine tegen alle hoeken in huis...
Met zijn staafje was dat snel over, ook zijn driftig gedrag ten opzichte van de kattinen en allerlei knuffelbeertjes was verdwenen.

Het staafje was wel snel uitgewerkt, nog geen zes maanden later begon het allemaal opnieuw, niet plots maar beetje bij beetje begon hij zich weer interesse te tonen in de poezen. Hier was het dus duidelijk wanneer het uitgewerkt was!

Kathy
Afbeelding

Terug naar “Gezondheid Overig”