één dezer gooi ik ze allemaal buiten...

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

nisha's wonderland
Contacteer:

één dezer gooi ik ze allemaal buiten...

Berichtdoor nisha's wonderland » vr 08 nov 2013, 10:30

Sorry moet mijn hart effe luchten maar dit komt meer en meer in mijn gedachten voor tegenwoordig.
Heb er zo mijn buik van vol! Elke dag sta ik goed gezind op en dan kom je beneden en is er weer één of andere die alles heeft onder geplast of gescheten!
Ik weet wie het doet (yaiza, alice en granizada) dus deze slapen tegenwoordig 's nachts in de badkamer/berging en tigo in huis. Heb met mijn open kater minder last dan met die poezen...

Alice, yaiza en granizada zijn katten die niet uit zichzelf bij je komen, je moet ze eerst te pakken krijgen. Sinds dylara wat actiever werd, zijn ze dit beginnen te doen. Een papier op tafel, tafelkleed, iets van was laten liggen en er is op geplast. Soms hoeft er zelf niks op de tafel te liggen en gaan ze er zo op plassen.
Soms gewoon in het midden vande keuken op de grond... tegen kast enzovoort...
De bak mag net uitgekuist zijn en toch naast de bak gaan schijten...
De anderen hebben dit niet maar dit zijn ook katten die zelf aandacht komen vragen en uit zichzelf bij je komen zitten.

Feliway helpt niet, rescua remedie ook niet, meer aandacht geven? door de dagelijkse opkuis heb ik hier geen tijd voor! Ben tegen de middag moe van al hun nesten te moeten opkuisen en elke dag weer opnieuw te dweilen. Heb hier kast in huis staan, als je die zou herzetten valt ze uit elkaar!
Het enieg wat helpt is een tip van elfie: een brise verstuiver op beweging zetten op hun plasplaatsen. Maar dan zet je er eentje daar en daar en verplaatsen ze hun gewoon en gaan ze het elders doen...

Volgend jaar worden ze alle herplaatst (steriel), bij akira is het gestopt en ze ziet er nu zelfs een pak beter uit! Krijgt alle aandacht die ze nodig heeft ook.
Maar of ik dit nog vol hou tot volgend jaar? Of er dan eigen fokjes zullen blijven ipv? Ik weet het niet... Momenteel wil ik ze allemaal buiten, ook diegene die het niet doen omdat ik alles zo beu ben...

op mijn forum kreeg ik de commentaar dat de katten hier weer de dupe van zijn, nee ik ben de dupe hiervan... voor diegene die denken dat het zo erg nog niet zal zijn, wil ik altijd eens foto's plaatsen hoe het er hier smorgens of als ik effe weg ben eruit zie...
Afbeelding

ClioCleo
Contacteer:

Re: één dezer gooi ik ze allemaal buiten...

Berichtdoor ClioCleo » vr 08 nov 2013, 10:43

Ik kan me heel goed voorstellen hoor dat je zat bent van de hele boel en dat je ze het liefst gelijk er uit doet!! Ik kan je helaas geen advies geven, alleen sterkte en een dikke huggy_sm

riddle

Berichtdoor riddle » vr 08 nov 2013, 15:33

Hei Barbara,
ik kan me heel goed voorstellen dat je het zat bent om steeds weer opnieuw te moeten poetsen, wetende dat het compleet zinloos lijkt.
Ik heb er hier 2 die dergelijk gedrag durven vertonen als ik lang van huis ben.Leuk is anders, en dan nog met kleine Dylara in huis, die waarschijnlijk al goed rondkruipt, wil je zeker dat het schoon is.
Nu komen er 2 dingen in me op: waarom wacht je met herplaatsen, als je dat toch al hebt beslist?Wil je er eerst nog een nestje mee of zo?
En het andere idee: neem eens contact op met Anneleen Bru van Felinova, die zal je wel kunnen helpen.Ze is kattengedragstherapeute, en een erg goede!
Ik wens je in ieder geval veel succes, en hou de moed erin hoor!
En trek je het commentaar van sommige mensen niet aan, je hebt het beste met je katjes voor, en jij zit met de problemen, zij niet.
Ann

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » vr 08 nov 2013, 15:47

hoi ann,

Ik wil er inderdaad nog een nestje mee en hoop ze te kunnen herplaatsen samen met een kitten. heb me dit laten wijs maken dat dit vaak het beste is voor de poes zelf om te wennen.

Inderdaad, gisteren gaan we naar mijn meter en dylara haar kleren stinken naar kattenpis. blijkbaar was ze ergens tegenaan gerkopen of ingekropen... leuk is anders moet ik zeggen! ze heeft zo een letterspeelmat, heb die al vaak in de machine moeten steken omdat er gewoon op gekakt word. ik kan ook geen 24/24uur die katten in de gaten houden of elke keer die mat opruimen als dylara effe in haar park ligt of ik haar eten geef.
momenteel steek ik ze snachts sowieso apart en overdag een paar zodat ik hun niet allemaal gelijk moet in de gaten houden. het ergste van al is dat kittens hun gaan nadoen omdat die reuk er hangt.
er is me al gezegd waspoeder gebruiken om te kuisen, helpt gewoon niks!
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » vr 08 nov 2013, 16:01

Waarom per se nog een nestje? Dat betekent alleen maar nog meer werk.. Je kunt het nu al niet meer aan. Ik zou ze dan gewoon nu herplaatsen. Jij bent ongelukkig, je katten zijn ongelukkig en je kind straks ook. Dus denk aan de dieren en hak nu knopen door.. Die dieren hoeven niet perse nog een nestje hoor.
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » vr 08 nov 2013, 16:04

Een scheutje Ariel in je sopje helpt wel, dat werkt op enzymatische basis en lost zo de geur van uitwerpselen op.Maar zoals je zegt, je kan niet alles tegelijk in de gaten houden, en als je 1 dingetje niet hebt gemerkt en Dylara loopt er doorheen of zo, heb je weer prijs.
Ik zou dan toch echt eens contact opnemen met Felinova.
En wat misschien ook een optie is: ik heb weleens gehoord van het systeem "uitzetpoes".
(Mijn dierenarts heeft er zo eentje)Daarbij herplaats je een poes op voorwaarde dat ze 1 nestje krijgt bij de nieuwe eigenaar, en daarna mogen die mensen de moeder houden, mits sterilisatie, plus 1 kitten.Je kan natuurlijk al je voorwaarden in een contractje zetten.
Denk er eens over, en vooral: probeer wat te kalmeren en afstand te nemen, hoe moeilijk dat ook is.Je draait volledig over je toeren nu (en dat begrijp ik heel goed, versta me niet verkeerd hé)
Courage hoor!
Ann

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » vr 08 nov 2013, 16:40

Waarom per se nog een nestje? Dat betekent alleen maar nog meer werk.. Je kunt het nu al niet meer aan. Ik zou ze dan gewoon nu herplaatsen. Jij bent ongelukkig, je katten zijn ongelukkig en je kind straks ook. Dus denk aan de dieren en hak nu knopen door.. Die dieren hoeven niet perse nog een nestje hoor.
dit weet ik inderdaad dat dit alleen meer werk is maar ik woon hier ook niet alleen, dus beslis ik niet alles zelf. Al is de opkuis wel meestal voor mij.
In elk geval is het voor hen ook beter om samen te herplaatsen, steriel uiteraard want hier gaat geen kat open buiten.
Momenteel heb ik ook teveel kosten om die sterlisaties te doen dus vandaar ook nog een nestje.
Afbeelding

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » vr 08 nov 2013, 16:42

Een scheutje Ariel in je sopje helpt wel, dat werkt op enzymatische basis en lost zo de geur van uitwerpselen op.Maar zoals je zegt, je kan niet alles tegelijk in de gaten houden, en als je 1 dingetje niet hebt gemerkt en Dylara loopt er doorheen of zo, heb je weer prijs.
Ik zou dan toch echt eens contact opnemen met Felinova.
En wat misschien ook een optie is: ik heb weleens gehoord van het systeem "uitzetpoes".
(Mijn dierenarts heeft er zo eentje)Daarbij herplaats je een poes op voorwaarde dat ze 1 nestje krijgt bij de nieuwe eigenaar, en daarna mogen die mensen de moeder houden, mits sterilisatie, plus 1 kitten.Je kan natuurlijk al je voorwaarden in een contractje zetten.
Denk er eens over, en vooral: probeer wat te kalmeren en afstand te nemen, hoe moeilijk dat ook is.Je draait volledig over je toeren nu (en dat begrijp ik heel goed, versta me niet verkeerd hé)
Courage hoor!
Ann
voor een uitzetpoes heb ik het niet... daar komen weer problemen van.
Ik ga eens contact opnemen met die gedragstherapeut maar ik vrees er een beetje voor...
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » vr 08 nov 2013, 17:38

Barbara ,katten moet je rust geven en ontspanning.
Nu krijg je alleen maar meer om meer stress en het wordt teveel,
dit gaan je katten ook voelen.
Dus denk toch maar heel goed na hoe het verder moet in ieders belang.. huggy_sm
Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen want je voelt aan dat er problemen
zijn en dit is belangrijk.
Heel veel sterkte wat er ook gebeurt
Groetjes Hildeke

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 08 nov 2013, 19:34

Hoi Barbara
Ik kan helemaal met je meevoelen ,als je huis 1 grote kattenbak is word je daar knetter van ,ik weet dat je heel schoon in huis bent ,met die kleine meid erbij is het helemaal smerig ,

Zelf zou ik niet voor nog meer nestjes gaan maar het is net wat je zegt je hebt een man,Kun je niet een kattenkamer maken en ze dan verdeeld een paar uur in huis houden ?in de living noemen jullie dat toch ?
Kijken of dan het probleem iets minder word Denk ook doordat je zoveel schoonmaakt je hun ergens uitdaagt om nog meer te plassen en poepen Ze zetten hun geur af met een reden Natuurlijk is het normaal dat je schoonmaakt ;)
Heb je misschien teveel fokdiertjes in huis ?? dat kan ook voor veel problemen zorgen ,of een koppel wat niet met elkaar overweg kan ?
Als Mamba hier kwaad was op iemand durfde ze ook wel in huis te pissen ,

Een optie misschien om je groep een stuk kleiner te maken ??
onwijs veel succes!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Gedrag en opvoeding”