Voor degene die zelf Chippen

Raaf
Contacteer:

Re: Voor degene die zelf Chippen

Berichtdoor Raaf » wo 12 nov 2014, 21:13

Ik heb vandaag dus die dame van marktplaats gebeld en voor 17,50 komt ze morgenavond Paul bij mij thuis chippen. ( een paspoort was 3,50 extra )
Daar kan wat mij betreft geen halsbandje met adreskokertje/plaatje tegenop.
En nee, mijn katten komen niet buiten, maar je weet het maar nooit en dan vind ik het een veilig idee dat ze in ieder geval een chip hebben.
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen in deze methode van registreren.
Ben wél heel benieuwd hoe het morgen gaat, Paul trekt zich inmiddels niet meer zo veel aan van visite, maar dan kon hij ook zijn eigen ding doen.
Morgen moet hij écht even braaf blijven zitten tussen twee mensen in.........ín zijn inmiddels vertrouwde en veilige omgeving.
Dat zal hij me niet in dank afnemen ben ik bang dus als iemand nog tips heeft???????
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » wo 12 nov 2014, 21:46

Chip jij alleen je eigen katten Wil of chip je ook op bestelling? laugh_sm

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 12 nov 2014, 22:51

Ik vind het bij het testen wel erg slecht dat ze niet gechipt hoeven te zijn.. Ik heb hier 4 witte sphynxen rondlopen en die kan ik dan dus alle 4 met een willekeurige stamboom erbij laten testen.. Zolang er maar een witte sphynx op staat.. Want wie weet nu of dat inderdaad de betreffende kat is??

En nee, het is bij een sphynx niet mooi maar ik heb er maar 1 waar je de chip bij ziet. En dan maar liever niet mooi, dan dat ze eens per ongeluk wegglippen en niemand weet waar die thuishoort..
Afbeelding

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » wo 12 nov 2014, 22:55

Ik moet er ook niet aan denken om ze niet te chippen.. ik vind het bij het totaal pakketje horen voor ze verhuizen. Mooi is het niet, maar liever niet mooi dan nooit meer terug kunnen vinden.

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » wo 12 nov 2014, 23:07

Ik geef dat geld liever aan andere dingen voor ze uit, zoals een extra uitgebreide eenting uit..

Ja, wie zegt dat die ouders wel de ouders zijn, dat hoeft ook niet helemaal waar te zijn. Is ook kwestie van vertrouwen denk ik dry_sm Natuurlijk ook vrijheid van testen, kopen etc waar je wilt ohmy_sm

2 jaar gelden had ik Sphynx kittens die via het forum geplaats werden dan doe ik het bv zoals mensen dit plaatsen via forum en geholpen voor 750 incl chip, anders bespreek ik dat met mensen, is wel zo vrij denk ik blush_sm

Afgelopen jaar enkel variaties op Siamees en Sphynx, die worden ook anders geplaats oeps_sm
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 13 nov 2014, 10:56

Ik denk dat extra uitgebreide entingen ook geen garantie is op een lang en gelukkig leven.
En mensen die "gewoon "een kitten willen omdat ze daarop gevallen zijn geven vaak niet zo héél veel om testresultaten of entingen.
Sterker nog, als ze zelf niet fokken of een andere mening daarover hebben wordt daar niks meer mee gedaan, hoe goed bedoeld ook.

Waar men zich wél steeds bewuster van wordt is het nut van het chippen......al ís het maar omdat men nu "een dure kat "heeft.
Ik geloof inderdaad wel dat het er bij een Sphynx minder mooi uit kan zien, aan de andere kant is dat misschien met andere rare vlekjes en plekjes ook zo.
Wat elke andere kat door zijn vacht kan verdoezelen is bij een Sphynx gewoon direct een eye catcher.
Bij een Sphynx zie je gewoon meteen het totaal pakket in zijn hele exterieur.
Ik heb windhonden gehad en er wel eens aan een klein clubshowtje mee gedaan.
Daar is het effect idem dito.
Waar bij andere honden "fouten "te camoufleren zijn door er een berg haar over heen te kammen had onze keurmeester geen laser ogen nodig.

Het is misschien ook wel je eigen idee wat je hebt bij een gechipte Sphnx.
Als ik een puistje in mijn gezicht heb wordt die ook per spiegelbeurt groter en groter eek_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 13 nov 2014, 11:12

Hoi Hoi
Super Raaf dat Paul dan gechipt is ,als iemand goed kan chippen geeft het vaak geen probleem ,ik doe het hier vaak als de kleintjes slapen ,Maar ga je Paul gelijk in de houtgreep nemen ja dan heeft hij door dat er wat aan de hand is ;) succes,

Chantal Rob kompaan Ommen test geen 1 kat zonder dat hij gechipt is.

het maakt niks uit of de DA ofdat je zelf chipt ,ik heb 90 % van de Sphynxen waar je helemaal niks ziet denk nog wel meer ,en bij de DA zijn sommige gaan kruipen en sommige die ik zelf gechipt hebt ook ,het gebeurd vaak als de kleintjes gaan ravotten en elkaar in hun nek grijpen dat er 1 naar boven komt ,

Viktor er zat een kat van ons in Mexico in een asiel ,ze wisten wel het chip nummer daardoor is deze kat weer heel snel thuis gekomen ;)
Zelfs onze DA die toen nog chipte kreeg ik telefoon ,deze kat was toen al een jaar of 5 ,dus ja ik vind het echt heel nuttig

Deze nieuwe zijn de helft zo klein als dat de andere waren ,dat is toch mooi meegenomen ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 13 nov 2014, 12:45

Hoi Hoi
Super Raaf dat Paul dan gechipt is ,als iemand goed kan chippen geeft het vaak geen probleem ,ik doe het hier vaak als de kleintjes slapen ,Maar ga je Paul gelijk in de houtgreep nemen ja dan heeft hij door dat er wat aan de hand is ;) succes,

Hee Wil,

Ik heb deze dame ingelicht over Paul.
Ze had er ook geen moeite mee om even de tijd te nemen.
En ik zorg dat ik iets héél lekkers in huis heb.......voor Paul....... dat mocht poging één mislukken er altijd nog een poging twéé achteraan kan komen
Best een leuk baantje dit......alleen jammer dat ik geen rijbewijs heb.
Wie weet ging ik dan nog wel eens een cursus chippen volgen toppie_sm

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » do 13 nov 2014, 16:37

Ik vind dat chippen verplicht moet worden net zoals bij de honden van eind jaren 90 hier in Belgie al het geval is.
1: voor als ze zoek raken, veel te veel dieren belanden in de asiels en komen er niet meer uit want veel mensen denken mijn kat zal wel aangereden zijn. Rijst natuurlijk de vraag als ze er niet echt achter zoeken of ze hun huisdier wel waard zijn. Je bespaart de meeste dieren ook het trauma om in het asiel terecht te komen.
2: Aangereden dieren worden dan ook herkend en kunnen heel veel baasjes die wel op zoek zijn uit hun lijden van onwetendheid verlossen van wat er nu met hun dier is gebeurd.
3: Ook voor de testen vind ik het absurd want wie zegt dat de kat die ik laat testen wel die kat is? Stamboom met chipnr erop dat zou al een begin zijn om alles wat waterdichter te krijgen. Er zijn teveel charletans die altijd een achterpoortje kennen.....
En ik laat de chip tussen de schouderbladen zetten ook al moet het normaal aan de linkerkant. Mijn Yoda is nog "gewoon" gechipt en elke keer als er bv wat ruwer wordt gespeeld hebben ze toch maar net de plek mee waar de chip zit en heeft hij een wondje. Dat ze daar nog niet aan gedacht hebben om de chip tussen de schouder te zetten. Wettelijk of niet bij mij gebeurt het zo. Beter een "misgeplaatste" chip dan helemaal geen chip!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 13 nov 2014, 19:54

Super Raaf dat ze het weet ,maar als ze het veel vaker doet is het gebeurd voordat jij daar erg in hebt ;))

Fieken ik vind ook dat ze het moeten verplichten ,zeker met testen ,maar ....................daar gaan we weer testen is ook nog steeds NIET verplicht ;((
er zijn zelfs Radiologen die niet aftekenen ,dan moet ik daar achteraan om dat te vragen ;(hoe serieus nemen ze hun scan's dan ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Gezondheid Overig”