Suikerziekte

Audrey

Re: Suikerziekte

Berichtdoor Audrey » wo 25 dec 2013, 15:56

Gister hadden we net uitgebreid lopen spelen voordat ik de bs test deed. Daarvan kan misschien ook de bs omhoog gaan. Van stress tenminste wel. Misschien is goede spanning (zoals bij spelen) ook spanning, en gaat de bs daarvan ook (tijdelijk) omhoog?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 25 dec 2013, 21:07

Geen idee of dit kan. Zou best kunnen. Maar hij is nu ook nog wat te hoog toch en nu had je niet gespeeld?
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 25 dec 2013, 21:50

Wat een grommel is dat Audrey ,kan me voorstellen als George het goed doet dat je daar niet zo'n erg in hebt ,en inderdaad kan het ook zo wezen dat in het oor prikken bedoeld is voor de haarballen ;)
Denk dat je gewoon moet kijken wat voor jou het makkelijkste is om te prikken ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 27 dec 2013, 12:44

Vandaag was George z'n bs 10.8. Nog steeds iets te hoog maar toch weer iets lager dan een paar dagen terug. Blijven checken en blijven aankijken hoe t zich ontwikkelt dus. Insuline omhoog doen geeft misschien weer risico op hypo's (te lage bs). Hij blijft wel meer dan anders jengelen dat hij honger en dorst heeft. Dat kan een teken zijn dat zijn bs te hoog is. En hij blijft papier eten, raar beest! Nou zou je zeggen naja wat scheelt dat maar ten eerste wil ik niet al mijn papieren afgeknaagd hebben, ten tweede heb ik net de hele boekenkast leeggehaald om die schoon te kunnen maken en de muur erachter te behangen. Dan zit ik niet te wachten dat van al mijn boeken de randjes gescheurd worden. En ten derde: papier is zetmeel toch? En dat is suiker. Dus is papier eten vast niet goed als je diabetes hebt.

Rare kat!

Vanmiddag komt er bezoek speciaal om George te aaien. Die hebben foto's van hem gezien en verhalen over hem gehoord en nou willen ze meneer in het echt ontmoeten. Een meisje van 9 plus ouders. Het meisje spreekt geen Nederlands maar aangezien George oorspronkelijk uit Amerika komt moet dat geen probleem zijn ohmy_sm

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 28 dec 2013, 16:06

Leuk hoop dat je bezoek zal genieten van een George in levende lijve.
Maar papier eten of boeken. Haha weet jij veel wie weet was hij in een vorig leven wel bibliothecaris.
Je kunt in ieder geval wel zeggen dat je een intellectuele kat hebt.

Maar buiten dat om je gedachte is dat papier zetmeel bevat dus suiker en of het iets te maken heeft met zijn suiker ziekte.
Ik heb geen idee! En wist niet eens dat papier zetmeel bevatte.

Maar het is wel goed dat zijn Bs weer is gezakt als je kijkt naar de voorliggende dagen en dat is toch wel goed. Ook al is het nog te hoog hij gaat de goede kant op.
En het continu vragen om meer eten heeft daar mee te maken.
Maar is het ook niet omdat het nu winter is en dus kouder dat hij meer vraagt. Hier eten ze ook het dubbele als normaal ondanks dat mijn kachel dag en nacht op 20 graden staat.
En hoor meer mensen dat hun katten meer eten op het moment?
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 28 dec 2013, 16:51

Dat begrijp ik ook niet helemaal: als het binnen gemiddeld 20 graden gestookt wordt waarom vindt de kat het dan kouder dan als het zomers 20 graden is? Hier is de kamer ook ruim 20 graden (CV thermostaat), maar toch wil George steeds onder de dekens of in de dekbedhoes. Als het zomers 20 graden is doet hij dat veel minder. Rara hoe kan dat?????

Lieve

Berichtdoor Lieve » za 28 dec 2013, 17:13

Hier ook hoor, zodra het in de herfst echt kouder wordt buiten, terwijl het binnen even warm is,
dan kruipen die twee hier diep onder het fleece... 's zomers liggen ze lekker in het zonnetje,
misschien dat het met de hoeveelheid zon te maken heeft? Ik weet t ook niet hoor.
Enne, gekke dingen knagen ken ik hier ook. Schoenen met veters, ook bij visite,
die moeten hier uit en in een afgesloten kast, Timmie vreet ze gewoon op terwijl je je schoen nog aanhebt.
Ook lekker te beknabbelen uitsteeksels als pennen en potloden in een bakje mogen ze beide graag aan knagen.
Rare poesjes hoor!
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 28 dec 2013, 17:48

Hier ligt ook alles te plakken onder fleece en nep bont dekens.
En Joy is altijd in veters en katoen aan het knagen.
Rare beesten zijn het toch.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 29 dec 2013, 08:21

Schoenen met veters, ook bij visite,
die moeten hier uit en in een afgesloten kast, Timmie vreet ze gewoon op terwijl je je schoen nog aanhebt.
Hahaha moet je echt je bezoek hun schoenen uit laten doen en in de kast? Geweldig! Rare lieve Timmie toch rolleyes1_sm

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 02 jan 2014, 20:49

Gisteravond toen ik wou gaan slapen ging George inene als een gek door de kamer rennen. Wat hij normaal nooit doet, laat staan om die tijd. Nou had ik wel gelezen dat katten met een hypo soms helemaal slap worden, maar soms ook helemaal over-actief. Dus bed uit en voor de zekerheid onze vriend z'n bs checken. En gelukkig: niks geen hypo. Gewoon zin om de boel op stang te jagen op een totaal ongeschikt moment. Zijn bs. was 9.3, dat is bijna weer in orde. Rare beest!

Terug naar “Gezondheid Overig”