één dezer gooi ik ze allemaal buiten...

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: één dezer gooi ik ze allemaal buiten...

Berichtdoor Clemmetje » di 26 nov 2013, 23:49

Dit is toch wel positief. Hopelijk zet zich dit zo voort.
Groetjes Clem
Afbeelding

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » wo 27 nov 2013, 00:12

Yaiza is niet zo schuchter dus bij haar zie ik een lichtpuntje maar alice en ganizada zijn geen speelvogels...
yaiza is nu vaak bezig met zo een muisje/molletje dat echt piept zoals een muis en dat vind ze geweldig!

deze ochtend wel een drolletje gevonden maar dat kan natuurlijk zijn omdat ik gisteren teveel last had in mijn rug om de bakken te doen.
Schitterend!Dat is er duidelijk eentje dat aandacht wil, desnoods negatieve.(Als je plast waar het niet mag, krijg je geheid een reactie).
Doe zo voort zou ik zeggen, en als er toch nog een ongelukje gebeurt, hoe moeilijk het ook is, NEGEER het!
Ann
dat doe ik allang, het negeren... anders loop ik de helft van de dag te vloeken
Afbeelding

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » di 07 jan 2014, 10:15

Ik denk dat een paar van jullie op het forum al wel gelezen hebben dat ik een paar katten ging herplaatsen wegens onzindelijk gedrag en in alice haar geval, bang van dylara.
Afgelopen weekend is hier iemand geweest. Rustige dame van 64jaar, heel lief, alleenstaand en ja, ze kreeg alice haar aandacht, wat niet zo vaak voor kwam.
ze heeft ook uit zichzelf een aanbetaling gedaan op haar.

Maar nu komt het... tegen de avond ging ik enorm twijfelen. ze kwam plots bij me in de zetel...
ik heb er zelfs van gedroomt snachts. Kan ik haar wel laten gaan? Ik heb altijd gedacht dat dit beter was voor haar maar is dit zo? of is dit alleen gemakzucht van mij? Ik twijfel enorm nu.
mense die ik heb aangesproken hebben verschillende meningen. Ik heb niet teveel tijd meer om na te denken want ze word einde deze week steriel...

Hulp graag en jullie mening!
Afbeelding

Renevo

Berichtdoor Renevo » di 07 jan 2014, 10:54

Meestal zijn je eerste instinkt wel goed, twijfels is normaal. Met mij laatste volwassen herplaatser had ik het ook, maar op het eind was het wel, het juiste beslissing. De twijfels zijn ook zoms alleen maar omdat afscheid zwaar blift.
Sterkte.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 07 jan 2014, 11:59

Herplaatsen is heel erg moeilijk en dat je twijfelt snap ik helemaal maar als je een goed gevoel hebt bij deze vrouw zou ik het wel doen.
Sterkte.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 07 jan 2014, 12:35

Ja ik zou het ook doen als je een goed gevoel hebt bij die vrouw. Je twijfel is ook verdriet omdat je haar moet laten gaan. Maar als ze bang is voor je dochtertje wordt dat straks als ze gaat lopen alleen maar erger. Omdat je dochtertje niet kan beseffen dat ze bang voor haar is maar in haar ogen lief is en ze zal ze dan lopend vaker willen pakken of aaien of uitnodigen om mee te spelen. En een kat die dan weg duikt of alleen maar hoog gaat zitten is niet echt voor je kat het beste. Bij die vrouw heeft ze rust en waarschijnlijk geen stress omdat ze het rijk alleen heeft.
Loslaten is ook houden van en waarschijnlijk voor beide partijen beter. Sterkte!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

riddle

Berichtdoor riddle » di 07 jan 2014, 14:12

Hoi Barbara,
zo te horen vindt Alice die dame wel leuk, anders zou ze zich niet dichtbij haar begeven.
En andersom meent de dame het ook goed, je zegt zelf dat ze uit eigen beweging een aanbetaling heeft gedaan.
Misschien kan je, voor je eigen gemoedsrust, duidelijk afspreken dat Alice mag terugkomen als het niet zou gaan?
En af en toe eens laten weten hoe het gaat moet toch ook mogelijk zijn?Wie weet bloeit Alice juist helemaal open in een rustige en liefdevolle omgeving.Die kans mag je haar toch niet ontnemen, denk ik.
In ieder geval, veel sterkte met je besluit, want dit wordt een moeilijke voor je.Afscheid nemen van Alice zal zwaar zijn, maar ik heb toch wel het gevoel dat je hier een goede nieuwe thuis hebt gevonden.
Ann

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 07 jan 2014, 20:26

Hoi Barbara
is heel normaal dat je nu giga aan het twijfelen bent dat eert je alleen maar ,
Probeer toch op je tanden te bijten en het door te zetten ,het belangrijkste is dat zij de groep en jullie weer i balans zijn ,
Je moet eens weten hoe vaak wij met Elfy getwijfeld hebben ,als je nu ziet dat ze helemaal opgeleefd is zelf met een stok met veren speelt ,Dat doet giga goed ,

Vraag net wat er al gezegd word ,of ze je op de hoogte houden en zeker als het niet gaat dat ze bij jou terug komt ,,,
Succes meid ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » wo 08 jan 2014, 12:49

ik had vergeten haar eten weg te nemen dus word ze morgen steriel... Het is inderdaad beter voor haar, hoeveel pijn het me ook doet dat ze gaat.
voor granizada is er ook iemand geweest maar het is eigenlijk raar dat ik hier minder last van heb. Bij haar heb ik minder problemen.
alice was steeds mijn zorgekindje....Bij alice komen er twijfels, bij granizada niet.

ik heb uiteraard al afgesproken met de dame voor alice dat ik haar eens kom bezoeken later en dat ze me op de hoogte zal houden van haar ook. ze vond dit logisch en dit was geen probleem...
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » wo 08 jan 2014, 14:06

Hoi Barbara,
als die dame er zelf al geen probleem van maakt dat je contact houdt en zelfs op bezoek mag, denk ik niet dat je nog moet twijfelen hoor.Alice is inderdaad altijd al een "speciaaltje" voor je geweest hé, dus nogal wiedes dat je extra goed uitkijkt naar een gouden mandje.Veel succes vandaag met de sterilisatie!
Laat haar dan maar fijn herstellen bij jou en daarna verhuizen.Ik heb zo het gevoel dat je zal staan kijken hoe goed Alice het zal doen zonder andere poezen en héél veel aandacht, in een rustige omgeving!Sterkte hoor, ik vind het erg chique van je dat je Alice's welzijn voorop stelt.Petje af!
Ann

Terug naar “Gedrag en opvoeding”