één dezer gooi ik ze allemaal buiten...

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

manoe76
Contacteer:

Re: één dezer gooi ik ze allemaal buiten...

Berichtdoor manoe76 » vr 08 nov 2013, 20:14

Hoi Barbara,

Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt... Ik snap dat er meerdere factoren meespelen, waaronder je man, maar ik zou toch kijken of je ze toch eerder kan herplaatsen,, want dit geeft jou en de katten alleen maar stress en dat is voor niemand goed. Tuurlijk is het fijn als je ze met een eigen kitten kan plaatsen, maar er worden zoveel volwassen katten herplaats zonder problemen. En anders wat Ann zegt toch een gedragstherpeut inschakelen, want niks doen lijkt me geen optie, dit hou je niet nog maanden vol.

Wat het schoonmaken betreft: alleen schoonmaken helpt niet, dat blijven ze ruiken. Je moet eerst schoonmaken met sode, groene zeep of Biotex en dan nasprayen met alcohol of azijn. Alleen dan is de geur volledig weg. Anders blijven ze er plassen en gaan de kittens ook denken dat het goede plasplekken zijn. Je kan ook Urineoff gebruiken.

Succes en sterkte!
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » vr 08 nov 2013, 20:45

UF2000 van Ecodor is ook fantastisch spul, dat de geur op enzymatische wijze "oplost" en doeltreffend verwijderd, ook voor de katten.
Hoe dan ook, ik hoop dat het probleem snel opgelost raakt, want dit hou je niet vol.
Bovendien krijg je er alleen maar méér stress van, en dat geef je door aan je dieren en zo wordt het steeds erger.Weet je ook zeker dat geen van de 3 "daders" een blaasontsteking heeft?Soms begint het zo, en doen de anderen er nog een plasje bovenop.

Ann

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 08 nov 2013, 21:03

Dit lijkt inmiddels een onhoudbare situatie.
Jammer dat je ze moet herplaatsen.
Je moet inderdaad met Biotex groen schoonmaken en de spullen van Ecodor werken goed.
Als je toch wat wil houden zou ik zeker een gedragstherapeut inschakelen.
Neem het in ieder geval je katten niet kwalijk, zij doen dit niet om jou te pesten.
Succes met alles.
Groetjes Clem
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » vr 08 nov 2013, 23:45

Ik begrijp hieruit dus dat je man graag wil dat er nog nestjes komen? Misschien erg cru van mij om te zeggen hoor, maar dan kan hij toch ook het vuil wel opruimen? Jij zit er doorheen zo te horen en ik denk dat de enige oplossing is om je dieren te herplaatsen, dan komt er voor alles en iedereen weer rust. En als je man het daar niet mee eens is, dan kan hij het schoonmaakwerk toch overnemen? Dan heb jij in elk geval al meer rust.

Ik heb ook ontzettend veel katten en tuurlijk gebeurt daar ook eens een ongelukje mee. Maar ik ruim dat allemaal zelf op. Tuurlijk helpt mijn partner ook mee, maar het is in de eerste plaats mijn hobby. Ik draag dus de voornaamste zorg voor de dieren. Zou ik daar geen zin meer in hebben of de zorg niet meer kunnen dragen, dan zou ik ook gaan herplaatsen.
Afbeelding

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » vr 08 nov 2013, 23:59

Hoi Barbara
Ik kan helemaal met je meevoelen ,als je huis 1 grote kattenbak is word je daar knetter van ,ik weet dat je heel schoon in huis bent ,met die kleine meid erbij is het helemaal smerig ,

Zelf zou ik niet voor nog meer nestjes gaan maar het is net wat je zegt je hebt een man,Kun je niet een kattenkamer maken en ze dan verdeeld een paar uur in huis houden ?in de living noemen jullie dat toch ?
Kijken of dan het probleem iets minder word Denk ook doordat je zoveel schoonmaakt je hun ergens uitdaagt om nog meer te plassen en poepen Ze zetten hun geur af met een reden Natuurlijk is het normaal dat je schoonmaakt ;)
Heb je misschien teveel fokdiertjes in huis ?? dat kan ook voor veel problemen zorgen ,of een koppel wat niet met elkaar overweg kan ?
Als Mamba hier kwaad was op iemand durfde ze ook wel in huis te pissen ,

Een optie misschien om je groep een stuk kleiner te maken ??
onwijs veel succes!!!!!
hoihoi,

eerst jou antwoorden...
ik zet ze momenteel al in aparte ruimtes. maar vooral snachts... tigo slaapt in huis (inderdaad omgekeerde wereld he, de kater in huis) Met tigo heb ik nu een stuk minder last, je hoort hem niet meer, hij is veel rustiger dus dat is al positief. Hij plast ook niet meer, terwijl hij het vroeger wel deed omdat hij apart moest.
Momenteel zijn er hier wel wat poezen in huis: xian, vulcan en cujo zijn 3kastraten (nergens last mee), canisia en belicia en flora (open poezen en geen last mee). Ikaro (onze jongst, ook niks last mee) Het zijn juist diegene die zelf nooit om aandacht komen vragen dus ligt het probleem wel bij de aandacht en de jaloezie.
Diegene waar ik geen last mee heb zijn katten die uit zichzelf aandacht vragen, ze gaan ook bij dylara maar gaan weg van zodra ze hen irriteert.
Tigo die geeft zelfs kopjes aan haar...

Alice (ons specialleke uit duitsland) ze was al bang toen ze hier kwam. Ze vertrouwt alleen mij en kwam ook alleen bij me als ik savonds rustig in de zetel zat. Nu doet ze dit niet meer en zij plast en kakt overal, vooral aan deuren.
Yaiza is vrij dominant sinds akira weg is. zij valt wel eens granizada aan... Zij plast niet op de grond maar op tafels, aanrecht en dergelijke. Kakjes altijd in de bak.
Granizada, das op kledij,grond en aanrecht...
en ja... Ifita doet alles netjes na (zij kwam vroeger heel veel aandacht zoeken maar nu niet meer), dus overal kakjes en plasjes op de grond, juist voor de bak.

tot hier toe gaat jamya (maar die vertrekt volgende week naar duitsland), netjes op de bak en Kyana ook. al heb ik haar wel al eens zien snuffelen... en haar dan in bak gezet.

misschien inderdaad ook dat de groep te groot is... ik merk wel dat eigen fokjes veel makkelijker zijn, behalve ifita dan...
Afbeelding

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » za 09 nov 2013, 00:08

Hoi Barbara,

Wat het schoonmaken betreft: alleen schoonmaken helpt niet, dat blijven ze ruiken. Je moet eerst schoonmaken met sode, groene zeep of Biotex en dan nasprayen met alcohol of azijn. Alleen dan is de geur volledig weg. Anders blijven ze er plassen en gaan de kittens ook denken dat het goede plasplekken zijn. Je kan ook Urineoff gebruiken.

Succes en sterkte!
dit ga ik morgen eens proberen... azijn in water doen? in plantenspuit?
Ik begrijp hieruit dus dat je man graag wil dat er nog nestjes komen? Misschien erg cru van mij om te zeggen hoor, maar dan kan hij toch ook het vuil wel opruimen? Jij zit er doorheen zo te horen en ik denk dat de enige oplossing is om je dieren te herplaatsen, dan komt er voor alles en iedereen weer rust. En als je man het daar niet mee eens is, dan kan hij het schoonmaakwerk toch overnemen? Dan heb jij in elk geval al meer rust.

Ik heb ook ontzettend veel katten en tuurlijk gebeurt daar ook eens een ongelukje mee. Maar ik ruim dat allemaal zelf op. Tuurlijk helpt mijn partner ook mee, maar het is in de eerste plaats mijn hobby. Ik draag dus de voornaamste zorg voor de dieren. Zou ik daar geen zin meer in hebben of de zorg niet meer kunnen dragen, dan zou ik ook gaan herplaatsen.
het is dan ook mijn hobby maar de katten zijn gezamelijk aangekocht. hij ruimt ook wel op maar aangezien ik thuis ben en hij gaat werken is het meerendeels voor mij. Zijn hobby is zeevissen en dan is hij weer niet thuis...

het gaat hier thuis ook niet helemaal hoe het hoort te zijn. Er zijn vaak ruzies en ja, soms ook over de katten. Misschien voelen ze dit ook wel? Het is een samenloop van omstandigheden voor me: Dylara, de katten en dan nog de ruzies... Bijkomend is het financiele dat ik dringend zou moeten gaan werken want dylara kost uiteraard ook genoeg. Maar wanneer moet ik dit nog gaan doen? Kom nu al met moeite rond om wat extra te doen...
Momenteel lijkt alles uitzichtloos: werken moet maar geen tijd, onze relatie samen, de katten, het fokken, verkoop kittens. er lijkt eigenlijk niks goed te gaan. alles gaat verkeerd. Fokken was mijn droom maar het lijkt eerder een nachtmerrie te worden
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 09 nov 2013, 00:16

Inderdaad azijn oplossen in water en dan sprayen met een plantenspuit.

Jullie hebben natuurlijk problemen gehad en zo te horen is het nog niet helemaal opgelost allemaal. Die stress zal ook zeker uitwerking hebben op de katten. Ik snap dat fokken je droom is, maar misschien moet je toch een keuze gaan maken hierin. Want als je ook moet gaan werken wordt het allemaal misschien te veel. Misschien moet je het wat kleinschaliger gaan doen, meer als hobby, zodat het ook nog leuk blijft in plaats van de nachtmerrie zoals jij het nu noemt.
Afbeelding

Yaella

één dezer gooi ik ze allemaal buiten...

Berichtdoor Yaella » za 09 nov 2013, 04:47

Er is veel meer aan de hand waarom de poezen dit gedrag vertonen.
Een baby, ruzie's onderling, grote groep poezen, prikkelig baasje, andere structuur gezien ze snachts nu elders zitten. Ook op de dag worden ze apart gezet gezien je ze niet allemaal in de gaten kunt houden.
Hobby is langzaam irritatie, boosheid, machteloosheid, frustratie geworden.
En dat voelen hen ook!
Dus blijven ook in neerwaartse spiraal/gedrag hangen.
Je schrijft het is al een tijd zo en als er geen onderliggend medisch probleem is wordt dit langzaam een gewoonte bij de katten.
Zoals ik het lees moet je drastisch en snel een beslissing maken die in het welzijn van je poezen is maar ook in je huwelijk, moederschap enz.
Dit heeft invloed op jou zijn en kunnen.
En eerlijk is eerlijk je kunt het nu allemaal niet meer aan.
Nestjes nemen is de oplossing niet ook niet voor de financiële problemen want je zou ook wel eens dikke pech kunnen hebben met een nestje waarop je er financieel juist op toe moet leggen.
Ook voor je poezen vindt ik het zielig want die gaan gestrest het moederschap aan.
Vindt het ook niet getuigen van respect voor je dieren op deze manier enkel en alleen omdat je het financieel kan gebruiken maar ook omdat je moeder en kind dan wil herplaatsen. Waarom plaats je van de 3 poezen die plassen niet twee tezamen die goed gaan. En de ander alleen in een gezin met 1 kat of hond.
Ik denk dat de poezen op de eerste plaats daar gelukkiger van worden.
En op de tweede plaats lijkt het me beter de nestjes even te parkeren in de kast om eerst de huwelijks prikkelingen ten goede te komen door zelf eerst uit te rusten. Na herplaatsing krijg je rust dat je niet meer de hele dag door loopt te irriteren en schoonmaken want je bent gewoon zwaar gefrustreerd en op als je schrijft liefst zet ik ze allemaal buiten ook diegene doe niet plassen. Dus je moet eerst tot rust komen en jezelf als vrouw , echtgenoot en moeder hervinden en herpakken want ook je kind voelt aan zo klein ze ook zijn dat mama , mama niet helemaal is. Zoals ze eigenlijk echt is! . En kijk daarna pas weer of je , je hobby !!!! Wilt op pakken of niet. Door te herplaatsen van de plassers die misschien goed bij een ander zuiver zijn. Omdat ze uit de stress situatie zijn. Hoef jij niet meer zoveel schoon te maken althans niet meer dan normaal. Even een rust pauze met nestjes en dan kun je vanwege de financiële problemen een dag of twee of 3 A4 avonden werken dat je man of vriendin of familie lid op de kleine past.
Want je trekt het niet meer, risico nemen met nestjes en deze situatie nog langer is geen optie als je NU zegt liefst allemaal eruit.
Dus je zult een beslissing radicaal moeten nemen wil je vechten om vele situatie's die nu spelen 180 graden te kunnen draaien.
En die beslissing kun je maken het is maar net wat jij belangrijker vindt.
Maar zo door gaan is geen optie. In eerste plaats je poezen zijn niet happy en zullen ook nooit happy worden als jij hun baasje hun graat meter niet happy is!!!!
Dus vecht voor wat jij belangrijk vindt. !!! En stop je energie niet in frustratie maar in acceptatie dat alleen jij iets kunt veranderen aan hoe het nu gaat met alles.
Maar denk ook dat buiten je gezin het welzijn van je dieren en in dit geval 3 poezen voorop staan.
Niets gebeurd zonder reden!! Ook het onzuiver zijn niet. ! Ik denk dat het een op 1 stapeling is van diverse factoren verspreid over al een lange tijd.

Daarom heel goed van je dat je toch een eerste stap zet want je kunt het.
Je schreef dat je het wilt proberen met een gedrag deskundige daarmee laat je ook zien dat je toch nog energie en wil over hebt door een gedrag deskundige om advies te vragen.
En dat bewijst ook dat je veel van je katten houd om er alles aan te doen.
Maar mocht het niet baten los laten ook houden van.
Ookal doen zulke beslissingen enorm zeer.
Maar soms moeten die genomen worden om andere dingen weer goed op de rit te krijgen.

Sorry ik begrijp je maar ben ook eerlijk om mijn objectieve mening hierover te geven.
Ik zelf vindt dat altijd fijn omdat je er vaak iets positiefs voor jezelf uit kunt halen juist omdat een ander ervan af staat en logische zonder emotie de dingen schetst wat je vaak in emotie en moeheid niet meer duidelijk kunt.

Dus zie dit niet als negatieve kritiek want bedoel het goed en wil gewoon even wat meer jouw woorden uit schetsen als dat ik alleen schrijf.
" ik begrijp je en snap waarom je, je rot voelt"
Daar schiet je niets mee op.
Dus zoek een rustig moment en denk over een plan van aan pak!
Eerste stap gedrag deskundige en wat is plan B.
Je kunt het! Pak je leven terug op de rit.

Succes en sterkte!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 09 nov 2013, 13:18

In het vliegtuig zeggen ze dat als het mis dreigt te gaan je eerst het zuurstof masker op jezelf moet zetten en pas daarna op degenen waar je voor moet zorgen. Want als het met jou misgaat redden hun het ook niet. Dus.... zo gauw mogelijk voor jezelf zorgen, voor de moeder van je kind en de verzorger van je katten. Wat teveel is, is teveel en moet zo snel mogelijk minder worden. Beter nu een paar gestreste katten herplaatsen dan zo lang overbelast zijn dat jij ook instort en andere katten misschien ook weg moeten. Is beter voor jou, beter voor je kind, voor de katten, voor iedereen. Als het nu al teveel is lijkt het geen goed idee jezelf ook nog nestjes op de hals te halen. Voor jou niet en voor de katten ook niet. Ennehhh... als jij degene bent die voor het overgrote deel van het schoonmaakwerk opdraait ben jij dus ook degene die het overgrote deel van de herplaats-beslissing mag nemen lijkt mij hoor.

Hopelijk klinkt dit niet als de zoveelste persoon die aan je hoofd komt zeuren en vertellen wat je nog meer moet, is echt niet zo bedoeld. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het gauw beter zal gaan. Er is licht aan het einde van de tunnel, echt waar. De tijd dat je kan genieten van je kind en katten zal echt weer komen, zodra je niet meer zo een veel te zware last op je schouders hebt.

Zijn er mensen in je omgeving die kunnen helpen?

Heel veel sterkte en big big hugs!!!!! huggy_sm

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » zo 10 nov 2013, 12:08

Zijn er mensen in je omgeving die kunnen helpen?

Heel veel sterkte en big big hugs!!!!! huggy_sm
nee iedereen van de familie woont aan zee. en ze willen maar al te graag op dylara passen... al ga ik haar niet wegdoen om tot rust te komen. zij doet me net lachen als ik me slecht voel...

Er is nog een reden waarom ik zeg pas herplaatsen als ze nog een nestje hebben gehad.
er is mij altijd gezegd dat je in periodes waar je je slecht in voelt, geen drastische beslissingen kan nemen. Ik hoop ergens dat de katten hun gaan aanpassen en dat ik ze gewoon kan houden want eerlijk wil ik ze helemaal niet herplaatsen.
Ik hoop dus dat niet alleen maar dat ik me snel wat meer in mijn ritme voel zodat ik een beslissing kan nemen of er katten weggaan, die ik me nadien niet ga beklagen.

Vanmorgen was het dus een ramp maar we zijn nu 11uur en het hele huis is al gekuist en dylara heeft al gegeten. Straks wat strijk doen als het nu effe netjes blijft.
Wat netheid betreft, ik heb trouwens een hekel aan vuil zitten dus hierin ben ik misschien iets te strikt zelf ook. Ik merk zelf dat ik dylara haar speelgoed tot 6keer per dag ga bij elkaar ruimen en zij vind het niet leuker dan met alles te gooien.
De biotex heeft dus gisteren niet gewerkt, vandaag biotex en azijn...
Afbeelding

Terug naar “Gedrag en opvoeding”