Epileptie

manoe76
Contacteer:

Epileptie

Berichtdoor manoe76 » do 30 mei 2013, 22:59

Gister moest ik voor een klant van de praktijk een artikel opzoeken over epileptie bij honden en katten. Niet het artikel waar ik naar op zoek was, maar wel een hele duidelijke uitleg:

http://doggy.net/arts-info/epilepsie.pdf
Afbeelding

asielkat

Re: Epileptie

Berichtdoor asielkat » do 30 mei 2013, 23:29

Ja dat is de kliniek en man die ik moest hebben daar waar ik voor matte heb geinformeerd had maar niet thuis gaven
en mijn mail niet verder dan sorry dat ik het woord gebruik "baliedame" we moeten de kat zien terwijl ik aangaf kat is niet van mij is in opvang is in Belgie maar wil hem adopteren en wil weten of er kansen zijn

ik weet gewoon dat die mail nooit bij deze meneer is gekomen maar bij de balie is blijven steken helaas
en ik begrijp dat een arts liever een dier ziet maar als de reis al een heel risico is wil je eerst weten wat de kansen en mogelijkheden zijn bij dit speciale geval zoals Matte

dit artikel verwijst ook helaas iets meer naar hond dan de kat
maar voor baasjes wel uitgebreide informatie zeker met die plaatjes, top !!!!!

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 30 mei 2013, 23:56

Ja, ik moet zeggen An, soms is het heel lastig om antwoord te geven op vragen zonder een dier gezien te hebben, maar een algemene uitleg over epileptie en de onderzoeksmogelijkheden/behandelmogelijkheden had natuurlijk wel gegeven kunnen worden.
Helaas gaan veel veterinaire artikelen meer over honden dan over katten (behalve als het om aandoeningen gaat die specifiek bij de kat voorkomen). Denk dat dat ook enerzijds komt omdat katten wat ondoorgrondelijker zijn dan honden, maar ook de hondenbaasjes vaak meer willen. Dat laatste zal bij eigenaren van raskatten waarschijnlijk minder zijn, maar ik merk op de praktijk ook wel dat hondeneigenaren over het algemeen veel meer onderzoeken laten doen dan katteneigenaren. Heel triest, maar wel mijn ervaring.
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » vr 31 mei 2013, 00:00

Ik denk inderdaad Manoe dat het laatste wat je zegt men eerder geld aan de hond besteed dan de kat
en er daardoor op honden gebied meer ervaring over is als bij katten.

Terug naar “Gezondheid Overig”