Chronische bronchitis/longemfyseem

fieken
Contacteer:

Re: Chronische bronchitis/longemfyseem

Berichtdoor fieken » vr 12 sep 2014, 13:41

Het probleem met een vergroot hart is dat als het al gevorderd is het dier passymptomen vertoont. En als ze jong zijn zo goed als geen.
Mijn Duitse dog begon op een gegeven moment zomaar te hijgen voor niets. We hebben een echo laten maken en dat was het resultaat. Zij was 8 jaar en daarvoor helemaal niets. Zij kreeg allerlei pilletjes waaronder ook vochtafdrijvers. We moesten haar gelijk op non actief zetten want zij deed hondenschool. Ze is een paar maanden later overleden in Italie in Pisa want ze was mee omdat we haar niet alleen durfden laten.
Mijn ma haar Newfoundlander was slechts 2,5 jaar oud. Nooit iets gemerkt, een sportieve hond want hij deed reddingswerk in het water. s'Zondags zwemt hij nog de pannen vh dak,maandagmorgen vond ze hem.
Eigenlijk is dit een sluimerende aandoening, het duurt lang voor je iets merkt, als je al iets merkt. Via echo kunnen ze het wel zien.
Longkanker kunnen zien dmv een gewone foto. Mijn keeshondje had longkanker en op de foto's zie je duidelijk de gezwellen zitten dus ..... Ik zou eerst een foto laten maken ipv een scan, zijn de foto's niet duidelijk kan je nog een scan laten maken want dat is best vrij duur.
Ik heb een aerosolbak gemaakt met een curverbox met een deksel. (Annemieke heeft dat hier vroeger gepost)Het mondstuk met slangetje bevestigt in de bak zodat het apparaat buiten de bak kan want dat maakt nogal lawaai. Zoals Yaella zegt mengeling van fysiologische oplossing en lysomucil en aerosollen maar. Het is effectiever dan dampen want de lucht die vrij komt in die bak is net pure zuurstof en ze zitten er pal midden in. Weinig katten laten het mondstukje op hun neusje zetten wat natuurlijk het beste resultaat geeft dus als je ze in een afgesloten box zet en zo doet heb je ong hetzelfde effect. Mijn da heeft zelfs een mengeling gemaakt met cortisone erin en dat gaf goed resultaat.
Veel succes.

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » vr 12 sep 2014, 13:46

Ps was vergeten te zeggen moest er kanker in het spel zijn dan is Johan De Vos een enorm goede arts. Hij is oncoloog en voorzitter vd Nederlandse Stichting voor kanker bij dieren. Hij zit in de Ottenhorst in Terneuzen. Het is moeilijk om een betere te vinden denk ik en als hij je dier echt niet kan helpen zegt hij het ook eerlijk.
Hij heeft mijn broer zijn Mechelse herder behandelt want zij had botkanker maar wel lokaal. Ze is haar poot kwijtgeraakt en bestraald maar nu bijna 3 jaar later is ze er nog. Had het gehele botkanker geweest dan kon hij haar ook niet helpen. Het is echt een hele goede arts die ook de wereld rond seminaries doet.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 12 sep 2014, 20:05

Hoi Hoi
meid wat een droevig nieuws is dit ,wij hebben ook geen ervaring met scan onwijs veel succes we duimen voor jou ventje .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Artemis

Berichtdoor Artemis » za 13 sep 2014, 16:20

Bedankt voor alle tips over het stomen, daar ga ik me even verder in verdiepen.

Wat naar voor je hondje en die van je moeder Fieken, het gaat idd zooo snel. Ik wou dat ze meer lieten zien if konden praten.

De prednison gaat goed, hij is meer aanhankelijk en eet wat meer maar lijkt een stuk blijer en energieker. De dierenarts is voorzichtig positief door de verbetering. We gaan nu twee weken afwachten en dan weer foto's nemen en die vergelijken met de foto's van afgelopen week. Bij verbetering kunnen we uitgaan van bronchitis+longontsteking en bij verslechtering van kanker waar dan verder niets meer aan te doen is. Het is dus afwachten. Duim voor hem... Hij is nu in ieder geval weer happy en daar word ik weer blij van.

Bedankt allemaal het is fijn om met andere dierenvrienden te praten cat_sm ik update wanneer ik meer weet.

Artemis

Berichtdoor Artemis » za 13 sep 2014, 16:29

Oh en nog bedankt voor de tip over dierenarts Johan. Helaas woon ik ver weg in Amsterdam en heb ik geen auto maar anderen hebben hier vast veel aan :)

Artemis

Berichtdoor Artemis » vr 26 sep 2014, 22:28

Lieve allemaal,

Smokey is gisteren oké verklaard. De nieuwe foto's wezen uit dat het geen kanker was! De bronchitis blijft maar daar kan ie nog zeker een tijd mee leven dry_sm

Nogmaals bedankt voor jullie meedenken en meeleven en tips! love2_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 26 sep 2014, 22:42

Hoi Hoi
wat een goed nieuws is dit en wat zal je vreselijk blij wezen !!!!! ik hoop dat hij het goed blijft doen op zijn medicijnen dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 26 sep 2014, 22:58

Wat fijn dat het geen kanker is. Geniet maar lekker van elkaar.
Groetjes Clem
Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » za 27 sep 2014, 09:07

Dat is supergoed nieuws dry_sm
groetjes Gerry

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » za 27 sep 2014, 09:21

happydance_sm Dat is meer dan goed nieuws!

Terug naar “Gezondheid Overig”