Terror Ted

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Raaf
Contacteer:

Re: Terror Ted

Berichtdoor Raaf » di 16 sep 2014, 08:53

Gaynelle;
Ted neemt de complimenten graag in ontvangst :)
Het klinkt heel gek maar een Peterbald maakt pigment aan in de zon. Sphynxen verbranden naar mijn weten alleen, een Peterbald kan bruin worden. En Ted ligt bij het kleinste straaltje zon al in de tuin op een schapenvelletje te genieten. Ik hoop dat hij in de winter weer wat duidelijkere strepen krijgt als z'n huid weer wat lichter wordt.

Dat vroeg ik me dus ook al af, het lijkt een compleet andere kat als je de twee foto's vergelijkt.
En eerlijk is eerlijk.....ik snap dat ook wel een beetje dat je de ballen gaat missen.
Mijn Paultje zal er ook aan moeten geloven, maar ik merk dat ik daar niet zo resoluut in ben als met de andere zaken omtrent zijn inburgering.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 16 sep 2014, 11:11

Ik dacht ook dat je een foutje gemaakt had en per ongeluk van 2 verschillende katten een foto geplaatst had. Jeetje, wat een totaal verschillende katten! Met Ted in huis heb je gewoon 2 katten voor de prijs van 1 laugh_sm laugh_sm Hij is echt knap zeg!
Ik denk ook wel dat ik hem zou laten helpen, waarom zou je dat niet doen? De nagels kun je anders ook nog wel proberen te knippen zodat ze wat minder scherp zijn?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 16 sep 2014, 20:22

Ik zou Ted ook van zijn ballen laten ontdoen.
Groetjes Clem
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » di 16 sep 2014, 21:00

Als je niet van plan bent om met hem te fokken, zou ik sowieso castreren.
En anders inderdaad nageltjes knippen en eerst apart met hem spelen tot hij al een beetje puf kwijt is, daarna pas bij de meiden laten. Een hengel lijkt me een goed idee.
Ann

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » di 16 sep 2014, 21:52

Zelf zie ik pas hoeveel hij is veranderd als ik kitten foto's terug zie, het is echt een groot mannetje geworden.
Ik denk ook wel dat ik hem zou laten helpen, waarom zou je dat niet doen? De nagels kun je anders ook nog wel proberen te knippen zodat ze wat minder scherp zijn?
Nagels knip ik al elke week en hij rent elke dag als een bezetene achter de krullen van Wil aan, maar hij blijft heel actief. Dus hij wordt morgen gecastreerd :( ik wilde het zo lang mogelijk uitstellen omdat ik het ten eerste gewoon leuk vind een kater met ballen. Maar vooral ook omdat ik hem zo actief mogelijk wil hebben. Ted had een groot probleem met zijn achterpoot: een afgebroken heupkop, artrose en een beschadigde groeischijf. Het was kiezen voor een amputatie of een complexe operatie met fysio. Uiteindelijk hebben we gekozen om zijn poot te behouden. Hij moet vooral in beweging blijven en zonder ballen zal hij iets minder actief worden. Maarja, als zijn gedrag een probleem wordt moeten we toch iets.
Mijn Paultje zal er ook aan moeten geloven, maar ik merk dat ik daar niet zo resoluut in ben als met de andere zaken omtrent zijn inburgering.
Je bedoelt het grote badder avontuur?[/quote]

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » di 16 sep 2014, 22:32

Hij zal vast niet lui worden hoor Gaynelle, ik merk werkelijk nooit verschil met gesteriliseerde of gecastreerde dieren.. hooguit dat ze een buikje krijgen ohmy_sm

Ted had geen betere baasjes kunnen krijgen en dat jullie hem zijn ballen zo gunnen is eigenlijk wel uber schattig..

En daarom, zoals ik al gister zei, geef Ted anders een vriendje, waarmee hij los kan gaan.. denk echt dat het best goed uit kan pakken..
Mijn belofte blijft hoor.. wink3_sm

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 17 sep 2014, 07:11

dat hij minder beweeglijk wordt zou ik maar even niet van uit gaan ohmy_sm

hij zal liever en aanhaliger worden maar blijft even speels hoor

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 17 sep 2014, 09:25

Hoi Gaynelle,

Daar bedoel ik inderdaad het wassen, nagels knippen, oortjes schoonmaken e.d mee.
Maar ook het aanpassen in de groep ging toch nog vrij kordaat.
Daar maakte ik vrij snel korte metten mee......maar met de castratie......
Waarom dan niet meteen bellen met de veearts en een een afspraak maken.
Fascinatie denk ik.....in het fenomeen "kater "
Toch nieuwsgierig naar zijn ontwikkeling.....en dan met name zijn lichamelijke ontwikkeling.
En ik wéét dat ik een risico neem en ik wéét dat het eigenlijk geen rede is......
Maar zolang hij nog zo lief en heerlijk onderdanig is en geen kwaad kan bij zowel mijn binnenkatten áls de katten buiten wil ik het nog even laten gaan.
Wat misschien ook scheelt is dat ik thuis ben momenteel waardoor ik een zee van tijd heb om mijn katten te observeren en bestuderen, wat geen straf is love3
Als ik gewoon naar mijn werk moest was dit nooit mogelijk geweest.....

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 17 sep 2014, 18:57

Hoi Hoi
WAUW wat is tie mooi en groot geworden !!!!! wat een kerel !!!
Wist je dat je implantaten kan laten zetten na castratie dat is geen grap,

een speel kameraad zou wel heerlijk voor hem wezen ;) jammer dat hij de kinderen zo krabt met spelen en dat doet ook nog altijd geniepig zeer ,
Messi is zo erg kater ,heeft natuurlijk al gedekt dat hij brood mager is gewoon van het gillen en tijgeren wat hij doen ,

Sommige katers hebben dat wel en sommige hebben het niet ,en de krullen blijven geweldig he hier ook nog steeds ;)
Succes meid met je beslissing ,
vergeet ik het weer ,gewone Sphynxen hebben ook pigment zijn diep gekleurd in de zomer en veel lichter in de winter ,net als wij mensen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 17 sep 2014, 20:03

Waarom gebruiken ze die implantaten dan Wil???
Om te misleiden op een show of wat??
Of zijn er toch stiekem meer mensen die geen afscheid kunnen nemen van de balletjes van hun kater what_sm

Terug naar “Gedrag en opvoeding”