Aan de pil na bevalling

Maurice&Yvet

Aan de pil na bevalling

Berichtdoor Maurice&Yvet » do 01 jan 2015, 14:10

Hoe staat jullie tegenover het aan de pil zetten van moeders vlak na de bevalling?
Onze Kyana is afgelopen week bevallen van een geweldig nestje van 5 kittens maar nu loopt vaders regelmatig achter haar aan (als moeders lekker beneden bij ons is en even kan ontspannen uit haar kraamkamer) en grijpt moeders al snel in dr nekvel.
we willen zeker niet op korte termijn nog een nestje hebben maar sterilisatie willen we ook niet.
Nu hebben we overlegd met de dierenarts en gevraagd of moeders aan de pil kan waarop hij zei dat het wel kan maar dat er ook risico's aan zitten in de zin van dat de baarmoeder kan gaan ontsteken door de pil.

Hoe doen jullie dit en wat zijn de bevindingen ervan?
We horen het graag.
Gr,
Maurice&Yvet

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Aan de pil na bevalling

Berichtdoor Clemmetje » do 01 jan 2015, 14:20

Ik heb het wel gedaan. Als moeders krols wordt kunnen de kittens aan de diarree raken dus alleen daarvoor al doen.
Groetjes Clem
Afbeelding

heidifleur
Contacteer:

Berichtdoor heidifleur » do 01 jan 2015, 19:19

Ja ik heb het ook gedaan altijd 1000 keer beter dan terug gedekt worden en heb er geen problemen ondervonden .

Sent from my iPhone using Tapatalk
thenakedlove.be
Groetjes
Heidi

www.thenakedlove.be

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 01 jan 2015, 19:35

Hoi Maurice
soms kan ik zo vreselijk kwaad op een dierenarts worden ,

Wij doen dit al 35 jaar en we hebben er nooit last van gehad ,ook niet dat de poezen ziek of ?? werden
Als jou kater haar nu gaat dekken ,en ja dat doen ze ook als ze niet krols zijn is de kans op een baarmoeder ontsteking heel erg groot ,de boel binnen bij haar is nog niet helemaal tot rust gekomen ,en denk erom jou kater heeft eerder door dat ze krols is dan jij ,,,

Als ze nu krols gaat worden is de kans dat jou kittens mega aan de diarree gaan heel groot ,je wil niet weten hoe snel ze af kunnen vallen,buiten een ongewilde zwangerschap na ,

Zet haar deze week nog op de pil man ,is het beste om een hoop narigheid te voorkomen ,
Succes!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Maurice&Yvet

Berichtdoor Maurice&Yvet » do 01 jan 2015, 19:54

Hele duidelijke antwoorden dry_sm
Daarom stelde ik de vraag hier ook omdat hier hele specifieke ervaring zit waar ik meer op vertrouw dan een dierenarts die niet gericht op Sphynx behandeld.
Morgen ochtend gaan we die dus meteen ophalen dry_sm

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » do 01 jan 2015, 20:05

Waarom niet gewoon de kater castreren? En wat is de reden datj e de poes niet wilt laten steriliseren?
Afbeelding

Maurice&Yvet

Berichtdoor Maurice&Yvet » vr 02 jan 2015, 00:11

De reden hiervan is dat we onwijs verliefd zijn geworden op de Sphynxen en zitten hard te twijfelen of we het bij dit ene nestje willen laten.
Uiteraard zullen we eerst alle testen moeten laten uitvoeren voordat we verder kunnen.
Maar als het er goed uitziet dan zitten we te denken om elk jaar een nestje te willen nemen.

heidifleur
Contacteer:

Berichtdoor heidifleur » vr 02 jan 2015, 10:26

Ik denk echt dat we eens grondig moeten overleggen met de orde van dierenartsen om een comform beleid te maken over het fokken van de Sphynx want ik heb ook vier dierenartsen gesproken en alle vier een andere opinie ze zijn er zich nog altijd niet van bewust dat met een Sphynx fokken een andere verhaal is ! één dierenarts gaf eerlijk toe dat mensen die 35 jaar fokken het beter weten dan hun en met die dierenarts ben ik in zee gegaan om dat deze voor reden vatbaar is !

Maurice ik begrijp je helemaal dat je baby's krijgen zo heerlijk vind , en de tips die je krijgt is dan ook om dit zo goed mogelijk te doen in het welzijn van het dier !

Ik weet niet als je poes vaak krols is maar dan mag je ze om de 5 dagen de pil geven ipv 7 dagen zoals de meeste DA's zeggen want anders schiet ze door de pil .

Sent from my iPhone using Tapatalk
thenakedlove.be
Groetjes
Heidi

www.thenakedlove.be

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 02 jan 2015, 10:38

Ik heb bewondering voor jullie eerlijke antwoorden in deze.
Geen vaag gedoe van misschien of ooit.......gewoon de kaarten op tafel
Of ik het zelfde zou doen is absoluut een tweede, maar dat is mijn mening.
Zolang het belang en dús de gezondheid van jullie kittens en ouderdieren voorop blijft staan, zelfs al hebben ze geen stamboom valt hier niet veel op aan te merken.

Er is hier ooit eens een dame voorbij gekomen die ook op deze manier kittens op de wereld wou zetten.
Maar die wilde er alleen niet bij in schieten wat betreft de kosten van de dierenarts en de testen.
Zij wou enkel fokken voor "de minima " zodat mensen met een kleinere beurs zich een Sphynx konden veroorloven.......en ja dán komen de ?????????????????????????????????
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Maurice&Yvet

Berichtdoor Maurice&Yvet » vr 02 jan 2015, 16:17

Ja zo zijn wij ook hoor gewoon eerlijk en recht voor zn raap daar worden we allemaal wijzer van. dry_sm
Laat ik wel voorop stellen dat mochten we na dit nestje volgend jaar nog een nestje willen dan is het voor ons een must dat beide ouders gezond verklaard zijn door alle testen die ze gewoon horen te krijgen.
als we ergens op tegen zijn dan is het wel verspreiding van zieke dieren.
Ook zullen wij de kosten van de kittens zeker niet laag inzetten om zo makkelijk ervan af te komen 1 omdat zo de markt niet om zeep te helpen want dat is niet fair tegenover de reguliere fokkers.
en 2 om zo gemakzuchtige mensen te weren.
Het laatste zal door ons zeer nauwkeurig bekeken worden en zullen wij echt vragen in wat voor omgeving de kittens terecht zullen komen.
we hebben dan ook al veel mensen afgewezen puur omdat hun kennis met deze katten totaal nihil is en hun gezinssituatie gewoonweg niet voldeed.

Wat betreft de pil,
zojuist hebben we deze opgehaald en doorgevraagd aan de dierenarts hoe het zit.
we hebben de: Medroxoral (bevat Medroxyprogesteronacetaat) mee gekregen.
Dit is een doosje met 20 tabletten van 5 mg per stuk en dienen 1x per week 1 tablet gegeven te worden.
Er werd ons wederom met nadruk op gewezen de pil niet lang te gebruiken (max 1 maand)
Vanwege de kans op Melkklier tumoren en suikerziekte van de poes.

Ik heb haar gevraagd wat te doen na de maand, maar daar wist ze eigenlijk geen wijs antwoord op te geven, kortom dan moet ik ze maar gescheiden houden wacko_sm .

Terug naar “Gezondheid Overig”