Eigenaardige trekjes

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Mica

Eigenaardige trekjes

Berichtdoor Mica » vr 20 sep 2013, 12:06

Hier en daar lees ik wel eens wat over eigenaardige trekjes van jullie katten, zoals het slepen met kleedjes en zo. Het leek me leuk daar een topic over te openen (sorry als dat misschien al ergens bestaat?)

Zelf heb ik me ook al laten in palmen door dat prinsesje hier ;)
Zo wil ze uiteraard altijd het liefst ónder haar fleecedeken liggen, maar hoe komt ze daar nu het makkelijkst onder?? Jawel, ze gaat er net zo lang zielig naar staan kijken tot ik op sta op het dekentje een stukje op te tillen, en madam er onder kan!

Ook stond Zohra van de week 's avonds keihard te mauwen voor de gesloten slaapkamer deur! Dat hield snel op toen ik erachter kwam dat haar deken nog in de was zat. Zodra ik deze terug legde, ging ze lief slapen... wub_sm

En dan gisteravond! Weer mauwen voor de deur..... Gisterochtend deed ze dat ook al, en toen ik zag dat ze voldoende eten en drinken had en het daar dus niet aan lag, heb ik haar in haar mandje gelegd, deken er overheen en snel nog ff terug mn bed in, en wat denk je.. stil... Dus gisteravond toen ze weer zo stond de mauwen heb ik dat ook maar geprobeerd. Zohra in de mand, dekentje erover, nog ff een kroel, en ik mn bed weer in.. En ja hoor, madam gaat lekker slapen! Heeft ze me nu echt zover dat ik haar in moet stoppen 's avonds?? kitten_sm sleep_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Eigenaardige trekjes

Berichtdoor Clemmetje » vr 20 sep 2013, 12:44

merry_sm Ze heeft je al helemaal gedrild zo te lezen.
Daar zijn onze sphynxjes heel erg goed in.
Groetjes Clem
Afbeelding

Mica

Berichtdoor Mica » vr 20 sep 2013, 13:04

Haha ja erg he smile7_sm

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 20 sep 2013, 18:55

Ze zeggen niet voor niets "honden hebben baasjes en katten hebben personeel" cool_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 20 sep 2013, 19:14

Hoi Hoi
dat klopt ook dat helemaal Sphynxen hun personeel hebben ;) hier draaien ze zich in de Fleece dekens een hele kunst als je er naar kijkt smile7_sm smile7_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Lieve

Berichtdoor Lieve » vr 20 sep 2013, 19:14

Ik lees ook de (schattige) koppigheid bij Zohra, dat hunnie bepalen hoe het moet, herken dat wel bij Lieve en Timmie.
Als ik Lieve wil aaien mag ik een grote boom in, maar wil zij aaien, dan MOET het NU. (heerlijk!)
Timmie zou eigenlijk bovenop een roze kleedje moeten liggen, onder zijn fleece op de bank.
Nee hoor, het holletje moet onder het roze kleedje, dat is een veel leuker en warmer hol om te maffen. cool_sm
En weer, ik heb nik in te brengen, het enige dat me rest is keer op keer op keer het roze kleedje weer rechtleggen als hij uitgemaft is.
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 20 sep 2013, 20:33

Hihi wat een leuk verhaal! Niet alleen sphynxen hebben personeel hoor, Roxy heeft mij ook behoorlijk in de tang. Zij heeft een ritueeltje met mij. Dan komt ze naast me zitten op de grond, en dan gaat ze miauwen. als ik dan opsta (dat is de bedoeling) dan rent ze naar de slaapkamer. ik er braaf achteraan. Loopt ze onder het bed, dan vertel ik haar dat ik daar niet onder kan en dan komt ze eronder uit. Loop terug naar de woonkamer, ik erachteraan, dan naar de keuken. En dan moet ik haar optillen en knuffelen. En dat doe ik natuurlijk braaf wacko_sm
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 20 sep 2013, 20:57

Leuk onderwerp, ik hoop dat hier veel reacties komen die een lach op mijn gezicht brengen.

Miaula en haar dekentje is ook een verhaal apart. Dat blijft net zo lang graven, woelen en draaien totdat ze zichzelf op een of andere manier helemaal ingepakt heeft.

's Avonds als ik mijn tanden poets, volgt heel vaak hetzelfde ritueel. Miau staat vol verwachting op de rand van de wastafel. goed afgericht als ik ben, vul ik die met een laagje water. Miaula stapt er met 1 pootje in, de andere blijft tegen de zijkant. Dan wil ze een slokje water nemen, maar realiseert zich ineens dat ze toch haar pootje nog moet likken. Daarna even snel haar borst/hals een paar likken geven, en pas dán kan ze drinken. Elke keer weer, je kunt er de klok op gelijk zetten.

De zeldzame keer dat ze niet uit zichzelf bij me op bed komt liggen 's avonds, haal ik haar altijd. Zodra ik haar dan ergens op mijn bed neerzet, trekt ze een keiharde sprint en rent mijn kamer uit, Dan moet ze eerst even lekker slobberen uit het waterbakje dat op de overloop staat. Pas daarna heeft ze de rust om bij me te komen liggen.

Soms zit Miaula in de keuken hartverscheurend te huilen en piepen, waarbij ze tussen haar klaagzangen wel vol verwachting richting de woonkamer kijkt of haar ellende al opgemerkt wordt ( wub_sm ). Als ik dan naar de keuken loop, is ze dolenthousiast en gaat ze spinnen en rondjes draaien van blijdschap. Meestal doet ze dit als ze eten wil, maar het gebeurt ook met enige regelmaat dat er nog een volle bak eten staat. Echter blijkt dan dat Miaula niet op haar vaste plek wenst te eten, maar graag op niveau wil eten. Dus na de eerste blijdschap, springt ze via mijn Senseo bovenop de koelkast en kijkt me met haar grote ogen verwachtingsvol aan. Madame is helemaal in haar element wanneer de voerbak bovenop de koelkast gezet wordt, en gaat dan pas eten.

Miaula wil soms ontbijt op bed. Dan weigert ze serieus uit haar dekentje te komen voor eten. Suf als ik ben, maak ik me toch altijd een beetje zorgen. Dus breng ik het bakje voer naar haar toe. Meestal wil ze daar ook niet uit eten. Nee, ik moet nog een stapje verder gaan: haar persoonlijk voeren. Het eerste brokje is altijd een hele afweging: zal ik het wel of zal ik het niet opeten? De uitkomst is altijd dat ze het wel opeet, maar ze wekt gigantisch de indruk dat ze jou er een groot plezier mee doet. Brokje 2 wil er al wat gemakkelijker in, en vanaf brokje 3 staat de volume knop van haar spinnen op maximaal en kan ik de brokken niet snel genoeg aanleveren. Maar zelf uit het bakje eten op zo'n moment? Nee, daar heeft het prinsesje dan even geen zin in.
Bewijsmateriaal hieronder! Al wel een oud filmpje, en helaas zonder geluid, maar haar gedrag is niks verandert. Zo rond de 10 seconden zie je ook echt dat ze haar kopje nog verder afwendt. Zo briljant, echt alsof ze gigantisch arrogant is haha

Zo kan ik waarschijnlijk nog wel even doorgaan... laugh_sm

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 20 sep 2013, 20:59

merry_sm wat een portret is Miaula zeg!
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 20 sep 2013, 21:05

Wat heeft Miaula een ongelooflijk mooi gezicht. Echt heel speciaal.

Terug naar “Gedrag en opvoeding”