Chipnummer kat controleren

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

moderator 1
Moderator

Chipnummer kat controleren

Berichtdoor moderator 1 » za 12 mei 2012, 12:54

Hier kun je het chipnummer van je kat controleren:

http://www.chipnummer.nl/
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Re: Chipnummer kat controleren

Berichtdoor manoe76 » za 12 mei 2012, 19:06

Goed om dit even onder de aandacht te brengen. Wij komen heel vaak dieren tegen die gechipt zijn maar niet geregistreerd!!! Tegenwoordig controleren wij bij elk dier dat nieuw komt op de praktijk en gechipt is of het nummer ook geregistreerd is, het blijkt dus echt nodig te zijn dit te controleren!
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 12 mei 2012, 20:44

Je hoort/leest heel vaak dat een kat wel gechipt is maar dat de gegevens niet (meer) kloppen dus zeker nuttig om af en toe te checken.
Groetjes Clem
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » za 12 mei 2012, 23:15

Zonde is dat ja, als een dier wel gechipt is maar de chip dan niet geregistreerd staat.

Ik heb sinds kort zelf een chipreader. Mijn Ouzo was na het chippen bij thuiskomst zijn chip verloren (lag los in de reismand) en sindsdien check ik regelmatig de chips van mijn dieren. Je wil toch niet meemaken dat er geen chip in blijkt te zitten of dat er om welke reden dan ook iets mee is. Dan denk je dat je dier te traceren is en blijkt dit helemaal niet zo te zijn.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 13 mei 2012, 20:13

Hoi Chantal
je laat chipen ,om je dier weer terug te kunnen vinden ;)
Gebeurd vaker dat de chip er niet in geschoten word maar is het pistool blijft zitten ,
Goed dat je ook een reader hebt wij hebben hem ook ,dure grap wij chippen nu zelf sinds een poos bevalt goed in het begin giga eng
Er zijn veel kittens die gewoon blijven liggen als je de chip zet ,het scheelt dat ze niet in de stress zijn door naar de DA te gaan
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 13 mei 2012, 20:25

Ja, het is echt verbazingwekkend hoeveel dieren wel gechipt zijn, maar niet geregistreerd. Ik kom ze heel vaak tegen. En dat de chip in het pistool kan blijven zitten gebeurt maar dat hoort een DA ook te controleren. Dat de chip er weer uitvalt komt ook voor, maar dan meestal wel als het net gebeurd is. Als ik een kat chip wrijf ik de chip altijd een beetje weg onder de huid. En ze kunnen ook wel eens stuk gaan helaas (gelukkig niet vaak). Maar we hebben een keer een hond gehad die naar Japan ging en daar aangekomen konden ze de chip niet vinden. Dus heel veel heen en weer gebel tussen ons en japan... uiteindelijk maar een rontgenfoto gemaakt waarop te zien was dat de hond wel echt gechipt was, toen mocht hij toch nog naar binnen... Dus, zo zie je maar. Sommige DA's controleren de chip standaard bij de vaccinatie, toch wel goed. Maar controleren op registratie is echt nodig!
Afbeelding

moon1970

Berichtdoor moon1970 » zo 13 mei 2012, 22:57

Ik heb net de chip van Rani gecontroleerd en die staat nog op het adres van de fokker. Hoe kan ik die chip dan op mijn eigen adres laten zetten? Misschien een domme vraag ph34r_sm
Groetjes Monique en knuffel van Rani en Feetje....

zenga13

Berichtdoor zenga13 » zo 13 mei 2012, 23:47

Op www.ndg.nl kun je een mutatieformulier invullen. Kost geloof ik iets van 4,95 euro.
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 14 mei 2012, 00:52

Kijk ook even op www.backhomeclub.nl Als het een chip van virbac is is registratie gratis en ook alle mutaties die je later uitvoert. Plus je kan er evt. extra info over medicatie e.d. op kwijt.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 14 mei 2012, 23:17

Hoi Moon
domme vragen bestaan niet ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/