Terror Ted

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Terror Ted

Berichtdoor Wil » wo 17 sep 2014, 20:18

Hoi Raaf
er zijn meer mensen die het mooier vinden een kater (ex) met ballen ,
nee denk niet voor een show heb ik eigenlijk nooit aan gedacht ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » wo 24 sep 2014, 20:50

Enkele dagen geleden stuurde ik nog dit naar mijn vriendinnen :
"Ik heb echt zo'n spijt! hij heeft echt een k*t tijd gehad. Moest nog een keer onder narcose om toch gehecht te worden. En hij is nog net zo druk. Arme beest zit met een blauw kruis vol ellende"

Maar inmiddels ben ik blij met het besluit en voel ik me geen waardeloze poezemama meer. Hij is vooral een stuk milder geworden. Dus nu lekker genezen en vooral balen voor hem dat hij minder te eten krijgt.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 24 sep 2014, 21:23

Nou, eerlijk gezegd interesseren die ballen me geen bál. merry_sm
Het is meer de ontwikkeling van het lijf dat me nog even boeit bij Paul.

Wel typisch dat je bij Ted trouwens al zo snel verschil in karakter bemerkt.
Bij Paul merk ik niks van typische kater eigenschappen......het is dat er écht twee balletjes hangen, anders zou je het niet zeggen.
Mijn gecastreerde Scooter is dan maar een klein katerje........er is geen twijfel over wie de baas is!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » wo 24 sep 2014, 21:39

Karakter zou ik niet willen zeggen dat dat anders is. Maar hij is wel echt voorzichtiger met stoeien voor de rest was het al een wolk van een kater.

Ik was ook wel benieuwd naar het fysieke, ze worden wat grover aan de voorkant met ballen geloof ik. Hoe oud is Paul trouwens?

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 25 sep 2014, 07:11

ik heb hier 3 peterbald (ex) katers rond lopen en geen van allen hebben ze een gedaante wisseling ondergaan. Dus niet grover geworden.

Ook krijgen ze niks minder te eten dan voorheen en zijn ook niet dikker geworden.

Het zijn wel alle 3 fanatieke renners er springers dus dat werkt goed mee. Ook de dames krijgen niks minder te eten en zijn ook nog hetzelfde.

Merk wel dat nu ze net een jaar geweest zijn allemaal een spurt in de hoogte doen. Boris bij ons steekt bijna 15 cm met zijn rug boven onze toch al niet zo kleine htk Gizmo uit. Ik heb al eens de vraag gehad of het niet stiekem een snow bengaal is

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 25 sep 2014, 08:34

Hoi Gaynelle,

Hoe oud Paultje is is dus de grote vraag.
Scooter was geschat op 8 maanden door de dierenarts omdat hij "flinke geschapen "was voor een katertje van 6 maanden wat IK gegokt had.( wildvang )
Scooter had echter totaal geen andere typische kater kenmerken.

Paul moet ik beoordelen op wat ik zie en wat ik wéét.
Paul heeft een behoorlijke grove kop, katerwangen, flinke schouders en grove poten.
Echter zijn karakter past totaal niet bij een kater die al én volgroeid is én verwilderd is......maar Paul komt al van af februari/ maart van dit jaar bij mij eten.
Én er heeft dus een look a like van Paul hier rond gelopen én een gemarmerde poes.......alle drie het zelfde grove type wat me weer doet denken aan een ongewenst nest.

Misschien dat de dierenarts binnenkort kan mee raden over zijn leeftijd......maar ik zeg dat het nog een jongeling moet zijn.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 25 sep 2014, 20:11

Hoi Hoi
wat fijn dat hij het u achter de rug heeft ,zou heerlijk wezen als hij echt rustiger zou worden ,

Hier laten we alles jong castreren de ene kater groeit groot uit de andere niet ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Gedrag en opvoeding”