Voor degene die zelf Chippen

Raaf
Contacteer:

Re: Voor degene die zelf Chippen

Berichtdoor Raaf » do 13 nov 2014, 21:28

Sjonge jongen.........ik typ momenteel dus met een kat in een zware dip op mijn schoot........Paul.
Werkelijk álles wat fout kon gaan ging fout!!!!

Ik had vandaag zelf een evaluatie in Den Bosch die uitliep en om 1830 uur zou de dame komen chippen.
Toen ik dus om 1800 uur thuis kwam besloot ik de katten nog niet te voeren, omdat Paul dan wat meer mens gericht zou zijn.
Op het moment dat de chipster belt dat ze mijn huis zoekt, ga ik haar even tegemoet om bij binnenkomst de woonkamer vol haren te vinden, met een woedende Luna Belle en een Paul met een paar krassen op zijn neus.
Het gejengel om eten heeft de boel weer eens een keer laten escaleren tussen die twee en Luna is duidelijk boos!! én in dit geval de aanvallende partij.
De chipster was aardig en in alle rust en vertrouwen, haar spullen en administratie aan het klaarmaken.
Paul was eigenlijk goed te hanteren, een beetje gespannen, maar dat is normaal.
Toen de chipster Paul zijn nek af voelde voor de beste plek merkte ze al dat Paul niet alleen gespannen was maar ook nog eens een enorme stierennek heeft.......en dat hééft hij ook, dat heb ik al vanaf moment één bewonderd, maar daardoor is hij ook lastig te chippen.
De naald inbrengen ging niet helemaal vloeiend en op een gegeven moment beukt Paul zich vrij........mét chip nog in zijn nek.
Uiteraard met z'n tweeën er achter aan gegaan en uiteindelijk dook Paul onder een kast.
Daar moest ik hem dus met kracht onderuit sleuren, maar op het moment dat hij bijna er onderuit is duikt Luna Belle boven op hem en moet ik hem laten gaan omdat ik op de grond lig tussen twee woedende katten in.
Luna naar buiten gedirigeerd en poging twee begonnen om Paul onder de kast vandaan te krijgen.
Uiteraard gaat dit met de nodige protest gepaard en bijna op het zelfde moment als dat Luna op hem dook komt nu Scooter er bij.........woedend omdat Paul een "grote bek "heeft.
En het zelfde verhaal herhaalt zich, Scooter naar buiten, Paul banger dan bang weer onder de kast.
Ik ben niet de enigste die bloed......in Pauls nek zit een grote bloedvlek waar de naald hééft gezeten........want die is inmiddels "weg "
Paul uiteindelijk wéér kunnen pakken want uiteraard moest gekeken worden wat de schade was en belangrijker.......óf hij gechipt was, want deze dame heeft wél de chip doorgedrukt voor het moment kwam dat Paul uitbrak.
We hebben hem verschillende keren gecheckt en keer op keer gaf de chipreader het signaal dat de chip gezien was.
Alleluja.........
Inmiddels zijn we twee uur verder en Paul komt een beetje bij op mijn schoot.
Helemaal lekker warm ingepakt in mijn ochtendjas.........de stumper, maar gelukkig staan zijn oren weer overeind.
Voel ik me schuldig........natuurlijk, en aan de andere kant ben ik ook blij dat het gebeurt was.
Maar zo zie je maar........chippen, ik blijf er achter staan, maar doe het zo jong mogelijk óf op een moment dat de kat voor een ingreep toch al onder zeil is.
De chipnaald heb ik compleet bebloed nog hier liggen als de stille getuigen van deze ervaring die ik bij deze dus even met jullie deel.
Hopelijk is Paul na een goede nachtrust de meeste stress al weer vergeten......het arme ding.
Momenteel zit er geen kat in de kamer, afgezien van Paul.......het sjonge jonge gehalte is dus héél hoog eek_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 13 nov 2014, 22:19

Jeetje, wat een verhaal... Arme Paul en arme jij... Wat vaak helpt is om het toch bij de dierenarts of ergens anders dan thuis te doen.. Juist omdat ze dan in een vreemde omgeving zijn, laten ze dan meer toe, omdat ze onder de indruk zijn.. Gelukkig is het chippen in elk geval gelukt dry_sm
Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » do 13 nov 2014, 22:25

Sjonge jonge wat een verhaal idd.......gelukkig is het wel gelukt!

Nu maar even lekker rustig bijkomen met z'n allen......morgen zijn ze het allemaal weer vergeten......en jij hopelijk ook toppie_sm
groetjes Gerry

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 13 nov 2014, 22:32

Ja daarin heb je helemaal gelijk, en natuurlijk heeft dat in deze ook mee gespeeld.
Had er gister zelfs over nagedacht om de badkamer er voor te gebruiken, maar ja, daar is het licht niet zo geweldig.
Maar daar is hij in ieder geval niet zo op zijn gemak, waardoor je hoopt dat hij wat timide reageert.
En als het moment daar is en Paul eigenlijk wel heel rustig op alles reageert dénk je de situatie wel onder controle te kunnen houden.
Nou ja, wanneer doe je het goed??
Dan had ik hem tijdens de castratie moeten laten chippen denk ik.
Zo zie je maar..........we blijven leren lol_sm
Inmiddels loopt het spul weer schijnheilig door elkaar heen, zich zo genaamd van geen kwaad bewust.
Paul heeft inmiddels wel weer wél lekker gesnoept, maar zal nog wel een paar dagen op zijn hoede zijn ben ik bang.
Dat mis ik dan direct........dat spontane geklooi van hem sad1_sm

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » do 13 nov 2014, 22:49

Jeetje, wat een toestand.. gelukkig is het gelukt en zijn ze vast alles snel weer vergeten!

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » do 13 nov 2014, 22:52

Jeetje Raaf het was niet je beste dag. Niet leuk als ze onderling ruzie hebben. Arme Paultje hij heeft het zwaar te verduren gehad. Hopelijk is die er snel overheen. Dikke knuffel aan hem huggy_sm
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 14 nov 2014, 09:20

Nou.......of dat zacht is uitgedrukt!!

Paul heeft vannacht heel dicht bij mij geslapen, terwijl hij anders op het voeteneind ligt.
Wel met een lichte druk van mij, maar hij is toch goed blijven liggen toen ik in slaap gesukkeld was.
En net zat hij een hele tijd bij mij op dé tafel, maar moest hem wel eerst lokken met een stel brokjes.
De bloedvlek op zijn nek is inmiddels een rare kleur roze geworden, maar ik durf hem nog niet echt te poetsen omdat ik bang ben dat ik de chip er misschien nog uit poets.
Dat heb ik nou weer.......na verschillende keren testen gister die alle dik in orde waren vraag ik me nu af of het ding er nog echt in zit.
Misschien kan ik over een paar dagen eens gaan voelen of ik hem dan tegen kom.
Jammer genoeg ben ik vandaag een hele dag weg, want eigenlijk wil ik na dat gedoe van gister de boel even goed in de gaten houden.
Aan de andere kant is het misschien wel goed om ze gewoon een dag rust te geven met z'n alle.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 14 nov 2014, 16:26

Hoi Raaf
zo dat is even mega giga balen zeg ,als je groep gaat vechten dan is het een drama om wat met ze te moeten doen
Arme allemaal gelukkig zit de chip erin dat was de bedoeling ,vergeet hem niet te registreren ,had je een kleine of grote chip ??dat weet je doordat je er dan een soort pas bij krijgt net als een betaal pas ,
Ik ben blij dat het hier in ieder geval een mega stuk normaler gaat ;)

Fijn he dat de andere hun chip al gehad hebben ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 14 nov 2014, 20:59

Ik heb inmiddels ook door de praktijk geleerd dat thuis enten en chippen allesbehalve ideaal is. (kittens uitgezonderd)
Ga gewoon even naar de buurvrouw en het is al goed want dan zijn ze onder de indruk van de vreemde omgeving.
Groetjes Clem
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 15 nov 2014, 14:11

Weet je dat ik daar serieus even over heb nagedacht.
En mijn buren zouden het nog doen ook.......die zijn zo easy going.
Alleen is het dan shit als ik alsnog Paul niet onder controle zou kunnen houden en hij daar de boel omver zou rennen.
Bij Trijntje is dat ook gebeurt......onder toezicht van twéé dierenartsen en ik samen met een vriendin.......álles kwam naar beneden, tot de pc toe.
En zij kwam er alleen maar achter dat de kap van de bench was afgehaald zodat ze daar opeens uit weg kon.
Thuis enten heb ik óók een keer gedaan, maar toen stond daar een dierenarts binnen met zijn koffertje, terwijl de 4 katten met een vuurpluim uit hun kont aan alle kanten langs hem heen stoven.

Denk dat ik gewoon erg voorbarig ben geweest, een volgende ingreep zoals deze moet maar gewoon weer gebeuren als de dame of heer onder zeil is.
Inmiddels komt Paul een béétje tot zich zelf........en de rest ook een klein, klein beetje tot rust.

Paul is inmiddels met begeleiding van de chipster geregistreerd bij Back home via de pc, maar ik moet bekennen dat ik van dat hele verhaal niet meer veel gehoord en begrepen heb.
Daarvoor was alles té chaotisch, maar mogelijk ga ik haar een deze dagen daar over nog wel even bellen.
En Wil, ik vond het nog bést een grote chip hoor!!!!( 2*12 mm Dierchip.nl )
Paul zijn chipnummer is;528257000001410 voor de mensen die hier verstand van hebben.

Terug naar “Gezondheid Overig”