Stoertje krijgt gedragstherapie

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

jsphynx

Re: Stoertje krijgt gedragstherapie

Berichtdoor jsphynx » di 10 jul 2012, 21:57

Vervelend dat het niet goed gaat met de ontlasting. Heb je wel eens aan granenvrij voer gedacht? Veel katten reageren ook slecht op granen namelijk. Welk voer heb je allemaal al geprobeerd? Ik zou je ook wel eens trovet hypoallergeen proefzakjes op kunnen sturen als je wilt, doen ook veel katten het goed op. Balen dat die vis nu beschermd is...
Granenvrij...ik weet t eerlijk gezegd niet eens meer Manoe. Stoer heeft rauw voer gekregen (tartaar, gehakt, kip etc.), carocat, rc sensible, hypoallergeen van hills geloof ik, eliminatie dieet met ik geloof rijst en hertenbiefstuk (niet lang dat was een groot fiasco) en diverse soorten blikvoer en a/d hills maar ook carnibest en bibi. Nu als laatste dan dus de rc sensitivity control. Ik zou graag die proefzakjes trovet eens proberen Manoe.

@Wil struisvogel heeft ze ook al eens gehad ook slappe kak.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 10 jul 2012, 22:03

Rauw vlees is ook granenvrij... Vond ze dat niet lekker of ging ze er niet goed op? Er zijn best wel veel katten die geen rauw vlees lusten. Die van mij waren er ook niet dol op, maar de granenvrije brokken vinden ze heerlijk! Maar stuur je wel wat proefzakjes Trovet, misschien gaat ze daar wel goed op... Lastig hoor, ze heeft al zoveel geprobeerd.
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 11 jul 2012, 20:56

De rauw vlees varianten als carnibest etc is altijd kotsen daarna hier, bovendien eet ze er niet genoeg van om alleen dat te kunnen eten. Daarnaast had ze dan ook slappe kak (of van de brok wat ze ernaast at). Van de gedragstherapeute mag ze nu niks naast de brokken dus dat doe ik nu ook even maar met alle respect heb wel al gemerkt dat ze zich beter met gedrag bezig kan houden dan met voeding.

Manoe wat krijg je voor die proefzakjes, wil je ze opsturen?
Groetjes Marjolein

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 11 jul 2012, 21:02

Ik zal je ook wat van mijn brokjes op sturen. Dat is cat's lovers gold. Dat is granen vrij en mijn katten zijn er dol op en veel katten doen het er goed op. Proefzakjes zijn gratis, dus alleen verzendkosten. Zal ze morgen opsturen. Hopelijk reageert ze goed op een van de voedingen...
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 11 jul 2012, 21:07

Het is ook eigenlijk niet goed om brokken en rauw vlees tegelijk te voeren. Je kunt dan beter bv 3 dagen vlees geven en dan 4 dagen brokken, maar niet beide op 1 dag. Ze verteren beide heel anders dus daar kunnen de darmen enz ook door van slag raken.

Je zou ook nog Renske kunnen proberen, dat is ook echt super goed. Hier krijgen ze het als ik eens vergeten ben een Carnibest worst uit de vriezer te halen. Het zijn bakjes met vlees waar ook alles in zit. Je hoeft het niet in te vriezen en hier doen ze er echt een moord voor.. Ook degenen die geen Carnibest lusten.
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 11 jul 2012, 21:17

Ik zal je ook wat van mijn brokjes op sturen. Dat is cat's lovers gold. Dat is granen vrij en mijn katten zijn er dol op en veel katten doen het er goed op. Proefzakjes zijn gratis, dus alleen verzendkosten. Zal ze morgen opsturen. Hopelijk reageert ze goed op een van de voedingen...
Top Manoe dank je!
Het is ook eigenlijk niet goed om brokken en rauw vlees tegelijk te voeren. Je kunt dan beter bv 3 dagen vlees geven en dan 4 dagen brokken, maar niet beide op 1 dag. Ze verteren beide heel anders dus daar kunnen de darmen enz ook door van slag raken.

Je zou ook nog Renske kunnen proberen, dat is ook echt super goed. Hier krijgen ze het als ik eens vergeten ben een Carnibest worst uit de vriezer te halen. Het zijn bakjes met vlees waar ook alles in zit. Je hoeft het niet in te vriezen en hier doen ze er echt een moord voor.. Ook degenen die geen Carnibest lusten.

Ja Chantal weet ik, dat heb ik ook al geprobeerd maar de slappe kak blijft. Pff lastig, denk wel dat ze allergisch/ overgevoelig is voor bepaalde stoffen in voeding maar wat? Het is niet zo dat ze aan de sjees is maar goed is haar ontlasting ook bijna nooit en dat moet voor haar ook niet fijn zijn. Alleen op die RC sensitivity blue whiting ging het super. Zag net ook dat ze uitslag heeft nu.... van een stiekem hapje muesli (ik ontbijt altijd bij Stoer tegenwoordig) of van de eend uitvoering van RC?? want dan slaat dat ook nergens op.. Renske heb ik nog nooit geprobeerd ik ga eens kijken.
Groetjes Marjolein

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 11 jul 2012, 21:26

Kleine toevoeging, vandaag weer een stapje in kamer wisselen gedaan. Stoer vindt het spannend en zit het liefst op zolder dan maar dat mag niet van de therapeute dus moet ze mee naar beneden. Zo gezegd zo gedaan, deur dus dicht anders zit ze zo weer boven en dan beginnen we nu met een kwartiertje anders is het meteen te lang en spannend voor haar. Het gaat goed geen echte stress signalen alleen ze likt wel heel dwangmatig en veel dan. Een ticje dat ze zichzelf heeft aangeleerd waar ze zich prettig bij voelt en wat haar kalmeert, ook stress dus lijkt mij. Morgen weer eens proberen.
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 11 jul 2012, 21:30

Balen hoor van de ontlasting.
En juist de variant waar ze het dan wel op doet is er niet meer.
Had je de Hills D/D al geprobeerd? Daar zit hert in?

Goed dat ze een kwartier beneden is geweest. Hopelijk gaat ze toch meer ontspannen naarmate ze vaker en langer beneden is.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 11 jul 2012, 21:42

Balen hoor van de ontlasting.
En juist de variant waar ze het dan wel op doet is er niet meer.
Had je de Hills D/D al geprobeerd? Daar zit hert in?

Goed dat ze een kwartier beneden is geweest. Hopelijk gaat ze toch meer ontspannen naarmate ze vaker en langer beneden is.
Nee nog niet Clem maar heb wel een eliminatie dieet met hert geprobeerd wat een drama. De hele club hier aan de f*cking hertenbiefstuk. Dertig euro de kilo (dit omdat ze iets moest eten wat ze nog nooit eerder had gehad en voor de rest zo'n beetje alles al eens eerder gehad). De rest ook om te zorgen dat ze niets anders kreeg en anders hadden de andere de hele dag geen eten. Nou eten ho maar he, dan als ze bijna flauwvielen van de honger eten en daarna massaal lekker kotsen en de slappe kak bleef. Ja balen van die blue whiting..
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 11 jul 2012, 21:52

Ja, maar dat probleem heb je nu niet natuurlijk omdat ze boven haar eigen eten heeft.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Gedrag en opvoeding”