Navelbreukje?

Viktor
Contacteer:

Re: Navelbreukje?

Berichtdoor Viktor » do 11 jul 2013, 20:56

Ik heb het nog nooit gedaan, veel lijnen bij de Siamees dragen dit en heb het heel vaak gehad.

Eigenlijk geeft het nooit problemen en kan je gerust laten voor wat het is, behalve dat het een schoonheids foutje is op een show etc valt het voor de rest reuze mee. Dit heb ik altijd begrepen en zo deed ik het ook. Er zijn wel paar sphynx dekkaters die ze hebben laten operen op er dekkingen mee te kunnen doen, en een punt gave kater te hebben.

Blijft wel kwalijk dat je niet over ingelicht bent, en iemand dan niet thuis is.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 11 jul 2013, 21:09

Hoi Viktor
dat had ik nooit van jou gedacht dat je met een poes met een navelbreuk zou fokken ;) dit kan inderdaad erfelijk wezen .
Bij de siams zat dat vroeger dat ik fokte heel veel ,soms zo erg dat de ingewanden eruit kwamen (open buik)
Schandalig Viktor dat ze dat bij sommige katers gedaan hebben ;( lang leven de eerlijkheid ,

Laat je DA even kijken of ze het dicht moeten maken ,niet dat er een stukje darm bekneld raakt .
Wat voor contract heb je getekend ?? kan me voorstellen ,dat je hem niet meer terug brengt ,
Wat voor papieren had je ingezien ? heeft ze wel een stamboom ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 11 jul 2013, 21:21

Bij de Siams zit het vrij wel in iedere lijn dus je komt er niet onder uit, om zonder en laat staan zonder dit in de lijn te fokken.

Vervolgens lag het aan de kater en het geluk waar je naar toe ging sommige waren eerlijk andere niet.. Als je in een nest het hebt zitten dan dragen de anderen dat misschien ook..

Ik fok met Siams niet meer, natuurlijk was dat niet voor niets ohmy_sm
Afbeelding

femdy
Contacteer:

Berichtdoor femdy » do 11 jul 2013, 21:23

Hoi,

Ja ze heeft wel een stamboom.
De papieren die ik heb ingezien waren de stambomen van de ouders.
Testen die ze hebben gedaan op de ouders.
Zoals HCM, FIV, FIP, FELV en volgens mij nog iets wat ik niet meer weet.
Zag er allemaal goed uit.

Het contract is in het duits. Sommige dingen kan ik niet goed vertalen. Ik zou het wel kunnen scannen en op de site kunnen zetten.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 11 jul 2013, 21:29

onze peterbaldjes waar er helaas nog maar 2 van over zijn hadden ook allemaal een bolletje op de navel.
En die zijn allemaal weggetrokken.

Alleen onze Toscka (dwergpincher) is wel geopereerd aan een navelbreuk maar die was ook zo groot als het topje van mijn grote duim.

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 11 jul 2013, 21:30

Wat ook heel belangrijk is dat de prijs erin staat waar je het voor gekocht hebt, want zonder prijs kan de andere partij zeggen dat het gratis is geweest als Cadeau, waar bij wie en voor hoeveel dat zijn de 3 belangrijke dingen.
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 11 jul 2013, 21:33

Peggy, dat komt zzzzzoooooooooo vaak voor bij Peterbald en Oosterse rassen, dat is de nadeel als je dieren raszuiver fokt op een gegeven moment zijn dingen vast in een ras.

Zonder Outcross komt dit nooit meer eruit. Naast natuurlijk tal van immun problemen en over de rest maar te zwijgen mad1_sm
Afbeelding

femdy
Contacteer:

Berichtdoor femdy » do 11 jul 2013, 21:34

Ja staat er ook in.
Prijs, wie ik ben, wie zij zijn.

Alleen erg vervelend dat ze nu even niet reageren. Misschien zijn ze eventje weg. Ik wacht het nog even af.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 11 jul 2013, 21:39

Mail het contract anders ook even naar mij als je dat wilt dan kijk ik of ik eruit kom.
Groetjes Clem
Afbeelding

femdy
Contacteer:

Berichtdoor femdy » do 11 jul 2013, 21:55

Ik heb je het contract gemaild!

Terug naar “Gezondheid Overig”