Aan de pil na bevalling

Aukje79

Re: Aan de pil na bevalling

Berichtdoor Aukje79 » vr 02 jan 2015, 17:08

Persoonlijk vind ik het niet verstandig om met een poes te fokken die geen stamboom heeft. Je weet niks van de lijnen van deze poes. Het kan bijv dat de kater en de poes verwant zijn aan elkaar en dan heb je inteelt. Ook weet je niet of er bijv veel HCM in de lijn van de poes voorkomt. Ondanks dat ze dmv de testen gezond worden verklaard blijft het onverstandig in mijn ogen.
Ik wil ook heel graag gaan fokken met Sphynxen en ben nu aan het wachten op een geschikt poesje uit gezonde lijnen. Ik heb een duidelijk fokdoel voor ogen zoals de meeste hier. Ik wil gezonde lieve kittens op de wereld brengen en zorgen dat het ras gezond blijft.
Het blijft natuurlijk jullie keuze maar als je graag zou willen fokken schaf dan een poesje aan met stamboom en begin een cattery.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 02 jan 2015, 17:30

Ik zou ook niet verder fokken met de moeder, hoe lullig het ook klinkt. Er is officieel niets bekend van de ouders dus je hebt een extra risico ook al zou je haar netjes elk jaar testen.
Helaas is HCM niet het enige wat erfelijk is.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 02 jan 2015, 20:00

Hoi Maurice
ze geven je advies voor de kattenpil maar weten niet wat je daarna moet doen mad1_sm mad1_sm niet echt snugger
hier staan ze 8 of 9 maanden gewoon op de pil ,soms als een poesje snel rijp is krijgen ze hem al met 5 maanden,,
Ze had je ook het advies kunnen geven op een superolin staafje te zetten ,de pil die jij nu hebt schoten onze katten vaak doorheen ,hou het in de gaten !!

Tja om over de poes terug te komen ,je weet niks van haar achtergrond af ,ik weet niet of je het wil zeggen ,maar waar heb je haar gekocht ? als die mensen 1 kater hebben ,en die gedekt heeft weet je al 1 kant waarschijnlijk van haar stamboom .maar de rest nog niet het is zo belangrijk dat je weet waar je mee fokt ,en aan veel erfelijke ziektes zie je niks aan de buitenkant ,totdat het te laat is en met HCM krijgt 50 % van de kinderen het ook ,AUB koop er 1 met stamboom dan heb je toch veel meer zekerheid om gezonde dieren op de wereld te zetten ,

Kun je niet beter voor zo veilig mogelijk gaan en een poesje met stamboom kopen waarvan meer bekend is ?? en nu jullie toch poep verliefd zijn een Catterynaam aan vragen ? Je zou dan op de katten kinders al een afstamming bewijs krijgen ,moet je wel snel er achter aan ,dan heb je in ieder geval toch papieren bij je kleintjes ,

Prijs verschil heb je ook onder de katten met stamboom hoor ;) de 1 vraagt dit de andere dat ,,,fok dieren zijn ook altijd duurder,
Ja Mauric Sphynxen is een verslaving maar Sphynx baby's helemaal ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

marisser

Berichtdoor marisser » vr 02 jan 2015, 22:12

Ik begrijp je ding Maurice ,
Maar moet toch echt ff van me zelf laten horen als het goed is heb jij gelezen over Lizzy.
Het heeft mij 3 jaar gekost om eindelijk een fok kitten te kopen waar alles goed mee is.
Ik had eerst Lola gekocht niet wetende dat Ik een stamboom moest hebben.
Ik was ook zo stom om te denken dat ik het zonder stamboom kon.
Als ik maar een Kater had die ver weg vandaan kwam en ik alle testen met haar zou doen zoals PKD HCM enz.
Niets is minder waar ik ben er achter gekomen dat het echt niet verstandig was te fokken met Lola.
Weet je nog mijn eerste tekst dat het dom was, die heb ik terug getrokken omdat ik toen niet wist dat het een oeps nest was, maar echt als je nu door zet en met haar verder gaat fokken dan vind ik het echt dom.
je speelt dan met levens en ja ik heb het ook op deze manier geleerd ik vind nog dat ze vriendelijk zijn allemaal.
dat komt vast omdat je het met dit nest zo goed doet en daar neem ik echt mijn petje voor af,
maar aub ga je eens verdiepen in het hcm en pkd verhaal dat is verschrikkelijk en echt als je een beest tegen de muur op ziet vliegen van de benauwdheid dan weet je pas echt waar je over praat gelukkig heb ik dit nooit mee hoeven maken maar gun het ook geen beest om dit mee te maken.
vandaar dat ik Lola heb laten helpen en ik na al mijn pech nu uit eindelijk Lizzy heb.
echt maurice laat je poes helpen en koop een andere poes met stamboom bij je kater en laat ons je helpen te kijken of dat dan een goede match is.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 03 jan 2015, 20:20

Maris ik vind dit zo super om te lezen ,
inderdaad dacht jij er ook net zo over als Maurice en wat ben ik vaak kwaad achter de pc weggelopen als er weer een bericht van jou stond ;))
Woedend ging ik dan naar Joop en vertelde hem in geuren en kleuren dat jij weer bezig was met dat onnozele gedoe dat makkelijke denken ,
Wat hebben we een hekel aan elkaar gehad ;))

Het heeft je toch allemaal aan het denken gezet ,je doet het TOP je gaat VOOR het ras en niet voor een nestje kitten ,wat ben ik mega trots op je ,
en nu ,,,zijn we al een poos vriendinnen ;) wie had dat ooit gedacht , kiss_sm kiss_sm kiss_sm kiss_sm kiss_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

marisser

Berichtdoor marisser » za 03 jan 2015, 22:41

het is ook echt niet leuk dit zo te lezen als je echt het idee hebt een poes te hebben waar je een nestje mee kan,
maar echt ik ben wel behoorlijk boos op jou geweest Wil.
Ik heb het in gezien dat als je het echt goed wil doen dat je dat je goed moet starten.
dus Maurice ik hoop dat jij het ook in gaat zien en je voor de gezondheid kiest net als ik.
en Wil idd ik ben super blij dat ik jou heb mogen leren kennen en wij nu samen best wel heel goed door 1deur kunnen samen.
en niet te vergeten dat ik alle mensen op het forum hier heb mogen leren kennen die er altijd zijn met raad en andere dingen.

heidifleur
Contacteer:

Berichtdoor heidifleur » zo 04 jan 2015, 02:19

...door dik en dun ! Toppie

Sent from my iPhone using Tapatalk
thenakedlove.be
Groetjes
Heidi

www.thenakedlove.be

marisser

Berichtdoor marisser » zo 04 jan 2015, 22:43

Maurice wat is het stil gaat alles wel goed daar met mama en de kittens??

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 05 jan 2015, 10:02

Ben ook benieuwd ph34r_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » wo 07 jan 2015, 12:35

Hm, ik reageer nu pas omdat ik er een slecht gevoel over heb, maar wil dit toch even kwijt. Ok, fijn dat je zo eerlijk bent, maar ben het er zo niet mee eens dat je verder wilt gaan fokken, elk jaar, met deze 2 katten. Ik zou als ik jou was eerst maar eens heelheelheel veel gaan leren over het fokken zelf, over alle ziekten, genetische dingen, wat er allemaal ook fout kan gaan met een nestje en wat je daarvoor allemaal moet doen etc. Er komt zoveel meer bij fokken kijken dan alleen testen en met gezonde ouderdieren fokken.Zoals al gezegd: Je weet totaal niet wie de ouderdieren van jou katten zijn. Heb je werkelijk een fokdoel? Ik lees er geen enkele. Alleen dat jullie het leuk vinden om een nestje te hebben. Daar ben ik het wel mee eens want het is ook erg leuk! Maar wat is nu daadwerkelijk jullie fokdoel? En dan bedoel ik verbetering of behouden van het ras? Ik heb voor Pickles ook een Sphynx poes aangeboden gekregen die dan drachtig zou zijn. Ik heb het gewoonweg niet gedaan omdat ik er verder geen genoeg verstand van heb en binnen die weken niet genoeg info zou kunnen krijgen om fatsoenlijk voor moeder en nestje te zorgen. Heb er zeker wel over gedacht om haar hier in huis te nemen, maar kwam erachter dat je zoveel meer moet weten over het fokken...
Julie zijn nu zo goed omgegaan met dit oeps-nestje, ga dan alsjeblieft ook zeer zorgvuldig om met het fokken en denk eens goed na over wat ik hierboven allemaal vermeld.
Afbeelding

Terug naar “Gezondheid Overig”