Wat heeft Miaula nu weer?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Wat heeft Miaula nu weer?

Berichtdoor Clemmetje » di 19 mar 2013, 00:03

Ik ben heel erg benieuwd of de dierenarts morgen wat meer over de plekjes kan zeggen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 19 mar 2013, 16:04

Hoi Marthe
we zijn heel hard voor jullie aan het duimen !!!!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 19 mar 2013, 21:06

Wat ik niet verwachtte is toch gebeurd. De dierenarts kon het probleem verklaren! In de wachtkamer vergeleek ik Miaula's ogen met de foto's die ik nog op mijn gsm had. Ze leken toch wel wat kleiner geworden, dus daar was ik blij om. Nam niet weg dat ik heel graag de oorzaak wilde weten, om herhaling te kunnen voorkomen en gewoon om te weten wat het is. De dierenarts van vandaag heeft haar oog nogmaals goed geïnspecteerd en zag vanuit de rechterkant toch een heel klein adertje over haar oog lopen, die leidt naar de plek. Wat het precies veroorzaakt heeft is niet duidelijk, maar het is in ieder geval toch wel een beschadiging geweest, wat tot een soort zwelling of kneuzing geloof ik geleid heeft. Het is in ieder geval te herleiden tot de hoornvliesontsteking en de cornea dystrofie die ze heeft (gehad), waardoor haar oog gewoon erg kwetsbaar is. Ze heeft nog een testje gedaan om de traanproductie van beide ogen te checken, dit was gelukkig meer dan voldoende. In haar slechte oog zag je dat de traanproductie wel veel hoger was, dit komt omdat het oog door de beschadiging meer vocht aanmaakt (denk maar als je zelf iets in je oog krijgt, dan gaat je oog ook erg tranen).
Wederom dus weer een confrontatie hoe zeer haar oogje haar zwakke plek is en problemen daar ook als eerste tot uiting gaan komen.

De vitamine-A oogzalf die ik 2x p/d moest geven, maar de afgelopen tijd een beetje had verslonst moet nu weer fanatiek ingevoerd worden. Alleen is 2x p/d niet voldoende, ik moet het bij voorkeur 4x p/d zalven. huh_sm Alleen red ik dat doordeweeks gewoon niet altijd met mijn werk, dus dan 3x. Verder goed in de gaten blijven houden hoe haar oog zich houdt en ontwikkelt, en aan de bel (blijven) trekken als het oogje doffer wordt of ze weer rare dingen op haar oog tevoorschijn tovert. Wat zal de verzekering blij zijn met een klantje als Miaula. laugh_sm

Ik hoop dat Miaula's oogje weer helemaal geneest, en de rode plek weg trekt. Zal morgen eens proberen een foto te maken om te laten zien hoe het er nu uit ziet.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 19 mar 2013, 21:16

Gelukkig dat deze DA wel wist wat er mis is met het oog van Miaula.
Hopelijk helpt het druppelen en is het gauw weer beter.
Blijft toch een zwakke plek.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 19 mar 2013, 21:20

Gelukkig is nu bekend wat het is Marthe, vond het er heel gek uitzien. Hopelijk geneest het uiteindelijk helemaal netjes.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 19 mar 2013, 22:22

Hoi Marthe
wat fijn dat je nu weet wat er aan de hand is ,dat het geen eng iets isZe is weer lekker een dagje met je op stap geweest ohmy_sm
hoop dat het met zalven snel weer beter word .
Groetjes Wil
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 20 mar 2013, 14:01

Wat fijn dat je nu weet wat er aan de hand is Marthe, is altijd vervelend als je het niet weet. Hopelijk trekt het helemaal weg met het zalven.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 22 mar 2013, 20:45

Hoi Marthe
Hoe gaat tie met Miaula haar oogje ? trekt het al wat weg.
Groetjes Wil
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » za 23 mar 2013, 01:32

Even gek gedacht maar kan het soms met oogdruk te maken hebben?

Geef Miaula maar een dikke beterschapsknuffel

liefs An

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 23 mar 2013, 20:53

Volgens mij is de plek op Miaula's oog zo goed als weg, dus daar ben ik blij mee. We zitten op een strak oogzalfschema laugh_sm , waar Miaula niet echt heel erg blij mee is helaas. Ik probeer het altijd te doen als ze ergens ligt te slapen en ze het nauwelijks realiseert. Maar dat gebeurt natuurlijk doordeweeks niet als ik moet haasten om op tijd op mijn werk te zijn.

An: bedankt voor het meedenken, maar de vlek werd veroorzaakt door een beschadiging. Miaula heeft een zwak oog doordat ze als kitten keratitis gehad heeft en nu cornea dystrofie. Deze vlek was om een of andere ook een gevolg hiervan. Het is een enorm zwakke plek van haar, en dat zal het altijd blijven.

Terug naar “Gezondheid Overig”