Schurft

zenga13

Re: Schurft

Berichtdoor zenga13 » ma 21 nov 2016, 20:49

Het is mega besmettelijk voor mensen. Helaas heb ik vroeger het met mijn eigen cavia's meegemaakt. Bij mensen noemen ze het ringworm bij cavia's schurft. Zalfje via de huisarts werkt snel. Cavia's moeten in een badje met goedje tegen de schurft.

Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk
Ringworm en schurft zijn 2 verschillende dingen, een cavia kan ook beide krijgen..
Afbeelding

rona

Berichtdoor rona » ma 21 nov 2016, 20:58

Zenga 13 mijn dierenarts waar ik vroeger kwam zei toch echt dat mijn cavia schurft had. En toen ik mijn plekjes liet zien schreef hij een latijns woord op en zei geef dit maar aan je huisarts. Die zei weer dat ik ringworm had.
In ieder geval waneer een vd cavia's bij mij of een vriendin met cavia's plekjes hadden had ik het binnen een paar dgn. Ik ben daar dus erg vatbaar voor. Maar waarschijnlijk had mij cavia of ringworm of ik schurft hahaha. In ieder geval was het besmettelijk

rona

Berichtdoor rona » ma 21 nov 2016, 21:00

En Wil. Zo snel ben ik niet meer bang hoor. Ik heb wel meer rare ziektes van alle dieren in mij leven gekregen. Tot aan ziekhuis opnames aan toe en een protecol die uit stof gehaald moest worden bij de huisarts omdat het nooit voorkwam hahaha

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 21 nov 2016, 21:22

Chantal dat wis ik niet daarom ook mijn vraag of het hetzelfde was.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 21 nov 2016, 21:25

Nee niet de angst om het zelf te krijgen ,het is vervelend maar met zalf is het zo weg ,maar wat je moet doen als Cattery om weer open te kunnen ,

Je katten iedere x wassen waar een siam al helemaal niet van houd ,al je palen kleden enz weggooien omdat 1 schimmel zonder gastheer 5 jaar kan overleven ,je huis uitroken noem maar op ,iedere x al je katten laten testen met de tandenborstel test en opsturen naar Utrecht ,

Alles wassen tot het over is met Neosabeniel in de was ;((
Groetjes Wil
Afbeelding

rona

Berichtdoor rona » ma 21 nov 2016, 22:12

Pfff dat is vreselijk. Ja dan begrijp ik wat je bedoelt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 23 nov 2016, 22:17

Een cavia kan zowel ringworm als schurft krijgen.. Ringworm uit zich bij een cavia hetzelfde als bij mensen, grote kale plek met rode ring er omheen. Schurft geeft korsten. Beide worden ook met een ander middel behandeld. Schurft behandel je met ivomec en ringworm met imaverol.

Ringworm is besmettelijk voor mensen en schurft niet. Het kan dus zijn dat de cavia schurft heeft en ringworm, of ringworm draagt en dat jij daar als mens dus door besmet wordt. Dan kan het dus prima zijn dat je cavia schurft heeft en jij ringworm.. of je dierenarts heeft zich vergist en het was ringworm bij je cavia en geen schurft.
Afbeelding

rona

Berichtdoor rona » do 24 nov 2016, 08:27

Oké dat wist ik niet. Is ook al heel wat jaren geleden dat ik cavia's had. Maar waneer ik er een met een plekje optil en die raakt mijn huid aan dan heb ik het ook. Sommige schijnen er heel vatbaar voor te zijn. Maar vind wel fijn om te weten dat er dus verschillen zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 24 nov 2016, 19:37

Dank je wel Chantal ,ik heb gelukkig nog nooit schurft gehad dan ;)
Gaat het bij niet kriebelen nu je zo vrij woont om er dieren bij te nemen ? je hebt een zee van ruimte nu ohmy_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » za 26 nov 2016, 16:09

Ik heb jarenlang cavia's gefokt, dus vandaar dat ik er wel wat vanaf weet.

Hahaha, nee hoor.. We hebben nog genoeg katten en we hebben ook nog 3 honden, dus dat is al werk genoeg.
En achter ons huis en naast ons huis staan paarden en een ezel van de buren, dus genoeg dieren om ons heen dry_sm
Afbeelding

Terug naar “Gezondheid Overig”