Terror Ted

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Gaynelle

Terror Ted

Berichtdoor Gaynelle » ma 15 sep 2014, 20:06

Dit is Ted. Ted is hier voor sommigen nog wel bekend als het zorgenkindje Boaz van Angelique.

Dit was Ted toen hij net bij ons kwam wonen.
Afbeelding

Inmiddels is Ted uitgegroeid tot een stoere kater van bijna een jaar.
Afbeelding

We zijn super blij met hem en het is echt een schatje, er is alleen één probleem... Meneer speelt te wild. Toen hij kleiner was stoeide hij heel veel met de meiden maar nu hij groter is geworden is hij te ruw. De meiden zitten dan onder de krassen en willen daarom niet meer met hem spelen. Ik heb echt geen flauw idee wat ik hiermee aan moet. Ik heb zelf al die lelijke nepnagels overwogen zodat hij ze geen pijn meer kan doen. Ik vind het zielig dat ze nu niet meer met hem willen spelen. Maar de meiden steeds onder de krassen kan ook niet natuurlijk. Ik hoop dat iemand hier een goede tip heeft hoe ik dit kan oplossen.

ClioCleo
Contacteer:

Re: Terror Ted

Berichtdoor ClioCleo » ma 15 sep 2014, 20:21

Ohhh wat een knapperd is het toch geworden wub_sm

Ik ben bang dat je hem toch moet gaan castreren Gaynelle, kan heel goed dominant gedrag zijn wat daarna over gaat als hij zijn ballegies kwijt is.

Je kan altijd nog besluiten om er silleconen ballen in te plaatsen, altijd nog beter dan rose nepnagels razz_sm

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 15 sep 2014, 20:25

Ik zou ook castreren. Daar worden ze een stuk zachtaardiger van

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » ma 15 sep 2014, 21:33

Dat dominante is wel over, heeft gelukkig maar twee weken geduurd. Kan het niet gewoon de pubertijd zijn? Verder is hij heel rustig, hij ligt nu ook bovenop Maya te slapen. Ik zal z'n ballen zo missen, ze bungelen altijd zo vrolijk hahaha

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » ma 15 sep 2014, 21:42

Wild spelen is ook wel een vorm van dominant gedrag, hij wil toch even laten zien dat hij het stoere mannetje is in huis.

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » ma 15 sep 2014, 21:44

Misschien dat hij er dan toch aan moet geloven, arme Ted sad2_sm

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » ma 15 sep 2014, 21:46

Anders kan je ook nog overwegen om eerst een suprelorin staafje te laten plaatsen, dan worden zijn ballen wel een stuk kleiner, maar hij heeft ze dan nog wel enigzins.. tenminste, mijn Dex in elk geval wel.

Dex is er een stuk relaxter door geworden, is lief met alles en iedereen. Als hij het staafje niet heeft is hij ook bloed irritant naar de poezen toe, wil aldoor veel te wild spelen en stoeien.. Dex is een doetje dus hij is de pineut en krijgt de klappen, maar Ted laat het kaas niet van zijn brood eten denk ik. ohmy_sm

elle

Berichtdoor elle » ma 15 sep 2014, 22:35

Wauw wat issie mooi!
Hoe kan zijn velletje zo veranderen?
Het lijken wel 2 verschillende katten!
Groetjes,
Elle

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » ma 15 sep 2014, 22:48

Wauw wat issie mooi!
Hoe kan zijn velletje zo veranderen?
Het lijken wel 2 verschillende katten!
Ted neemt de complimenten graag in ontvangst :)
Het klinkt heel gek maar een Peterbald maakt pigment aan in de zon. Sphynxen verbranden naar mijn weten alleen, een Peterbald kan bruin worden. En Ted ligt bij het kleinste straaltje zon al in de tuin op een schapenvelletje te genieten. Ik hoop dat hij in de winter weer wat duidelijkere strepen krijgt als z'n huid weer wat lichter wordt.

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » ma 15 sep 2014, 23:17

Dex is een doetje dus hij is de pineut en krijgt de klappen, maar Ted laat het kaas niet van zijn brood eten denk ik. ohmy_sm
Ted is ook wel een doetje hoor, dat heeft hij dan van z'n papa. ohmy_sm Vooral bij Maya, die geeft hem rustig een lel terug. Fuz is te zachtaardig, die gaat eerst met hem spelen en pas blazen als hij te ver gaat.

Terug naar “Gedrag en opvoeding”