naar buiten

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Joyce

naar buiten

Berichtdoor Joyce » za 14 dec 2013, 15:51

Beste mede forum liefhebbers,

Sinfds een paar maanden zijn ik en mijn man trotse bezitters van 2 sphynx poezen. Zeta en Zydney zijn 2 zusjes van 2,5 jaar en hebben inmiddels hun draai gevonden in huize kasbergen en we genieten volop van ze.

Helaas is Zydney erg ziek geweest en ook nog steeds niet beter, maar hoop dat daar snel verandering in komt (zie voorstelrondje voor meer info)

Vooruitkijkend op het voorjaar ben ik op zoek naar tips ervaringen of andere zaken die ons kunnen helpen met het volgende.

Ik en mijn man wonen in een appartement met een groot dakterras. We zouden het leuk vinden als de poezele straks ook een keer lekker naar buiten kunnen, maar om nou een grote kooi van ons dakterras te maken zien we (voor alsnog) niet zitten.

We zouden het dan ook fijn vinden als ze gewoon lekker vrij rond kunnen lopen, maar nu weet ik niet of dat wel kan met het sphynx ras, of ze weglopen, enz.

Heeft iemand van jullie tips hoe we dit aan kunnen vliegen?

Alvast dankjewel!

Vriendelijke groetjes,
Joyce

Aukje79

Re: naar buiten

Berichtdoor Aukje79 » za 14 dec 2013, 18:03

Hoi,

Ik zou de katten zeker niet vrij rond laten lopen!! Denk daarbij aan ziektes die ze kunnen oplopen, of ze worden aangereden of gestolen. Mijn katten komen alleen buiten in mijn afgezette tuin.
Je kunt je dakterras op diverse manieren afschermen. Staan genoeg voorbeelden op dit forum.
Mijn mening is dat geen enkele kat vrij rond moet lopen. Raskat of niet. Ik vind niet dat een ander last mag hebben van mijn katten.

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 14 dec 2013, 18:18

Hoi,

Ik zou de katten zeker niet vrij rond laten lopen!! Denk daarbij aan ziektes die ze kunnen oplopen, of ze worden aangereden of gestolen. Mijn katten komen alleen buiten in mijn afgezette tuin.
Je kunt je dakterras op diverse manieren afschermen. Staan genoeg voorbeelden op dit forum.
Mijn mening is dat geen enkele kat vrij rond moet lopen. Raskat of niet. Ik vind niet dat een ander last mag hebben van mijn katten.
Deze mening deel ik met jou
Groetjes Hildeke

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 14 dec 2013, 18:37

Hoi,

Ik moet zeggen dat ik deze mening ook deel. Mijn katten hebben een ren ter beschikking en verder mogen ze niet vrij rondlopen en dat geldt zowel voor de haarballen als voor de sphynxen.
Ik zou ze of onder toezicht bij mooi weer op het balkon doen of toch een afzetting daarop maken.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 14 dec 2013, 21:29

Hoi Hoi
ik deel ook deze mening ,een sphynx is zo vreselijk nieuwsgierig ,die ben je zo kwijt ,
Er zijn hele mooie oplossingen voor er is een apart stuk op het forum hoe je leuke dingen kunt maken voor je katten buiten ;) van terras tot ......... noem maar op ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Joyce

Berichtdoor Joyce » za 14 dec 2013, 23:36

Beste allemaal,

Dankjewel voor jullie reacties.

Will waar kan ik dat gedeelte vinden op het Forum? Ik ben hier nieuw en weet nog niet helemaal mn weg?

Groetjes,
Joyce

Aukje79

Berichtdoor Aukje79 » zo 15 dec 2013, 09:43

Hoi Joyce,

Kijk maar eens bij het onderwerp huisvesting binnen en buiten. Misschien kun je een foto plaatsen van je dakterras zodat mensen je tips kunnen geven. Er zijn genoeg goede oplossingen voor het afzetten zonder dat je het gevoel hebt dat je in een kooi zit.
Ik heb bijvoorbeeld mijn tuin afgezet met schrikdraad. Je ziet het bijna niet en de katten blijven veilig in de tuin.
Ik weet natuurlijk niet of julllie dakterras daar geschikt voor is.
Succes!!

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 15 dec 2013, 10:41

Ik zou je katten ook echt niet vrij naar buiten laten gaan. Sphynxen zijn vaak te goed van vertrouwen, voor je het weet pakt iemand ze op en neemt ze mee. Ik heb in mijn tuin ook een ren laten bouwen voor mijn katten (staat ook ergens hier op het forum bij huisvesting). Mijn sphynx loopt wel los in mijn achtertuin rond, maar dat is alleen omdat ik weet dat zij geen goede klimmer is. Miaula denkt dat je alleen aan mensen omhoog kunt klimmen, snapt niet dat dit ook via krabpalen en schuttingen kan (gelukkig). Zij drentelt dus lekker tussen de bloemen en planten door en zit heerlijk urenlang stilletjes van het zonnetje te genieten in de zomer. Maar ik hou haar altijd in de gaten als ze vrij rond loopt in de tuin.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 15 dec 2013, 11:10

Hier kun je meerdere voorbeelden zien van buitenverblijven: phpBB3/viewforum.php?f=34
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Gedrag en opvoeding”