ontstoken oogjes

MaaikeV

ontstoken oogjes

Berichtdoor MaaikeV » wo 25 jun 2014, 11:11

Heftig dagje voor mij en vooral Bluey.
Het begon al een poosje terug dat Bluey ineens ontstoken oogjes had, mijn eigen DA wilde hem gelijk een ooglid correctie geven.. Hier wilde ik eerst niet aan meewerken, want wilde eigenlijk eerst weten waar het dan wel niet vandaan zou komen.
Gisteren bij een andere DA geweest voor een second opinion en daar kreeg ik te horen dat we 3 stappen konden doen.
Stap 1: Oogvocht testen (traanvocht) of dat wel voldoende was. Gelukkig was dit helemaal goed.
Stap 2 zou zijn dat we Bluey een roesje zouden geven en dat de DA dan rustig in zijn oogjes kon kijken of het misschien een aangeboren Entropion is of niet. Want onder narcose ontspannen alle spieren etc en kan je zien of de oogbal weer een beetje naar buiten zou komen en het ooglid weer normaal zou gaan zitten.
Vannochtend kon ik hem brengen en zouden ze ernaar kijken, gelijk de castratie maar meegenomen, omdat hij toch al onder narcose zou zijn en ik hem anders volgende maand zou castreren.

Kreeg net een telefoontje, castratie was gelukt en zijn oogjes bekeken en het was een lichte vorm van Entropion.. de vraag nu, wat te doen.. Of nu een stukje ooglid weghalen zodat het oog weer kan genenzen.. of hem wakker maken uit narcose en een oogzalfje geven en als dat niet helpt over een maand opereren..

Heb ervoor gekozen om hem nu dan maar een ooglid correctie te geven.. anders moet hij straks weer onder narcose en kan het nu allemaal tegelijk genezen en kan hij mooi alles weer zien :)
Moest wel even huilen toen ik de telefoon ophing.. tis toch wel wat, wat je even moet beslissen voor je kleine mannetje huilen_sm
Maar heb wel het gevoel dat het goed zo is, om half 2 mag ik hem ophalen fingers_sm

Alles staat hier klaar voor hem, alles schoongepoets, kussentjes en dekentjes op de grond, want hij mag niet springen en zal ook wel niet super veel zien.. (iemand hier ervaring mee? ooglidcorrectie)
Hoop dat het snel half 2 is, kan ik hem weer lekker knuffelen wub_sm Revi mist hem ook

manoe76
Contacteer:

Re: ontstoken oogjes

Berichtdoor manoe76 » wo 25 jun 2014, 12:32

Hoi Maaike,

Fijn dat je nu toch weet wat het probleem was en dat het gelijk met de castratie gedaan kon worden. Wel even slikken natuurlijk, maar dan ben je er maar vanaf.
Maar, waarom mag hij niet springen?? Ik bedoel, als hij goed wakker is kan dat toch geen kwaad? En hij kan prima zien hoor na een ooglidcorrectie, ze doen niks met het oog zelf. Er wordt alleen een klein reepje van het ooglid ertussenuit gehaald (als je begrijpt wat ik bedoel) en dan weer aan elkaar gehecht. Hij zal misschien wel een kap om krijgen zodat hij niet aan de hechtingen kan komen.
Hij is vast snel weer helemaal de oude. Het is niet zo'n grote ingreep al voelt dat als baasje natuurlijk anders.

Geef hem maar een dikke knuffel als hij thuis is!
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » wo 25 jun 2014, 12:55

Veel beterschap voor je mannetje.
Ik hoop dat Manoe je wat gerustgesteld heeft met de uitleg die ze je gaf
Groetjes Hildeke

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » wo 25 jun 2014, 12:59

Hey Manoe

Lieve woorden, dank je wel :)
Ooh had gelezen dat ie niet mocht springen omdat ja, weet eigenlijk niet waarom niet haha
Ah oke, goed verteld :D Dank je! oke, dan zal het idd meevallen, maar het klinkt zo erg idd :( En de DA zei dat ik
niet moest schrikken als ik hem kom halen, omdat je de hechting natuurlijk ziet en het niet helemaal zal wegtrekken, omdat normaal gesproken het haar het wel weer bedekt.. Is hier ook iets voor te doen?
Bij mijn oude litteken kon ik er slakkenslijm op smeren en werd het litteken minder zichtbaar, is er ook zoiets voor de kat of heb jij hier iets voor Manoe?

Dank je wel Hildeke, jaa super spannend, maar weet ook wel dat het goed gaat komen.. maar tis wel mn kleine mannetje hihi

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » wo 25 jun 2014, 13:13

Telefoontje 2 gehad, alles is goed gegaan en bleek achteraf de goede keuze te zijn geweest, want het was
een ernstige vorm van Entropion en zou niet zijn opgelost met zalfjes etc. Top keuze dus :D
Mag hem zo lekker ophalen, zin in! Revi ook haha, die heeft hem in het begin overal gezocht, arme schat

g.w.

Berichtdoor g.w. » wo 25 jun 2014, 13:23

Wat fijn dat alles nu achter de rug is, en alles goed is verlopen toppie_sm ......
ze zijn in het begin altijd zo zielig, maar je zult versteld staan hoe snel hij weer opknapt.......heel veel beterschap met de kleine (ex)man
Groetjes Gerry

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » wo 25 jun 2014, 13:24

Verwen hem maar lekker als hij thuiskomt.
Hij mag niet springen omwille vd narcose. Zelfs al zijn ze wakker dan is hun motoriek soms nog niet helemaal terug zoals voor de narcose. Daarom schatten ze soms een afstand verkeerd in. Daarom blijven ze best zo dicht mogelijk boven de grond, ze kunnen zelfs uit de zetel donderen. De narcose werkt nog wat na daarmee...

marisser

Berichtdoor marisser » wo 25 jun 2014, 13:45

Hoi maaike das ook nooi leuk nee en zeker niet als je in die paar tellen moet beslissen wat te doen met je katten kind.
heel veel sterkte en geef hem maar veel knuffels als hij straks weer bij je is.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 25 jun 2014, 14:01

Fijn dat je nu helemaal overtuigd bent dat je de juiste beslissing hebt genomen door de oogcorrectie meteen te laten plaatsvinden.
Inmiddels heb je hem als het goed is thuis en zal hij inderdaad nog wat suf zijn van de narcose.
Doe hem maar lekker verwennen en misschien is het morgen al een stuk beter.
Beterschap!! kitten_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

nonalize

Berichtdoor nonalize » wo 25 jun 2014, 14:59

Yep Muggie heeft het ook gehad en ook een ooglidcorrectie, het is echt heel mooi geworden, zie je niks van en hij had er nadat de hechtingen eruit waren ook geen last meer van gehad. Hij moest wel een kap op ja ende hechtingen waren heel lang zodat ze niet in het oog konden groeien, zal kijken of ik nog een foto heb... had m toen wel op Facebook gezet dus die moet er zijn....
Groetjes Elize

Terug naar “Gezondheid Overig”