Verzekering dierenartskosten

candy

Re: Verzekering dierenartskosten

Berichtdoor candy » vr 12 nov 2010, 18:14

jammer dat je voor die proteq verzekering in nederland moet wonen.. anders had ik het wel in overweging genomen...
groetjes candy en dikke knuffel van HATEBREED en DIZZY

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 12 nov 2010, 18:42

blush_sm Ik blijk dus wel keurig een klantenpas ontvangen te hebben.. Alleen hebben ze bij Proteq ineens besloten dat Miaula's chipnummer niet meer bekend is, terwijl ze dat voor de verlenging wel wisten.. Lekker snugger... fool_sm

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 12 nov 2010, 20:06

Ik denk als je dat van het begin af aan doet dat het zeker loont.
De gebitssanering van Navajo heeft ook bijna 600 euro gekost.
Wow dat is een prijzig geintje.

Wij zijn hier ook een beetje mee aan het stoeien. Het is heel lastig en wij zitten ook in tweestrijd. Van de ene kant heb ik het idee dat (als je mazzel hebt) je meer aan premie betaald dan dat je declareert en dan zegt de verzekering dank u wel en ben jij je centen kwijt (zal voor fokkers misschien anders zijn hoor qua premie-declareer verdeling) maar ik heb nu zeven katten en een hond en als er echt een keer serieus wat is kost dat ook serieus geld....Wij kunnen echt wel zelf wat bekostigen maar stel dat ze allemaal ziek worden/ of één heel ernstig en het gaat in de duizenden euro's lopen dan is dat toch wel even een probleempje. We denken erover om zelf een potje te maken voor alle dieren. We hebben voor onze berner sennen wel altijd een verzekering gehad (uit voorzorg omdat het een zware jongen was) en we hebben eigenlijk zes jaar lang premie voor niks betaald. Eens een AB kuurtje of een klein dingetje maar niet iets waarmee je je premie "eruit haalt" klinkt een beetje raar maar jullie snappen me wel. Toen werd hij ziek en zaten we elke dag wel bij de da, twee operaties, foto's, echo's, punctie's, medicijnen, speciaal voer, en uiteindelijk euthanasie, crematie etc. We waren in een keer € 2000 lichter en we zijn nog heel erg gematst door de da met de nota. In een keer was die zes jaar lang premie betalen eruit. Stoer is een keer erg ziek geweest € 600 ofzo en voor Sam haar hcm test moesten we ook € 400 neertellen. Wij vinden het heel moeilijk wel of niet verzekeren, zelf betalen of niet? Ik weet wel dat het erg veel verschilt qua premie:
Proteq € 125 voor allemaal met uitzondering van Sams hart en 19% eigen bijdrage per declaratie
Kruidvat is op zich goedkoop maar sluit oudere dieren uit van verzekering
Deltaloyd verzekerd maar tot 5 dieren??
Petplan € 75 voor allemaal met uitzondering van Sams hart en alles wat daar mee te maken heeft, vergoed 100%
Of de vergoedingen onderling veel verschillen durf ik niet te zeggen ik heb even snel gekeken en het leek wel een beetje hetzelfde te zijn.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

maria

Berichtdoor maria » vr 12 nov 2010, 20:31

hier ook geen verzekering.. wel een buurman en vriend die dierenarts zijn en mij soms matsen.... en gelukkig zijn ze allemaal gezond....

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 12 nov 2010, 21:10

Ik heb ook zitten kijken en als je ze allemaal uitgebreid wil verzekeren ben ik tussen de 120 en 150 euro kwijt.
Dat vind ik dan ook wel weer een bak geld om te missen elke maand.
Natuurlijk kun je pech hebben maar aan de andere kant als ik kijk naar de echte grote dingen in 10 jaar tijd met de katten dan valt het nog mee.
En ze vergoeden niet allemaal alles. Ik denk dat Joy met haar HCM al is uitgesloten van verzekering.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 12 nov 2010, 21:15

Ik heb alleen gekeken naar het basispakket, dat is mij uitgebreid genoeg daar zit best veel in. Joy is zeker uitgesloten jammer he
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » vr 12 nov 2010, 22:11

De pasjes van Proteq zijn hartstikke nieuw. Nieuw verzekerde dieren krijgen gelijk een pasje thuisgestuurd, had je al een Proteq-verzekering heb je enkele weken terug de pasjes moeten ontvangen. Dit houdt ook in dat nog lang niet alle dierenartsen hun systeem al hebben aangepast naar het automatische declaratiesysteem, in veel gevallen moet je alsnog voorschieten, maar het is wel de bedoeling dat steeds meer DA's deze service gaan bieden. Onze DA is ook al aan het overgaan :)

Ik heb mijn katten wel verzekerd bij Proteq, alledrie. Ik vind het een gerust idee omdat ik geen grote spaarpot heb en ik echt ontroostbaar zou zijn als ik mijn dieren in geval van nood niet de medische hulp zou kunnen bieden die ze verdienen. in tegenstelling tot bij honden zijn er bij katten geen rasgebonden aandoeningen uitgesloten, dus zeker als Spot HCM zou krijgen en aan de medicijnen zou moeten is het dat al waard. En dan al het andere... stel dat ze ziek worden, opgenomen moeten worden, geopereerd worden... voor je het weet ben je 1000 euro verder en dan is het een hele opluchting als daarvan maar 200 euro voor eigen risico is... Zolang ik zelf die buffer niet direct paraat heb, vind ik het heel fijn dat ik de katjes kan verzekeren!

Wel belangrijk natuurlijk dat je ze van jongs af aan verzekerd, dan heb je de hoogste dekking :) oudere katten of katten met bestaande problemen kun je niet meer zo volledig verzekeren...
In blijde afwachting van Pip!

YiL

Verzekering dierenartskosten

Berichtdoor YiL » vr 12 nov 2010, 22:49

Toen wij Jimmi en Casper in huis haalden, hebben we het er met de DA over gehad en hoopten het niet nodig te hebben!!!

Het hele gedoe van 2 jongens heeft ons ruim 700 euro gekost!!!

Achteraf was die verzekering een voordeel geweest en voor de toekomst zeker een must!
Afbeelding
Suusje & Rockstar & Aayla

De wil om je eigen hachje te redden is ZO groot, dat je totaal geen wil meer hebt om dit op te lossen.

nonalize

Berichtdoor nonalize » za 13 nov 2010, 00:59

Lang leve de verzekering!! t4
Ik heb voor alle 3 de basis verzekering van petplan.. en ik hoop dat ik voor de kleine meid altijd voor niks betaal!
Dat heb ik toch liever dan dat ik er gebruik van moet maken!
Met de mn 2 kanjers haal ik het er meer dan dik uit..er gaan behoorlijk wat rekeningen richting petplan..en ze betalen netjes good_sm
Groetjes Elize

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » za 13 nov 2010, 02:12

blush_sm Ik blijk dus wel keurig een klantenpas ontvangen te hebben.. Alleen hebben ze bij Proteq ineens besloten dat Miaula's chipnummer niet meer bekend is, terwijl ze dat voor de verlenging wel wisten.. Lekker snugger... fool_sm
HIHI, je had ze dus al! Ik vind het echt wel makkelijk. Weet alleen niet wanneer je nu de rekening krijgt. Met Frodo is nu een aantal weken geleden, maar heb nog geen afrekening gehad. Maar dat ligt er ook aan wanneer de da alles opstuurt. Ik belde namelijk 2 weken laten Proteq over hoe op te zeggen voor overleden Frodo en toen hadden ze nog niets binnen van de da.

Hier staat bij Chèrie ook geen chipnummer op het kaartje. Je kunt dan gewoon een briefje doen met de verbetering en dan krijg je een nieuwe thuis...moet ik dus ook nog doen!
Afbeelding

Terug naar “Gezondheid Overig”