Bikkel de Vliegenvanger

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Smigeltje

Bikkel de Vliegenvanger

Berichtdoor Smigeltje » do 18 jul 2013, 09:51

Ik heb geen hordeuren of vliegengordijnen meer nodig, want mijn bikkelmanneke is een pro in vliegen vangen! Hij heeft ze in mum van tijd te pakken zoveel klappen gegeven dat de vlieg niet meer kan vliegen... Weliswaar gaat hij als een flitsende wervelwind door het huis en ontziet niks. Hij springt zelfs de planten in als de vlieg daar heen vliegt. Een hoop herrie en kabaal en net alsof er een aardbeving plaatsvindt want alles schudt van zijn plek :(

Enfin, ik heb geen last meer van vliegen maar het probleem is. Hij eet ze ook op!! En daar word ik niet zo blij van. Vliegen zijn toch van maden en ik vroeg me af of dat kwaad kan? Krijgt hij straks geen maden in zijn darmen???
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Re: Bikkel de Vliegenvanger

Berichtdoor manoe76 » do 18 jul 2013, 10:15

Hoi Sharon,

Klinkt wel wat lachwekkend hoor, maar misschien zijn je meubels en planten niet meer helemaal veilig... Over maden hoef je je geen zorgen te maken hoor. Vliegen leggen eitjes en daar komen de maden uit, als ze dood zijn gebeurt dit dus niet meer. Mijn katten houden ook wel van een vliegje ohmy_sm
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 18 jul 2013, 10:59

Haha, dat wil ik wel eens zien op een filmpje.
Ik zou mij ook geen zorgen maken over het opeten.
Hier wordt ook van alles opgegeten maar nooit last ergens van hoor.
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » do 18 jul 2013, 12:39

Ja hier ook een paar , niets onziende, meester vliegenvangers....ramen zemen is ook zo zonde van de energie...maar ben blij dat jij de vraag stelt of het kwaad kan...Ik zat me nl precies het zelfde af te vragen...Ze krijgen wel op tijd hier ontworming maar toch....
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » do 18 jul 2013, 14:00

Nou ik ben blij dat het geen kwaad kan, want ik vind maden echt supervies en moet er niet aan denken om ze in hun uitwerpselen tegen te komen huh_sm

Mn moeder zei gister dan maden heel gezond zijn ;-) Gewoon goed eetbaar ieuw, bij de gedachte kok ik al...

En mn Smigelmanneke heeft weer een andere idiote tic. Als ik mn haren kam en ik haal de haren uit mn borstel en maak er een bolletje haar van en leg het even op tafel en dan eet hij het op en hij lijkt er nog van te genieten ook!!! ph34r_sm

Eigenlijk kan ik wel een topic starten over gestoorde tics bij je naakterik.. want ze hebben er wel een zooi! Bikkeltje drinkt bv kruidenthee, geen theeglas - ook van visite - is veilig meer... heel irritant. Kamille, Groene Thee, alles is lekker, behalve zoethout...
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » do 18 jul 2013, 14:54

Nou om de maden zou ik me geen zorgen maken, maar dat haar is echt niet gezond hoor!
Dat verteerd nl niet in de maag en als hij het niet weer uitspuugt (zoals katten met een vachtje doen) kan hij
daar ernstige verstoppingen van krijgen.......dus niet meer laten opeten!!
Groetjes Gerry

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » do 18 jul 2013, 14:59

Wij hebben ook 2 masters in het vliegenvangen :) en ja het vangen op zich is hilarisch, er komen dan van die gekke geluidjes uit, ze vliegen door het hele huis uit, als wij vb in de zetel zitten of liggen racen ze gewoon over ons uit of er racet er opeens eentje over de tafel uit hahahaha

Ik vind ook vaak uiteengespatte vliegen op de keukendeuren - ramen - ...... héél smakelijk, die hebben ze dan waarschijnlijk met hun pootje plat geslaan :) en de andere worden natuurlijk met smaak opgegeten :)

En ik beaam dat ramen wassen bij ons ook vrij onnuttig is, zeker de grote schuifraam in de living --> Daar staan héél erg veel neusjes en pootjes op :)

Het grappigste vind ik als ze op de bovenste rand van de zetel staan en dan springen ze naar het raam (bonk tegen het raam op is beter uitgedrukt) om een vlieg te vangen en vallen ze natuurlijk tussen de zetel en het raam in en maken ze precies van die moppergeluidjes LOL!!!!

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » do 18 jul 2013, 15:07

Nou om de maden zou ik me geen zorgen maken, maar dat haar is echt niet gezond hoor!
Dat verteerd nl niet in de maag en als hij het niet weer uitspuugt (zoals katten met een vachtje doen) kan hij
daar ernstige verstoppingen van krijgen.......dus niet meer laten opeten!!
goed dat je het zegt!!! dan zal ik t meteen de vuilbak in werpen als ik mn haren uitkam!!!
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 18 jul 2013, 16:25

hier zijn ze ook lekker bezig en vliegen over alle meubelen heen. Hier eten ze ze niet op maar ontleden ze de vlieg helemaal......

Nancy

Berichtdoor Nancy » do 18 jul 2013, 17:07

klikt heel herkenbaar je verhaal!!!
hier is onze nelson de grootte vanger van vliegen
als hij dan zo aant krossen is zeg ik... hier onze nelson is weer op de moordenaarstoer ze
vind het wel een goe vraag naar het opeten toe?
gr nancy
Afbeelding

Terug naar “Gedrag en opvoeding”