Stoertje krijgt gedragstherapie

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

dodo

Re: Stoertje krijgt gedragstherapie

Berichtdoor dodo » vr 25 mei 2012, 14:56

Kijk dat is nog eens goed nieuws.
Ga zo door Stoer!!
Groetjes,
Joyce

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 31 mei 2012, 19:54

Hoe gaat het met Stoer Mar?
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 31 mei 2012, 22:07

Heel goed Clem dank je. Haar poep is nog steeds super en we zijn begonnen met geuren uitwisselen tussen Dodo en Stoer en dat gaat heel goed. Eerdaags beginnen we ook ket de geur van Flink.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 31 mei 2012, 22:13

Hoi Mar, wat fijn dat alles tot nu toe allemaal goed gaat! Het zijn steeds kleine stapjes en een lange weg, maar dit moet toch moed geven dat je het allemaal niet voor niks doet. Super hoor! En ik bewonder je doorzettingsvermogen ive_rose_sm
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 31 mei 2012, 23:26

Ik word elke keer blij als ik hier weer vooruitgang lees.
Ik hoop toch zo dat Stoer gewoon bij jullie kan blijven.
Groetjes Clem
Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » vr 01 jun 2012, 09:11

Goed nieuws dry_sm
Gaat zo door, Stoer en Marjolein.
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 10 jun 2012, 21:13

En hoe gaat het daar, alweer vorderingen?
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 24 jun 2012, 22:48

Ben wel benieuwd hoe de therapie bij Stoertje vordert?

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 08 jul 2012, 17:26

Oeps Marthe lees dit nu pas, hoog tijd voor een update dus wink2_sm
Het gaat goed en inmiddels hebben we weer wat vorderingen geboekt. Het geuren uitwisselen is uiteindelijk tussen alle katten gedaan. Dus tussen Stoer, Dodo, Flink en Blits. Max telt eigenlijk niet mee want die heeft geen problemen met haar en andersom ook niet. Eigenlijk moet hij van de therapeute elke dag bij Stoer in de kamer maar daar heeft hij gewoon echt geen zin in. Max is meer een einzelganger en doet graag zijn eigen dingetje. Ik laat hem dus maar een beetje, af en toe laat ik hem eens eventjes in de kamer bij haar en dat gaat prima. Stoertje vindt dat ook wel gezellig heb ik het idee, Max vindt het prima maar gaat liever naar buiten en peert hem dus zodra hij de kans krijgt. Het geuren uitwisselen met de drie lollige boys gaat ook goed. In het begin ging het wat lastig omdat Stoer niet geaaid wilde worden met een washandje (de diva tongue2_sm ) en dan liep ze telkens weg. Uiteindelijk heb ik maar een strakke sok om mijn hand gedaan en dat ging beter, rare tikjes die katten lauging_sm Ik merkte eigenlijk helemaal niets aan haar en ook niet aan de anderen en dus zijn we vrij snel doorgegaan van Dodo naar Flink en uiteindelijk naar Blits. Dat was het meest spannend omdat dat de grootste pestkop is, ook daar merkte in niets aan dus weer een stapje verder. Dus na een paar dagen met de sok alle geuren door elkaar gehusseld te hebben zijn we vandaag begonnen met kamer wisselen.
Eerst Stoer in de badkamer en de boys naar boven in haar kamer en dan Stoer uit de badkamer en door het hele huis. Geen gepoep en gepies (al heel erg lang niet meer maar nu dus ook niet) heel fijn dus. Wel merk ik dat Stoer het spannend vindt in het hele huis. Ik heb haar mee naar beneden genomen om lekker een filmpje te kijken op schoot maar dat is te spannend. Ze voelt zich beneden in de kamer niet op haar gemak en dus heeft ze de zolder weer opgezocht. Ze wilde eigenlijk direct haar kamer weer in maar die was bezet (de boys vonden het wel prima, Flink lag na een poosje te maffen in de mand van Stoer en Dodo en Blits waren op ontdekkigstocht en het speelgoed aan het uittesten). Stoer is toen maar op de krabpaal zo dicht mogelijk bij haar kamer gaan zitten en is daarna lekker gaan slapen in het mandje in de dakkapel, dat vond ze volgens mij wel prima. Na anderhalf uur/ twee uur heb ik ze weer gewisseld. Niet slecht voor een eerste keer maar ze moet natuurlijk wel gaan ontdooien want ze doet nu dus wat ze eerst ook deed, zich terugtrekken en we willen dat ze gewoon beneden in het gezin kan meedraaien zoals een happy kat graag doet. Ben benieuwd wat komende week gaat worden.

Nog een kleine toevoeging, het voer en haar ontlasting gaat helaas een heel stuk minder goed. Op het voer wat ik van Clem kreeg deed ze het echt super maar de blue whiting is nu beschermd en dus niet meer verkrijgbaar. Dit is vervangen door eend en haar poep is weer niet om over naar huis te schrijven. Na overleg met de therapeute besloten om toch maar direct ander voer te gaan zoeken. Eigenlijk willen ze dit liever niet onder een therapie maar slappe kak kan natuurlijk ook zijn weerslag hebben op de therapie (denk aan buikkramp en dergelijke) dus toch maar weer op zoek naar iets anders nu.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 08 jul 2012, 17:55

Wat een goede berichten Mar.
Hopelijk zet zich dit zo voort.
En als ze weer met elkaar in contact gaan komen dat het ook goed blijft gaan.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Gedrag en opvoeding”