Opgezette kont

Doublegg

Re: Opgezette kont

Berichtdoor Doublegg » di 30 okt 2012, 22:49

Naja, het is nu sinds gister dat ik het weer ruik.. Gisteren begon het namelijk.
Het is vooral na het poepen, hij komt nu net weer bij me zitten en hij ruikt er nu wel erger naar...
Ook heb ik even van achter gekeken en het ziet er een beetje kloppend uit (met een heel klein beetje rood)

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 30 okt 2012, 22:51

Heeft hij geen abces daar zitten?
Groetjes Clem
Afbeelding

Doublegg

Berichtdoor Doublegg » di 30 okt 2012, 22:59

Nee dat zit er niet, het ziet er verder gewoon normaal uit, behalve dat het een beetje op een tuutje lijkt en een beetje geirriteerd..

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 30 okt 2012, 23:15

Het kan zijn dat de anaalklieren ontstoken zijn, dan is alleen uitknijpen niet altijd genoeg. Het liefst wordt er dan antibioticum in de anaalklieren gespoten, maar dat is wel lastig bij katten... Soms help een gewone ab kuur ook wel. Sterkte ermee, het is wel naar voor hem.
Afbeelding

Doublegg

Berichtdoor Doublegg » di 30 okt 2012, 23:27

Bedankt! Ik ga het nog even afwachten.. Hoop dat het uiteindelijk weg trekt.. vind het zo raar bij zo'n jong beestje..

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 30 okt 2012, 23:31

Tja, het kan soms gebeuren, hoewel je het bij katten zowiezo minder vaak ziet. Heeft hij hiervoor dunnere ontlasting gehad? Daar kan het al door komen, dat de anaalklieren niet goed leeggedrukt worden bij het ontlasten.
Afbeelding

Doublegg

Berichtdoor Doublegg » di 30 okt 2012, 23:34

nee poep is gewoon normaal

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 30 okt 2012, 23:38

Hmmm... nou ja, is soms lastig te zeggen. Sommige dieren hebben er veel last van. Hopelijk gaat het over bij hem, evt. met wat antibiotica. Maar ik zou niet te lang wachten hoor. Als hij het vocht niet kwijt kan wordt het alleen maar dikker en daarmee moeilijker en vervelender om het uit te drukken en het kan alleen maar meer gaan ontsteken.
Afbeelding

Doublegg

Berichtdoor Doublegg » di 30 okt 2012, 23:43

Wat is wijsheid, zelf uitknijpen als het door blijft zetten? Of tog naar de dierenarts?
De dierenarts zei dat ze dit voor het eerst gezien had bij een kat en had volgens mij nog nooit een sphynx gezien.. Hij stond in de computer als een siamees.. evil_sm
Is het misschien slim om ergens anders een dierenarts te zoeken?
Ik woon zelf op texel , en geloof dat ik als enige een sphynx in huis heb! :p

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 30 okt 2012, 23:49

Het komt ook niet heel veel voor bij katten, maar ik heb het al vaker gezien hoor. En dat hij nog nooit een sphynx heeft gezien is niet zo gek, ik heb er op de praktijk ooit 1 gezien... Ze komen niet heel veel voor. En dat het niet met 1 x uitknijpen over is betekend niet dat je da niet goed is hoor, die anaalklieren blijven zich vullen en soms is ab wel nodig om het echt over te laten gaan. Zelf uitknijpen zou ik niet aan beginnen, als je niet goed weet wat je doet kan je het erger maken. Bovendien zal hij het niet echt prettig vinden en die pijn dan misschien met jou gaan associeren.
Maar als je zowiezo weinig vertrouwen hebt in je da is het misschien wel goed om eens uit te kijken naar een ander, maar weet niet hoevel keuze je hebt qua da's. Je kan altijd eens bellen naar een ander om te kijken wat hun reactie hierop is. Vertrouwen in je da is natuurlijk wel belangrijk.
Afbeelding

Terug naar “Gezondheid Overig”