Aandacht tekort?

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Daffie

Re: Aandacht tekort?

Berichtdoor Daffie » zo 02 jun 2013, 21:30

Bedankt Manou, ik ga het eens proberen! Wilde net een filmpje maken van hoe bert dan voor me uit loopt te proeten, zit ie keurig stil en laat ie zich gewoon aaien haha. Als ik alleen met bert ga spelen moet ik tony wel echt even apart zetten want die loopt achter alles aan. Ze zaten laatst wel lekker samen te spelen met een gigantische meikever ieeee! Dan zitten ze wel even naast elkaar gebiologeerd naar het arme insect te kijken en hem af en toe een pets te geven..
Afbeelding

Vlam

Berichtdoor Vlam » vr 27 sep 2013, 17:58

ik had 2 sphynxen en 1 is er overleden.
Omdat ik niet zo snel aan een andere sphynx kon komen en wel aan een britse korthaar, heb ik die erbij genomen.
Zelfde verhaal als bij jou.
Nu heb ik er een sphynx bij en is hij zoveel gelukkiger.
Ik denk dat sphynxen het fijner vinden met een andere sphynx dan een harige kat.
Rex speelt met de harige kat, maar dat is ook alles. Als ze bij hem komt en een kopje geeft, rent hij keihard weg.

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 27 sep 2013, 18:11

Mijn siamees was niet gelukkig in haar eentje, ook al ben ik best veel thuis. Daarom heb ik George de sphynx erbij geadopteerd. Hij is dezelfde leeftijd als Asbo die siamees. Het asiel waar de siamees vandaan komt zei dat sphynx en siam een goede combi is. En dat blijkt inderdaad zo te zijn. Of heb ik gewoon mazzel gehad? Sinds George de sphynx hier woont is Asbo de siamees enorm opgevrolijkt. En George is hier ook gelukkiger dan in zijn vorige huis. Daar was een jonge ongecastreerde HTK kater die naar tegen George deed. Nu probeer ik bij te leren over multi-kat huishoudens want het is wel weer een heel ander verhaal dan enig-kat huishouden.
Als ik merk dat één van de twee zich terug gaat trekken dan ga ik proberen extra te zorgen dat die wel aan bod komt. Bijvoorbeeld door op plekken te gaan waar die ene graag is en daar dan knuffelen. Of de verstopplek afschermen zodat hij/zij wel bij de groep moet blijven. Zelfs heb ik weleens tijdelijk de twee uitelkaar gehaald 's nachts in andere kamers gedaan, tijdelijk dus, alsof ik opnieuw de introductie moest doen. Maar nu gaat het dus redelijk goed en al doen ze soms meer samen dan anders ze lijken wel allebei tevreden poezels.

Terug naar “Gedrag en opvoeding”