Geen klik... help

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Cleo2018

Geen klik... help

Berichtdoor Cleo2018 » do 11 okt 2018, 22:59

Zoals sommige van jullie weten heb ik mijn huis en hartje opengesteld voor een mooi sphynxpoesje van ruim 1,5 jaar. Ze is nu 6 maanden bij ons en ze oogt erg op haar gemak. We hebben een heel traject achter de rug van slechte ontlasting maar dat is inmiddels onder controle door het juiste voer. En is bij een holistische arts behandeld Ze is van karakter heel zachtaardig en zal niemand kwaad doen. Alleen hebben wij totaal geen klik, vanaf het begin was het al moeizaam tussen ons maar het lijkt wel steeds slechter te worden i.p.v. beter. Zo mag ik haar niet optillen, dat wil ze niet, mijn man of de kinderen geen probleem maar ik ... no way.. ze komt nooit bij me, alleen als ik eten heb of een dekentje ze het koud heeft.. of een snoepje geef dit is dan een uitzondering. Wat kan ik eraan doen om toch die oooh zo gewenste band te krijgen? Ik ben diegene die ze voert.. maar ook die ze wast, nagels doet enz enz.
Ik probeer haar zo veel mogelijk te laten.. en kan haar wel knuffelen als ze in haar zak ligt te slapen.. ik heb het idee dat ze ook vaak naar me kijkt zo van wat moet jij nou...

Dus wie kan me helpen...???
Onze andere sphynx is enig en is naar iedereen toe ok..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vero13

Re: Geen klik... help

Berichtdoor vero13 » vr 12 okt 2018, 17:25

dat is lastig, denk toch dat ze het wassen en zo , met jou linkt.
Wordt ze graag gewassen? Moet ze effectief gewassen worden? heb de mijne al 1.5 jaar niet gewassen en zijn nog nooit zo proper geweest.
Mijn kleinste Mili, die durfde ook niet echt komen bij ons, maar meer uit schrik van ons andere kat Dotje, omdat ze zo jaloers is.
Na paar maanden kwam ze toch als ze wist dat Dotje aan het slapen was of in een andere kamer.
Heb dat beetje bij beetje proberen gewoon te maken, ook als dotje in de zelfde kamer was. meestal begin ik met een speeltje zoals een veter of een muisje of krulletje dat ik tussen mijn leg, en dan wint de nieuwsgierigheid.
iedere dag gaat het beter en beter, en nu begint ze al te spinnen vanaf ik thuis kom of de deur open doe, zalig is dat.
gewoon maken dat je af en toe met haar speelt, ev als ze in mandje ligt, het mandje naast je in de zetel leggen of op je schoot en gewoon je arm rond haar leggen, dat ze kan snuffelen, en voldoende aandacht verdelen tussen de 2.
Iedere kat is natuurlijk anders, maar zou niet weten wat je nog zou kunnen doen.
Zal ze nooit 100% verstaan, zijn soms zo'n rare wezens merry_sm
Ze voelen natuurlijk ook goed aan als iemand stress heeft of boos is.
hoop dat het beter wordt! dry_sm
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 12 okt 2018, 19:53

Ik zat ook aan het wassen te denken.
Maar het kan ook zijn dat ze met jou een mindere klik heeft.
Hier zitten ze ook niet allemaal bij Frank.

Groetjes Clementine
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 13 okt 2018, 11:56

Misschien is het gewoon haar karakter...Wij hebben Mozes die is inmiddels 7 jaar en die wil eigenlijk ook niks van mij weten. Ik mag zijn "kontje kloppen" en natuurlijk eten geven en verzorgen. Wassen laat hij toe, vindt het niet leuk maar verzet zich niet.
Maar ik kan hem echt niet vasthouden of knuffelen. Het zweet breekt hem letterlijk uit als ik dat probeer.
Mozes is al vanaf kitten bij ons, we gingen kijken toen hij 3 weken oud was en toen wilde hij al niks van mij weten.
Wel bij mijn man, dat is zijn maatje maar ook echt vasthouden en knuffelen zit er niet in...Hij houdt daar gewoon niet van om vastgehouden te worden...
En misschien is die herplaatspoes ook zo??
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus, Napoleon de veroveraar en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » za 13 okt 2018, 12:20

Het wassen is geen probleem daar geniet ze ook nog van die massage en het warme water als ze gespoeld wordt.. ik was haar minimaal, alleen als het nodig is max een keer in de 1,5 maand. Dat laat ze ook goed toe.. als ik met haar naar de dierenarts ga bv dan zit ze lief bij me, want dan ben ik denk ik de bekendste in de ruimte en is ze ook chill en relax. Ik heb de jongste poes aangeschaft voor haar ik dacht dan heeft ze een maatje.. ze liggen samen te slapen, eten samen, zoeken elkaar op spelen af en toe, maar de oudste is geen speler.. spelen probeer ik haar enthousiast voor te maken.. lukt slevht.. Pix is de enige die haar aan het spelen krijgt en dat is van korte duur. Tuurlijk loopt ze wel mee als ik mijn bed verschoon en springt dan op t bed om erover te crossen enz. Dus haar gedrag is wel iets tammer als ik gewend ben van die kleine of van mijn vorige sphynx maar ze heeft wel de sphynxen eigenschappen.. maar als ze soms zo ligt te kijken op een stoel dan denk ik ben jjj wel happy als poes? Er hangt zo’n deprimerende aura om haar heen..

Ze is bij de holistische arts recentelijk 3x doorgemeten in haar “aarding” (wat je er van kan geloven, maar probeer er alles aan te doen om haar te helpen) en er zijn geen schokkende dingen uit gekomen.

Ben ik wel de persoon die om haar heen moet zijn..

Uiteraard als ik haar en kroel of knuffel geef dan krijg ik ook wel eens een prrrrr van haar maar ik kan ons gevoel niet omschrijven.. tegenpolen lijkt wel..

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 14 okt 2018, 18:59

Tja, als ze verder wel met de rest van het gezin een klik heeft dan is het toch goed.
Ze hebben nou eenmaal allemaal een ander karakter en de een is aanhankelijker dan de ander en ook voorkeur voor geslacht of persoon komt voor.

De dingen die je vertelt klinken verder normaal. Sadie is wat ouder en die is ook rustiger. Ik denk dat je niet teveel hierover moet nadenken.
Groetjes Clem
Afbeelding

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » zo 14 okt 2018, 20:22

Ik ben zo bang dat ik het allemaal niet goed doe voor haar... en dat ze niet happy is

geertje

Berichtdoor geertje » ma 15 okt 2018, 17:22

Ik zou ook als enige reden het bad en de nagels e.d. kunnen bedenken.
Misschien moet je dat toch eens een tijdje aan iemand anders laten doen.
En niet krampachtig denken dat het niet klikt, een dier voelt dat.
Misschien net eens wat minder aandacht geven.
O ja, nog een tip, je ogen dicht knijpen en open doen verschillende keren na elkaar is voor een kat een teken van vriendschap. Kijk zelf maar eens, als je binnenkomt, zullen ze waarschijnlijk even knipperen met hun ogen.
Iemand hier op het forum heeft met dit systeem een hele bange kat laten openbloeien tot een normale knuffelkat.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » ma 15 okt 2018, 17:31

Ik ga die tips proberen... dank je wel

geertje

Berichtdoor geertje » ma 15 okt 2018, 18:24

Hier is het verhaal van Jack, over het knipperen maar nog zo veel meer. De moeite om eens te lezen:
viewtopic.php?f=25&t=727&hilit
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Terug naar “Gedrag en opvoeding”