Bikkel de Vliegenvanger

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Bikkel de Vliegenvanger

Berichtdoor Wil » do 18 jul 2013, 21:13

Hoi Hoi
hier vinden ze achter de vliegen aan ook helemaal het einde dikke mik ,of een spin opeten BBBRRRR
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » vr 19 jul 2013, 09:20

Ik kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt om maden. Het opeten van een vlieg kan gelukkig geen kwaad, maar ik wou nog wel even meegeven dat maden heel link kunnen zijn voor je dieren. Ik heb ooit een oppaskonijn gehad waar ik iedere dag langs kwam. Op een dag zag ik ineens allemaal maden op zijn kont zitten. Er wordt wel gezegd dat maden alleen dood vlees eten, maar er was niks doods aan het konijn. Ze hebben hem vam binnenuit opgegeten waardoor hij verlamd raakte en ingeslapen moest worden. Met katten zal het zo gek niet lopen maar voor de mensen met knaagdieren, oppassen dus!
Maden zijn zeker niet onschuldig...
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » vr 19 jul 2013, 09:30

Ik kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt om maden. Het opeten van een vlieg kan gelukkig geen kwaad, maar ik wou nog wel even meegeven dat maden heel link kunnen zijn voor je dieren. Ik heb ooit een oppaskonijn gehad waar ik iedere dag langs kwam. Op een dag zag ik ineens allemaal maden op zijn kont zitten. Er wordt wel gezegd dat maden alleen dood vlees eten, maar er was niks doods aan het konijn. Ze hebben hem vam binnenuit opgegeten waardoor hij verlamd raakte en ingeslapen moest worden. Met katten zal het zo gek niet lopen maar voor de mensen met knaagdieren, oppassen dus!
bah wat wat een horror verhaal
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » vr 19 jul 2013, 09:35

Ja behoorlijk... Was ook niet mijn bedoeling om je alsnog bang te maken hoor! Maar zou het verschrikkelijk vinden als iemand ook zoiets zou moeten meemaken.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » vr 19 jul 2013, 11:53

Hier houden ze ook wel van een lekker vliegje en Nói is inmiddels een zeer ervaren vanger. Vooral 's avonds in de tuin ik moet er altijd zo lachen want die zitten dan op mijn raam en dan zit ineens Nói vastgeplakt aan het raam om zo'n lekker beesje te vangen. lol_sm Niks ontsnapt aan zijn aandacht zo ligt die heerlijk en dan ineens schiet die overeind om toe te slaan!
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 19 jul 2013, 12:41

Maden bij konijnen komen niet van binnenuit. Het komt doordat hun ontlasting aan hun achterkant blijft plakken en daardoor gaat hun huid stuk. Daar komen vliegen op af.
Groetjes Clem
Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » vr 19 jul 2013, 13:02

Klopt Clem, ze komen inderdaad niet van binnenuit door bijvoorbeeld het eten van een vlieg. Dat had ik er niet helemaal duidelijk bij gezet. De vliegen kunnen wel op de vieze achterkant van een konijn eitjes leggen die als ze uitkomen zich een weg naar binnen eten. Zo is het bij dat konijn ook gebeurd.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

asielkat

Berichtdoor asielkat » vr 19 jul 2013, 21:57

Hier zijn ze het inmiddels aan het leren van elkaar
buiten in de ren en binnen in huis en als je dan pok pok pok pootjes tegen het raam hoort
dan hoor je 3 seconden later dit in een 4-voud want dan moeten ze allemaal vangen
onze ramen zien er ook niet uit
IK duim alleen dat ze nooit een wesp vangen unsure_sm dan is het spoed naar de da denk ik
ik neem aan dat bij hun ook keel of tong gaat zwellen

an

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 19 jul 2013, 22:29

Ja Renske, het is echt vreselijk als konijnen maden hebben, wij zien ze in dit seizoen helaas best nog wel eens... Heel sneu... Van AST heb je tegenwoordig Nomyiasis. Dit voorkomt niet dat de vliegen eitjes leggen, maar wel dat ze uitkomen, dus voor sommige konijnen echt een uitkomst. En ik had laatst zelfs nog een kat met maden... komt bijna niet voor, maar deze kat is wel veel te dik, langharig en daarmee vaak diarree in de vacht en daarbij ook nog eens erg lui... Gelukkig waren we er op tijd bij.

Ja An, ik heb ze hier wel eens achter een wesp aan zien gaan, dan gaan bij mij ook alle alarmbellen rinkelen hoor, want ja, ook katten krijgen zwellingen waar ze geprikt zijn... Vaak laten ze wel op tijd los, maar als je het kan voorkomen....
Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » vr 19 jul 2013, 22:38

Wat goed dat ze tegenwoordig toch al wat beter geholpen kunnen worden! Maar eenmaal uitgekomen ben je dus nog steeds te laat neem ik aan. Ik dacht ook dat het vrij uitzonderlijk was maar het komt dus helaas vaker voor! En zelfs bij katten dus... Maar ik kan me voorstellen dat dat bij een kat zoals jij beschrijft kan gebeuren. Sphynxen lopen dus niet zo'n groot risico :)
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Terug naar “Gedrag en opvoeding”