Anaalklier?

bunty

Anaalklier?

Berichtdoor bunty » ma 04 mar 2013, 21:55

Lodewijk en Oliver zijn over vier dagen 5 maanden oud. Sinds enige tijd heeft Lodewijk af en toe een vreselijk stank uit zijn achterste komen. Het is absoluut geen poeplucht, maar het is veel sterker en viezer.
Ik heb al even op google gekeken maar de kenmerken van een ontstoken anaalklier heeft hij allemaal niet. Geen diarree, geen jeuk, niet sleetje rijden, geen vlooien, geen obstipatie of heel harde drollen. Zodra die lucht vrij komt likt hij het wel even schoon (zelf vindt hij het volgens mij niet fijn) maar de rest van de dag komt hij er bijna niet meer aan.

Heeft er iemand hier ervaring mee, of een gouden tip?
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Anaalklier?

Berichtdoor Clemmetje » ma 04 mar 2013, 22:01

Wat vervelend.
Ik heb er geen ervaring mee maar er zijn er hier wel een paar die dat wel hebben.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 04 mar 2013, 22:16

Hoi Bunty, klinkt toch wel een beetje als anaalklieren hoor... Merk je dat hij meer likt? aan zijn kont, of zijn rug, bij de staart. Soms gaan ze ook aan hun voorpootjes likken als ze last hebben van de anaalklieren. Ik zou het toch wel even na laten kijken, want als het gaat ontsteken kan het wel vervelend voor hem worden.
Sterkte ermee.
Afbeelding

bunty

Berichtdoor bunty » ma 04 mar 2013, 22:20

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik zie hem niet veel likken, wel iets meer dan Olivier maar dat is echt een viezerik ;-), die maakt zijn eigen poot niet eens schoon als hij in zijn eigen drol heeft gestaan. Lodewijk wast zichzelf wel, maar niet heel veel, of op één plek specifiek.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 04 mar 2013, 22:33