word er zo moe(deloos) van...

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

bunty

Re: word er zo moe(deloos) van...

Berichtdoor bunty » wo 19 jun 2013, 21:11

Bedankt voor je reactie Viktor.
Hun ontlasting is nooit gecheckt, daar was geen aanleiding voor. Lodewijk heeft een keer een dag overgegeven en daarna kreeg hij diarree, nu is dat allemaal weer over en hebben ze allebei mooie drollen.
Ik heb ze al wel een keer een wormenkuur gegeven (preventief).

Vanuit de fokker gaf ik Arden Grange brokken, daarnaast blik, rauw en vis. De kosten rezen de pan uit en die brokken moesten ook via internet besteld worden dus ook nog eens verzendkosten erbij. Op dit forum las ik dat iedereen het had over Carocroc dus dat heb ik langzaam geïntroduceerd.
Heb ook gelezen dat veel Sphynxen van Royal Canin aan de dunne gingen. Je hebt ook zoveel soorten daarvan, welke vind jij het beste? En bevat die ook geen granen?

Ik zit nu op de helft van mijn zak brokken, dus dan zou ik weer langzaam iets nieuws kunnen gaan proberen.

Rauw lusten ze opeens niet meer ph34r_sm

Wil, zoals jij beschrijft zoals een kitten poept, zo doen ze dat hier dus nog steeds. Kuiltje graven, met je poten in de kuil gaan staan en poepen op de heuvel. Is hij klaar dan een stap naar achteren.... soms zou je willen dat ze begrepen wat je zei :-)
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 19 jun 2013, 21:17

In rc zitten zeker wel granen (veel zelfs) net als Hill's, eukanuba, iams en alles wat je in de supermarkt vindt, maar er zijn genoeg graanloze merken op de markt. Heb je cat lovers gold wel eens geprobeerd? Is een wat minder prijzige variant dan de meesten en een hele goede en smakelijke brok. Daarnaast heb je graanloos ook almo, orijen en nog veel meer. Cat lovers gold is niet overal verkrijgbaar, maar op hun site vind je de verkooppunten.
Afbeelding

bunty

Berichtdoor bunty » wo 19 jun 2013, 21:56

Bedankt Manoe!!! Ik ga al die merken eens bekijken.
Je schrijft een smakelijke brok, heb je hem zelf geproefd? ohmy_sm

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 19 jun 2013, 22:04

Hahaha!! euhhh....nee dat niet blush_sm maar mijn schatjes wel en Casper kan best kieskeurig zijn... hij vond ze lekker. En ik hoor meer katten die ze lekker vinden.
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 20 jun 2013, 02:25

Houden van katten is een dure bezigheid een hobby en eentje die luxe heet. Ik kan mij voorstellen dat je daar Economisch mee probeert om te gaan..

Persoonlijk zie ik zeker een aanleiding bij diaree of ontlasting zonder vorm een dierenarts te raadplegen en simpele dingen uit te sluiten.

Dit zegt niets over ontworming en niets over de fokker.. Je kunt nog x aantal dingen oplopen van bv gasten die huisdieren hebben zogenaamde zoonozen ziektes parasieten die van mens op dier en andersom overgaan.

Ik heb soms periodes Raw eerder had ik Almo maar die is niet meer te bestellen via zooplus in handige of goedkopere verpakkingen waardoor ik nu enkel Royal Canin voer babycat 34 met beperkte eiwitten en extra vet.. Mooie drollen zonder geur!

Ik zou wat voor ze proberen te vinden en met DE DA of iemand overleggen die ECHT verstand van heeft, want als je teveel voer gaan wisselen kan dit chronisch worden of een darm ontstekking optreden waardoor het besparen tegen overgestelde effect zou kunnen hebben. Eventueel een ontlasting screening zou ik zeker niet na laten..
Afbeelding

bloterikfan

Berichtdoor bloterikfan » do 20 jun 2013, 06:39

nou inderdaad hier ook poep op plaatsen waar ze niet horen maar geen oplossing.
èèn van mijn sphynxen snapt het niet met poepen.
hij graaft een kuiltje doet een stap naar voren en gaat op het bergje zitten poepen vervolgens krult hij zijn staart er ook nog onder en viola de poepstaart is in de maak.
hier liggen er billen doekjes klaar om schoon te maken en meer dan dat kan ik niet doen maar ik begrijp je dat het heel vervelend is om elke keer de stront op te moeten ruimen.

ik stap niet over naar ander voer want hij heeft ook hele gevoelige darmen waardoor hij dan ook nog eens extra dunne plakpoep krijgt (geef hem al benebacgel hiervoor).
ook vers vlees krijgt hij dunne poep van en dat zal misschien tijdelijk zijn maar zolang het zo goed gaat verander ik niks want heb geen zin en ergere poepalarmen in me huis.

ik voer nu gemengd royal canin sensible33 en sphynx33
je dag is nooit zonder een lach met een bullterrier in huis.

groetjes petra

bunty

Berichtdoor bunty » do 20 jun 2013, 16:38

Ik ben er zeker mee naar de dierarts geweest Viktor. Hij begon met spugen (en dat doen ze helemaal nooit) en na een dag kreeg hij daar diarree bij. Volgens de da was het een virusje en zij vond ontlastingonderzoek niet nodig als de diarree en het spugen weer zouden stoppen.
Nu heeft hij dus weer prachtige drollen en spugen heeft hij na die tijd nooit meer gedaan.

Ik weet dat katten duur zijn en ik geef ze ook goed voer. Gisteren weer Carnibest, maar dat vinden ze niet meer lekker. Ik wil niet persé bezuinigen. Ik wil een goede brok en als een de ene goede €10,- euro duurder is dan een andere goede... tja dan weet ik het wel toch?

Ga zeker niet steeds wisselen van voer, daarom ga ik me er eerst in verdiepen.

Wat ontzettend akelig Bloterikfan dat hij steeds poep in zijn staart heeft. Kun je het hem niet aanleren door vlak voor het poepen zijn staart omhoog te doen. Misschien dat het kwartje dan ooit valt ph34r_sm

bunty

Berichtdoor bunty » do 20 jun 2013, 17:01

Ik lees dat Orijen ook wel goede eigenschappen heeft (en het is biologisch en zelf eten we ook zoveel mogelijk bio). Is dit een goede brok? Hebben jullie ervaring?

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 20 jun 2013, 17:22

Mijne deden braken, toen kwam ik via via achter dat omdat Sphynx katten veel meer eten ze ook zo veel meer eiwitten binnen krijgen dan nodig een aangezien het granen vrij is zitten veel meer eiwitten in.. MDL-maag darm lever ziet het als een vorm van vergiftiging en braakt het uit... Brok is natuurlijk geperste energie

Laten we gemiddeld van uit gaan dan een Sphynx 90 a 100 gram zou kunnen eten..

Een brok van een goede merk begint met 30 a 32 procent eiwit, Honderd gram vlees heeft maar de helft dus Orijen 36 op een kat over de grens van 36 met bv rauw te krijgen moet je 300 gram vlees geven.. Met Rawvlees haal de dat niet en een behaarde kat komt aan deze norm van eiwitten ook niet omdat ze minder eet..

Carocat lijkt qua eiwit en clalorien en niet te vergeten prijs en kwaliteit verkouding ideaal. Dat verklaard waarom veel Sphyx katten op dit voer het goed doen.

Ik zou proberen om niet boven 32 procent eiwit te gaan. Hoe hoger hoe meer risico, natuurlijk zegt dit niet altijd alles. Royal canin geeft op de zakken al groot bv Fit32 heeft 32 procent eiwit kitten 34 spreekt voor zich en kitten 36 heeft 36 procent eiwit..
Afbeelding

bunty

Berichtdoor bunty » do 20 jun 2013, 21:26

Ik kom er niet uit.... wat moet ik kopen: Orijen, Cat lovers gold, Acana of Burns???
Wie heeft ideeën, tips, suggesties?

Terug naar “Gedrag en opvoeding”