Stoertje krijgt gedragstherapie

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

manoe76
Contacteer:

Re: Stoertje krijgt gedragstherapie

Berichtdoor manoe76 » wo 11 jul 2012, 21:59

Kleine toevoeging, vandaag weer een stapje in kamer wisselen gedaan. Stoer vindt het spannend en zit het liefst op zolder dan maar dat mag niet van de therapeute dus moet ze mee naar beneden. Zo gezegd zo gedaan, deur dus dicht anders zit ze zo weer boven en dan beginnen we nu met een kwartiertje anders is het meteen te lang en spannend voor haar. Het gaat goed geen echte stress signalen alleen ze likt wel heel dwangmatig en veel dan. Een ticje dat ze zichzelf heeft aangeleerd waar ze zich prettig bij voelt en wat haar kalmeert, ook stress dus lijkt mij. Morgen weer eens proberen.
Ja, dat likken is wel een stress signaal, maar ze zal beneden met de jongens associeren en dus met stress. Dat zal toch tijd nodig hebben voor ze daar vanaf is...
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 11 jul 2012, 23:41

Ja, dat likken is wel een stress signaal, maar ze zal beneden met de jongens associeren en dus met stress. Dat zal toch tijd nodig hebben voor ze daar vanaf is...
Volgens Anita is dit een ticje wat ze zich zelf heeft aangeleerd. Ze likken uit stress en Stoer heeft nu zelf ondervonden dat ze van likken dan een prettig gevoel krijgt, ze likt dus nu heel veel ook als er geen stress is. Dus als ze bijvoorbeeld op schoot zit gaat ze mij likken maar als ik mijn hand weg haal dan begint ze bijvoorbeeld aan de stoel maar dat likken op zich is bij haar geen stress signaal meer maar het komt er natuurlijk wel uit voort. Sneu he sad1_sm hoop dat ze daar ook geen behoefte meer aan heeft over een tijdje.
Ja, maar dat probleem heb je nu niet natuurlijk omdat ze boven haar eigen eten heeft.
Klopt maar ik bedoel dat ze van de hertenbiefstuk slechte kak hield en hier zit ook hert in dus zal waarschijnlijk niet werken dan denk ik.

In die Trovet zit konijn toch?
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 12 jul 2012, 08:10

Ja, trovet heeft konijn en lam in hypoallergeen. Heb van beiden erbij gedaan.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 12 jul 2012, 08:23

Joy reageert ook nog niet op de konijn dus wie weet Mar.

De Hills DD zal dan ook geen optie zijn denk ik inderdaad.
Groetjes Clem
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 29 jul 2012, 20:48

Wat zijn de ervaringen met Trovet? Ik ben wel benieuwd.
Zit te denken om dit Buck te geven.
Groetjes, Tilly >^.^<

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 29 jul 2012, 21:06

Tot nu toe twee proefzakjes konijn gevoerd en helaas (nog?) geen goede ontlasting hier.
Groetjes Marjolein

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 29 jul 2012, 22:12

Volgens mij moet je zulk voer ook altijd langere tijd geven. Mijn dierenarts zegt altijd dat je het eigenlijk 6-8 weken moet geven voor je resultaat ziet. Dus misschien de moeite waard om toch nog even te proberen?

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 29 jul 2012, 23:06

Klopt maar bij Stoer is wel al snel duidelijk waar ze niet tegen kan daar reageert ze namelijk direct op. Van het weekend drie brokjes vleespate laten eten. Stelt echt helemaal niks voor maar direct bingo, uitslag slappe hap sad1_sm
Groetjes Marjolein

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 29 jul 2012, 23:21

Goed hier dan ook nog even een update over de ontwikkelingen omtrent het gedrag. Vandaag is Stoer ongeveer drie kwartier aan een stuk in de woonkamer geweest. Goede nieuws is dat ze nu dus toch echt al wat langer beneden is en dat ze vandaag een stuk minder gromde tegen Bento dan de voorgaande dagen. Het minder goede nieuws is dat ze nog niet erg ontdooit. Van de week in de tuin was ze apart genoeg (omdat ze daar eigenlijk echt nooit komt) vrij ontspannen terwijl ze het in de woonkamer nog steeds erg spannend vindt. Dit ziet ze kennelijk toch meer als een spannende zone. Ik moet de deur nog dichthouden anders gaat ze bij de eerste onverwachte handeling direct terug naar zolder. Ook vindt ze het te spannend om gewoon de woonkamer rond te snuffelen en plakt ze het liefst bij ons op schoot waar ze dan weer erg gaat likken. Als we haar op bijv. de krabpaal zetten dan trippelt ze al snel weer terug naar mijn veilige schoot, gezellig maar niet helemaal de uiteindelijke bedoeling. Kortom qua gedrag is ze beneden helaas nog compleet anders dan in haar veilige zolderkamer, we zullen dus nog wat meer geduld moeten hebben.
Groetjes Marjolein

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 29 jul 2012, 23:25

He, toch goed dat ze al langer beneden is geweest en niet heeft gegromd en dat ze ook relaxed was in de tuin! Ja, het gaat langzaam, maar het zijn wel vorderingen in de juiste richting toch?
Afbeelding

Terug naar “Gedrag en opvoeding”