Fly... al één van haar zeven levens opgebruikt...

geertje

Fly... al één van haar zeven levens opgebruikt...

Berichtdoor geertje » ma 08 feb 2010, 21:36

Daarstraks iets meegemaakt met Fly, ik was er zo van geschrokken dat ik het enkele uren heb moeten laten bekomen voordat ik het op forum kon zetten:

af en toe eet Fly veel te snel waardoor ze daarna alles overgeeft. Daarstraks dus ook, zit ze over te geven in de krabpaal/ton, ze is klaar en ik wil ze er uit halen om alles op te kuisen en op dat moment geeft ze nog een beetje over. Daarna zat Fly heel de tijd te hoesten en kokhalzen. Na een tijd werd dit echt erg, en begon ik in paniek te raken, ik was ook alleen thuis, het zweet begon me uit te breken. Ik ken de Heimlich methode om bij mensen iets los te maken dat vastzit in de luchtpijp, maar weet niet hoe dit bij katten moet.
Ik denk eigenlijk dat er iets misgelopen is op het moment dat ik haar opnam terwijl ze nog overgaf.
Het hoesten, ondertussen stikken werd altijd maar erger, uiteindelijk heb Ik haar schuin met haar hoofd naar beneden vastgehouden en op de zijkant van haar lijfje geklopt... toen vloog er een brokje katteneten uit en liet ze een flinke boer.
Ik stond nog een hele tijd erna te bibberen, Fly huppelde ondertussen al terug vrolijk rond.

Misschien is dit voorval eens een aanleiding om tips te krijgen bij zo'n situaties. Wie kan hier een beetje interessante uitleg over geven?
Eerste hulp in noodgevallen?
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

maria

Re: Fly... al één van haar zeven levens opgebruikt...

Berichtdoor maria » ma 08 feb 2010, 21:51

wat is dat schrikken zeg.. hier schrokken ze ook weleens en komt het er weer uit.. maar gelukkkig nooit dat ze bijna stikken.. ik zou in paniek raken. gelukkig heb ik dierenarts dichtbij wonen dus bij paniek ren ik altijd naar hem toe .. in de hoop dat hij thuis is.. en gelukkig tot nu toe altijd...
ik denk dat je goed hebt gehandeld ; belangrijk om luchtweg zo vrij mogelijk te krijgen en dan de verstopping weg te krijgen..
ik zou hetzelfde gedaan hebben.. op de kop houden en op rug kloppen.. net zoals je bij kinderen doet..
maar benieuwd wat de anderen zeggen...
hoop dat de schrik weer wat uit je benen is..

geertje

Berichtdoor geertje » ma 08 feb 2010, 22:21

gelukkig heb ik dierenarts dichtbij wonen dus bij paniek ren ik altijd naar hem toe .. in de hoop dat hij thuis is.. en gelukkig tot nu toe altijd..
Mijn dierenarts woont zo'n 7 km van hier, misschien moet ik maar eens rondkijken in de buurt naar een dierenarts voor dringende zaken.Probleem dat er eigenlijk in de buurt geen goede is, en ook bij een dringende zaak is een goede behandeling noodzakelijk.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 08 feb 2010, 23:28

Phoe Geertje wat zal jij geschrokken zijn! Ik krijg het al benauwd als ik t lees. Dat is een naar plaatje van je lieveling. Ik heb hier ook een gigantische schrokker, gebruikt haar bek als een soort sneeuwschuiver en slikt zonder te kauwen c9 Dus vaak benauwd en spugen maar nog nooit zo erg. Stoer speekselt erg als ze heerlijk geaaid wordt en dat speeksel schiet wel eens in haar luchtpijp, en ook drinkt ze altijd zo wild water dat het standaard in het verkeerde gaatje schiet. Zorgt ook voor erg benauwde momenten die soms best wel lang duren en waar ik het erg warm van krijg. Ik denk daar ook best wel eens aan maar denk dat je da al op de hoek van de straat moet wonen wil je optijd zijn. Er zijn wel cursussen dieren EHBO.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 09 feb 2010, 08:23

oh ik had hier gisteren al wat gepost en ik zie niks c9 .... doe het straks wel weer .... al wat bekomen Geertje?
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 09 feb 2010, 09:57

Pffff wat zul jij inderdaad geschrokken zijn!! Echt ongelooflijk fijn dat het met een sisser afgelopen is. Wel weer typerend dat het baasje nog 30 minuten moet bijkomen van het voorval, en Madame al lang weer vrolijk door het huis huppelt..

Verder weet ik ook niets over EHBO bij katten. Ik heb thuis wel een aantal boeken waarin volgens mij (kort) wat staat over hoe te handelen in noodsituaties. Ik heb ooit wel gekeken, hoe je een kat mond-op-neus beademing moest geven, maar kan het me niet meer herinneren. Wel een goed plan om er binnenkort weer eens naar te kijken, een ongeluk zit immers in een klein hoekje dus je kunt maar beter goed voorbereid zijn.

Natasha

Berichtdoor Natasha » di 09 feb 2010, 09:59

Jeetje wat zul je geschrokken zijn!!
Hoop ook dat je inmiddels bijgekomen bent s12
meuh_sm meuh_sm meuh_sm meuh_sm meuh_sm
Groetjes Natas

geertje

Berichtdoor geertje » di 09 feb 2010, 10:19

... al wat bekomen Geertje?
Ik heb heel de avond een eigenaardig gevoel gehad, ik ben om 1u vannacht wakker geschoten en heb tot 4u wakker gelegen. Ik denk dat ik er toch serieus van ondersteboven was.
Fly en Heaven waren hier gisteren heerlijk met elkaar aan het spelen en ik moest ook altijd maar denken dat de lijn tussen leven en dood zo dun is.
oh ik had hier gisteren al wat gepost en ik zie niks .... doe het straks wel weer
Ik ben benieuwd.

geertje

Berichtdoor geertje » di 09 feb 2010, 10:43

Wel weer typerend dat het baasje nog 30 minuten moet bijkomen van het voorval, en Madame al lang weer vrolijk door het huis huppelt..
En heaven had ook zo haar eigen manier om ermee om te gaan:
Na het voorval had ik een plastieken zak genomen en daar al het braaksel ingedaan. Toen ben ik even in de zetel gaan zitten om te bekomen en is Heaven in de zak kots gekropen.... g4
Gelukkig kwam Reintje thuis en heeft die het vervolg van het avontuur kunnen opkuisen.

miepie

Berichtdoor miepie » di 09 feb 2010, 11:33

Je maakt ook wat mee met die katten van je

Hier spugen ze ook soms.....Het zijn inhalen 1e klas joh

Ik zou me ook kapot geschrokken zijn zeg....
Neem er maar een lekker wijntje op....Mag best zo vroeg... c2
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

Terug naar “Gezondheid Overig”