Dierenarts gezocht (GEVONDEN)

dadelus
Contacteer:

Dierenarts gezocht (GEVONDEN)

Berichtdoor dadelus » zo 14 mar 2010, 21:16

Hoi iedereen,

Eind april komen onze twee bloterikjes D10 bij ons wonen en we zijn volop alles aan het klaarmaken en uitzoeken. Een goede dierenarts die het sphynx ras kent is onontbeerlijk. Voor de HCM testen hebben we er al één in Gent-Belgie gevonden. Maar voor de algemene verzorging en voorbeeld, castratie en sterilisatie en alle ander problemen die er zouden kunnen komen, zoeken we er eentje dichter bij huis. Wij wonen aan de kust, Oostende-Belgie en zoeken dus in onze regio. Dus hier mijn vraag !!! Zijn er mensen op dit forum die ons een uitstekende dierenarts in onze buurt/regio kunnen aanraden?? Ervaringen met goede maar ook minder goede dierenartsen of zelfs slechte ervaringen zijn welkom.

groeten Kurt, Annick en Mayté
Laatst gewijzigd door dadelus op vr 26 mar 2010, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben een sphynx verslaving! YES!

Groetjes Kurt, Annick, Mayté - Maye & Marvin & Aayla & Anariko

www.ostendsphynx.tumblr.com

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Dierenarts gezocht

Berichtdoor Wil » ma 15 mar 2010, 10:25

HOIII
Ik zou bij jullie geen dierenarts weten ,maar een van de andere wel denk ik ;)Succes met zoeken
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » ma 15 mar 2010, 12:12

Hoi Kurt en Annick,

Idd voor HCM testen zit de beste van Belgie in Gent. Dr Putcuyps van Cos Fleuri.
Verder ken ik een hele goede DA, maar Brasshaat is wat ver hé?
Succes met je zoektocht, je vindt er vast wel eentje......
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

dadelus
Contacteer:

Berichtdoor dadelus » ma 15 mar 2010, 13:29

Hoi Kurt en Annick,

Idd voor HCM testen zit de beste van Belgie in Gent. Dr Putcuyps van Cos Fleuri.
Verder ken ik een hele goede DA, maar Brasshaat is wat ver hé?
Succes met je zoektocht, je vindt er vast wel eentje......
Ja inderdaad voor de HCM testen zal het bij Putcuyps zijn... hebben zelf al één of twee DA op het oog maar zijn nog niet zeker. We hadden er diverse andere gebeld maar wat daar tussenzit is soms met geen woorden te beschrijven, enkele voorbeelden:
Wij bellen en vragen "heb u al ervaring met sphynxkatten" is voor ons een doodnormale vraag. Is toch hetzelfde als je zou vragen aan een DA als hij al leguanen of reptielen heeft behandeld. Ik kan mij voorstellen dat er DA zijn die dat niet doen en zelf doorverwijzen, maar dan krijg je zo'n arrogant antwoord van..."Wat denkt u wel, ik ben dierenarts!!!" Ja duhh, deze heeft al direkt afgedaan bij ons. Of nog: antwoord op zelfde vraag van een andere DA...."Eeeeuuuuh, bwah ja ja ..." enfin we zoeken verder. Bedankt voor je antwoordje.

geertje

Berichtdoor geertje » ma 15 mar 2010, 14:00

Toch oppassen met die vraag: mijn zus haar vriendin heeft een hondenkapsalon. Mijn zus wou haar eens beetnemen, ze belde op en vroeg of ze ervaring had met haar zeldzame (niet bestaande) hond, een Afrikaanse wipterrier. Waar op de vriendin, 'natuurlijk' antwoordde. Daarna zei ze, waar een klant bij.
Ik denk dat je ook wel wat bent met een goede dierenarts die geen ervaring heeft met sphynxen maar openstaat om hier informatie over op te zoeken en naar te luisteren wat jullie te vertellen hebben.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

dadelus
Contacteer:

Berichtdoor dadelus » ma 15 mar 2010, 15:47

Toch oppassen met die vraag: mijn zus haar vriendin heeft een hondenkapsalon. Mijn zus wou haar eens beetnemen, ze belde op en vroeg of ze ervaring had met haar zeldzame (niet bestaande) hond, een Afrikaanse wipterrier. Waar op de vriendin, 'natuurlijk' antwoordde. Daarna zei ze, waar een klant bij.
Ik denk dat je ook wel wat bent met een goede dierenarts die geen ervaring heeft met sphynxen maar openstaat om hier informatie over op te zoeken en naar te luisteren wat jullie te vertellen hebben.
Inderdaad had er ook al aan gedacht en geef je gelijk wat betreft iemand die nog geen ervaring ermee heeft maar ik heb graag dat ze dat dan ook eerlijk zeggen en inderdaad toegeven dat ze wat moeten opzoeken. Ik ervaar dat veel positiever en zou eerder geneigd zijn om eens met hem/haar af te spreken. Die anderen waren gewoon kort en/of arrogant.
Bedankt voor je reactie.

dadelus
Contacteer:

Re: Dierenarts gezocht (GEVONDEN)

Berichtdoor dadelus » vr 26 mar 2010, 17:13

Heb hopelijk een goeie gevonden en dan nog wel 200 meter van mijn deur.

Zodra onze twee bloteriken bij ons zijn gaan we al eens met ze langs.

Terug naar “Gezondheid Overig”