Gaat goed met Dodge!

Sylvia

Gaat goed met Dodge!

Berichtdoor Sylvia » vr 10 mei 2013, 13:29

Dinsdag weer met Dodge op controle geweest bij de DA en hij gaat super, zijn suiker zit nu op een waarde van 9 (was 24 en wenselijk is tussen de 8 en de 10) onze lijnpoging voor hem blijft steken op nu 8 kilo (was 8,5 kilo) dus heb ik nu speciaal voer voor diabeten mee van Royal Canin en Hill's....al stiekem even laten proeven en hij lust beide gelukkig dus jaaaaaa happydance_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Gaat goed met Dodge!

Berichtdoor Clemmetje » vr 10 mei 2013, 16:27

dry_sm dry_sm dry_sm Wat een goed nieuws zeg.
Ga zo door Dodge.
Nu nog iets meer afvallen.
Groetjes Clem
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » za 11 mei 2013, 11:56

Leuk te lezen dat Dodge het goed doet! dry_sm Eens je gewend bent om met een suikerpatientje om te gaan lukt het aardig toch?
Nu juist nog wat gewicht verliezen hé zwanger_sm

Sylvia

Berichtdoor Sylvia » za 11 mei 2013, 12:28

Het valt me eerlijk gezegd alles mee Fieken, het zit nu zo in mijn systeem en Dodge vindt het prima dat ik hem prik, nu idd nog even wat pondjes eraf!

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » za 11 mei 2013, 13:53

Ik vind het nog steeds erg dat er veel mensen hun beestje laten inslapen omdat ze het niet kunnen opbrengen om in een vast patroon te moeten zitten omwille van hun eten op vaste tijden en spuitjes te geven. Maar jij hebt het nu ook ondervonden, zo een moeite kost het niet hé? En je raakt er zo snel aan gewend. Ik heb nu na Nero's dood nog steeds ingeprogrammeerd staan dat het tijd is voor zijn eten ,zijn spuitje en dat ik op tijd moet thuis zijn voor hem of niet eerder dan zijn spuitje weg kan. Zo snel pas je je leven eigenlijk aan hun aan.
Het voer dat Nero kreeg was m/d van Hills en dat is voer dat ze vooral aan katten met overgewicht geven en diabeet zijn want het een hangt vaak samen met het ander.

Sylvia

Berichtdoor Sylvia » za 11 mei 2013, 14:43

Hill's eet hij nu idd, maar het heeft natuurlijk even tijd nodig om te kijken welk effect dit heeft, maar we zijn op de goede weg toppie_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 11 mei 2013, 18:01

Hoi Sylvia
TOP TOP dat het goed gaat ,die suiker is echt een heel eind naar beneden ,wat zul je blij wezen ;)
Klasse dat Dodge allebei het voer eet anders had je er een probleem bij gehad .

Het is net als met kleine kinderen moet je ook in een bepaald dag ritme komen ,TOP Syl
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

asielkat

Berichtdoor asielkat » za 11 mei 2013, 23:55

Wat is dit fyn te lezen
omdat inderdaad veel katten met suiker worden afgeschreven

maar ik zeg ook het moet dan echt in je levensritme passen en of medewerking hebben van bekenden
want een vriendin die had er ook 1 maar had dus onregelmatige diensten en hij een eigen zaak
dus plannen deden ze wel maar lukte soms niet en konden heel goed op de achterwacht bouwen
vakanties waren soms een probleem dus ik snap ook wel dat als het je overvalt
en niet precies goed wordt uitgelegd dat het kan met de mitsen en maren en begeleiding
dus in feite moet er meer openbaar informatie worden verstrekt
zelfs bij asielen

groetjes an

Sylvia

Berichtdoor Sylvia » zo 12 mei 2013, 09:29

Idd An, kan me heel goed voorstellen dat het een groot probleem wordt als je onregelmatige uren werkt, in mijn geval is er een zoon van 7 die natuurlijk al voor heel veel regelmaat zorgt, dus in de ochtend gaat het prikmoment gewoon mee bij het opstaan en in de avond als hij naar bed gaat.
Voor de aankomende 2 vakantie's heb ik voor hem een suite geboekt met speciale zorg in het Katnapolski laugh_sm dat is wel iets waar ik het moeilijk mee heb, want hoe zal het hem daar vergaan. Al geloof ik wel dat ik een van de beste kattenpensions van Nederland geboekt heb en de eigenaresse me ook enorm heeft geholpen met het opstarten van zijn suikerziekte, dus dat voelt goed.
Verder heb ik wel wat mensen in de buurt die mij kunnen helpen als we ooit 's een weekend weg zouden zijn dus wat dat betreft ben ik eigenlijk wel goed voorzien.

Verder heb ik er nooit bij stilgestaan dat er mensen zijn die hun kat überhaupt laten inslapen als ze de diagnose suikerziekte krijgen....het is nl altijd het proberen waard toch??!!

Wel heb ik een VetPen aangeschaft, en dat werkt top, zo nu en dan een nieuwe capsule erin en even zorgen dat alle luchtbellen eruit verdwijnen, maar daarna is deze weer voor dagen klaar om 'm zo te gebruiken. Je stelt heel gemakkelijk de dosering in, makkelijk mee te prikken...ideaal!
Maar er zit natuurlijk wel een kostenplaatje aan....insuline, spuitjes, speciaal voer

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 12 mei 2013, 10:21

Wat fijn dat het zo goed gaat met Dodge! Het speciale voer zal hem ook wel helpen verder af te vallen.
Afbeelding

Terug naar “Gezondheid Overig”