Petplan of Ohra, ervaringen?

Petra
Contacteer:

Petplan of Ohra, ervaringen?

Berichtdoor Petra » zo 18 mar 2012, 00:09

voor het nieuwe hondje van mijn ouders ben ik aan het zoeken naar een geschikte dierenverzekering.
Zelf heb ik alles bij Proteq, mijn ouders zaten daar ook met hun vorige hond.
Proteq heeft zijn prijzen echter verdubbeld als ik het goed zie...
ik heb mijn jongste kat daar eind vorig jaar verzekerd voor 15 euro, nu kost een kat 30 als je hem nu aanmeldt.
Het hondje van mijn ouders was 20 euro, nu vragen ze voor een aanmelding van een hondje van nog geen jaar 49 euro???

Dus kwam ik op Petplan of Ohra.
Beiden rond de 20 euro, inclusief sterelisatie, vaccinatie en gebit.
Het grootste verschil zit hem in de uitkering...
Ohra betaald op de 20% eigen risico na (zelfde ongevdeer als Proteq).
Petplan kent een eigen risico van 35 euro.
Dan zou je bij een hele dure rekening bij petplan beter af zijn, maar voor elk klein consult krijg je dan eigenlijk niets terug, die betaal je dan allemaal zelf.

Daarnaast vergoed Ohra de gehele sterillisatie (en die kan oplopen tot 400 euro...) en Petplan vergoed er slechts 50% van.

Wat zijn jullie ervaringen?
Betaald Petplan echt elke volledige rekening op die 35 euro na?
Dat wil dus zeggen dan je bij een rekening van 500 euro 35 euro betaald tegen 100 euro bij Ohra.Maar goed elk consult van 40 euro betaal je bij Petplan ook 35 euro zelf tegenover 8 euro bij Ohra....

Heeft iemand ervaring met de Ohra dierenverzekering?
Afbeelding

Babsiej

Re: Petplan of Ohra, ervaringen?

Berichtdoor Babsiej » zo 18 mar 2012, 00:17

Als het kan kun je de rekeningen bij petplan een jaar opsparen...

Dan betaal je maar 1x die 35 euro.
Misschien iets om mee te nemen in je overweging.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 18 mar 2012, 00:20

Wist niet dat ohra ook een dierenverzekering had...
Van Petplan weet ik dat dat eigen risico per indiening geldt. Je kan dus ook rekeningen opsparen en in een keer indienen waarbij je dan maar 1 x die 35 euro betaald. Op die manier kan je bij petplan dus wel zeker voordelig uit zijn. Voor de rest heb ik weinig ervaring met ze. Kan je wel aanraden de kleine lettertjes te lezen. Volgens mij vergoeden zij de 1e maand helemaal niks, dus ook geen ongevallen, wat proteq dus wel doet vanaf dag 1 (maar als ik die prijzen hoor snap ik wel waarom). Maar goed, dat is alleen de 1e maand natuurlijk. Maar kijk ook wat verzekeringen uitsluiten, daarmee kan je flink de mist in gaan. Persoonlijk vind ik dat die verzekeringen belachelijke polistarieven rekenen en denk ik dat je vaak beter af bent met hetzelfde bedrag maandelijks op een rekening te zetten, maar dat ligt natuurlijk ook aan de discipline (bij mij ver te zoeken ;-) ) en in hoeverre je in staat bent hoge bedragen voor te schieten...
Maar er zijn zoveel verzekeringen tegenwoordig, ik weet dat bijv. Hema en Kruidvat ook een dierenverzekering aanbieden.
Ik blijf het altijd een moeilijke questie vinden... goed lezen en vergelijken. Laatst de polisvoorwaarden van proteq doorgelezen...en zij vond daar toch wel wat addertjes hoor!
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » wo 21 mar 2012, 15:02

Wat voor adders dan Manoe
ik heb Floris nl ook nog niet verzekerd en voor het eerst dat ik ook twijfel of ik het ook wel ga doen
Ohra ken ik niet
Proteq opzich wel altijd goed gegaan
maar schrik nu ook van de prijzen

groetjes An

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 21 mar 2012, 15:09

Wat voor adders dan Manoe
Ik zat laatst de polis van proteq door te lezen eigenlijk ivm een castratie van een reu op medisch voorschrift, en toen kwam ik op een artikel waar stond dat je geacht werd goed voor je dier te zorgen etc. Logisch natuurlijk, maar wel een goed trucje om bepaalde dekkingen te vermijden als je bijv. een keer vergeet te vaccineren of zo. Het zijn kleine dingetjes, maar ik wel iets van: oke, op die manier kunnen ze best makkelijk onder dingen uitkomen. En dat zullen andere maatschappijen ook hebben denk ik. En je betaald toch flinke bedragen voor zo'n verzekering, dus dan is het heel vervelend als dingen niet vergoed worden terwijl je daar wel op had gerekend.
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 21 mar 2012, 15:24

Zit trouwens even naar die prijzen te kijken en jee, wat zijn die absurd hoog bij Proteq surprised_sm Bij Petplan en Ohra ben je de helft kwijt...
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » wo 21 mar 2012, 20:08

Hoi Hoi

ik heb hier even gekeken http://www.dierenverzekering-vergelijke ... zekeringen
en ja Proteq is duurder maar wel meer dekking dus zo is het niet juist vergelijken vind ik
ik ben nog aan het zoeken en denken voor Floris ;)

meuh_sm An

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 21 mar 2012, 20:38

Ja, heb je gelijk in... is best lastig vergelijken allemaal, en risico's inschatten... Ik heb maar geluk dat ik me daar niet in hoef te verdiepen....
Afbeelding

nonalize

Berichtdoor nonalize » do 22 mar 2012, 01:06

mijn katten zijn verzekerd bij petplan en ben er heel tevreden over. Ik stuur de rekeningen 1x per jaar in en alles wordt netjes vergoed. Ik had zelfs een keer iets niet ingevuld omdat ik dacht dat het niet in de verzekering viel en dat hebben ze toch vergoed omdat ze het op de rekening zagen staan he_sm
Groetjes Elize

Terug naar “Gezondheid Overig”