Hoe het beste kennis laten maken?

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

LeChuck

Re: Hoe het beste kennis laten maken?

Berichtdoor LeChuck » do 20 mar 2014, 17:17

Ik lees even mee. Ik heb namelijk geen mogelijkheid om de kleine apart te houden, mijn huis is overal open, behalve de wc en daar ga ik niemand in opsluiten.

Goed om te lezen dat er goede ervaringen zijn met meteen erbij zetten. Ik ga de tips van het reismandje/bench wel toepassen.....

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 20 mar 2014, 20:39

Hoi Hoi
wat leuk !! krijg jij ook een katje erbij ??? als het een kitten is is het altijd veel makkelijker ,oudere katten geeft veel eerder problemen ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » vr 21 mar 2014, 09:35

Ja, duurt nog even, als alles goed gaat in augustus.

Een kitten inderdaad, ik heb al 2 haarballen rondlopen. 2 exkaters van dan net 2. Met een verwacht ik geen problemen dat is zo'n goedzak, de ander is wel wat dominant maar ik denk dat dat wel los loopt met zo'n kleintje al verwacht ik in het begin dat het met hem niet meteen koek en ei is. We zullen zien....

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 22 mar 2014, 22:43

Juist met een kleintje gaat het wen proces wat makkelijker. Maar te weinig ruimte om apart te zetten is een bench wel goed. Want zou zo'n kleintje ook niet echt al de eerste week zonder toezicht ( boodschap doen of zo) bij de ouderen alleen laten. Een kleintje maakt geen schijn van kans als een volwassen kat/poes van 4 of 5 kilo het kleintje niet zint. Voorzichtig heid blijft geboden in de wen periode!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » zo 23 mar 2014, 11:10

Ja dat komt wel goed, ik ben 2 weken vrij om er bij te doen blijven. De haarballen kunnen ook naar buiten uitwijken en verwacht dat de dominante dat ook wel zal doen. Met de goedzak verwacht ik geen problemen.

Ben benieuwd, ik ga van het ergste uit en dan kan het alleen maar meevallen.

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » zo 23 mar 2014, 12:37

Ik heb ze er ook altijd meteen bijgezet en nog altijd goed gegaan. Wel de eerste nacht apart gehouden totdat ik zeker wist dat het goed gaat. Ook is het handig dat het kitten ergens kan wegvluchten waar de grote katten niet bij kunnen dat kan bijvoorbeeld onder een kast zijn of zo. De eerste dag zal er geblazen worden maar meestal zie je al heel snel veranderingen. Altijd grappig als ze in de fase komen dat ze langs elkaar lopen en dan ineens bedenken oh ja jij bent die vreemde eend en ik moet tegen je blazen.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » zo 23 mar 2014, 15:01

Altijd grappig als ze in de fase komen dat ze langs elkaar lopen en dan ineens bedenken oh ja jij bent die vreemde eend en ik moet tegen je blazen.
Ja dat is echt heel grappig hè , ook vaak meegemaakt hier :)
Zitten ze samen te eten als vriendjes en dan ineens valt hun frang :)

Ik ben wel razend benieuwd hoe de kennismaking is verlopen (of zal verlopen), ik hou dit topic in de gaten :)
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 23 mar 2014, 21:11

Hoi Hennie
EN ???????? we duimen dat het gewoon SUPER gaat
wat wij vaak doen als er 1 nieuwe bij is ze allemaal wassen zodat ze dezelfde geur hebben ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Milan

Berichtdoor Milan » ma 24 mar 2014, 14:13

Sirocco is bij ons en we hebben hem in de bench op tafel gezet toen hij hier binnen kwam.
Milan zag hem en ging ruiken,Siro deed alleen maar liggen en kijken.
Na een poos hebben we hem er uit moeten halen want hij kwam niet zelf,teveel angst nog denk ik.
Ik heb hem toen op zijn eigen krabpaal gezet waar ook zijn kattenbak bij staat.
De honden keken ook naar hem en toen ging hij flink blazen waar de honden van op keken want
dit hadden ze Milan nog nooit horen doen.
Hij is er niet meer uit geweest behalve vannacht want zag vanochtend dat zijn brokjes op waren.
Ik had de honden nog boven gelaten (ze slapen bij ons op de kamer) en heb rustig aan de tafel gezeten
en toen kwam hij tevoorschijn,heb hem wat nat voer gegeven,dit at hij direct op,heb hem geaaid en geknuffeld,dit vind
hij prima,toen hoorde hij de honden met mijn man naar beneden komen en schoot direct weer in zijn krabpaal waar hij nu nog zit.
Dus hij is zeer angstig van de honden,niet van Milan,ze hebben vannacht geen ruzie gehad neem ik aan want ik zie nergens krasjes of wondjes bij alletwee.
Milan gaat gewoon zijn gang en zoekt hem niet op tot nu toe,is schijnbaar niet interessant zo,n liggende kat in een huije in de paal.
Het zal zeker een tijd duren dat hij de honden niet meer eng vind,hoop dat hij ooit een keer durft rond te lopen,vind het zo sneu dat hij een hele dag zomaar opgerold ligt.
De honden zijn nu wel in de tuin maar hij vertrouwd dat toch ook niet.
We hebben gewoon geduld en geven hem zijn tijd die hij daar voor nodig heeft.

Will,we hebben Milan idd een zaterdag gewassen en de vorige eigenaar van Siro ook,
dus dat zal tussen hun best wel geholpen hebben.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 24 mar 2014, 18:10

Ach die arme Siro. Is altijd zo sneu maar heeft inderdaad nou eenmaal tijd nodig.
Honden kunnen heel eng zijn voor katten ook al zijn ze ze gewend.
Hopelijk heeft hij snel door dat hij niets te vrezen heeft van ze en komt hij lekker los.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Gedrag en opvoeding”