Onzindelijkheid

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

peggy72

Re: Onzindelijkheid

Berichtdoor peggy72 » do 30 okt 2014, 21:26

O vergis je niet.....Max hier plast ook heel makkelijk van zich af als hij het ergens niet mee eens is......of er staat iets wat hem niet bevalt of de kattenbak is nog niet schoongemaakt en dan doe ik het al 2x per dag. En we hebben hier ook een kleintje lopen die het zachte dekens voorzien heeft. Kussens gaat meestal goed maar geen dekentjes neerleggen want dan is het raak

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 30 okt 2014, 23:08

Ja, kan met gemak... wink3_sm
Afbeelding

Renevo

Berichtdoor Renevo » vr 31 okt 2014, 00:32

Voor haar hebt ik een open kattenbak staat, zelfs twee, net ingeval, dan staat er ook twee litter robots. De cattery gebruikte houten korrels, zelf gebruikt ik grit. Het gaat steeds goed. Dus laat wij hopen dat het zo blift door gaat.
Afbeelding

Renevo

Berichtdoor Renevo » vr 31 okt 2014, 11:41

Het gaat steeds goed! Zij gaat steeds op de bak, vanmorgen iets meer grit erbij, nu zo een kwart kopje.

Mij tortie blijft steeds een draak! Dus zijn ze steeds gescheijden. Vaak plaatse ik de tortie in de kittenren in de ochtend tijdens opruimen, en mag de kitten vrij rond rennen. De tortie zit dan heel gecalculeerd te kijken, en als de kitten het net niet in de gaten hebt, rent de tortie met kittenren en al op haar af en probeer haar zo aan te vallen!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 31 okt 2014, 20:00

Hoi Rene
wat fijn dat het kattenbak gebeuren nu beter lijkt te gaan SUPER!!!! duimen dat dat ook zo blijft
Wat ook wel helpt als je ze allebei krols laat worden ,of degene die ruzie maakt ,meid wat een drama ,en dan vragen sommige particulieren doe je zomaar je kat weg ;((( die hebben helemaal geen idee hoeveel anders open dieren zijn.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 01 nov 2014, 22:02

Ik heb hier ook een open plas poes. Die plast als ze knetter krols is maar ook uit protest en soms ook omdat ze zich bedreigd voelt door een gesteriliseerde dame die ondanks haar castratie haar plek niet af staat. Af en toe is het net een kleuter school hier. Ivm corrigeren. Was dat zo zat omdat ik meer moeite had ze in het gereel te krijgen in tegenstelling tot een groep van 20 kinderen.
Dus 1 jaar geleden begonnen met zeer consequent diegene die de sfeer met gedrag verpest wordt uit de situatie gehaald en op de gang gezet! Geen 5 minuten maar kwartier of langer. Een Sphynx is mega slim en ze leren het echt mits je consequent blijft! Zo doorbreek je de cirkel en gewoonte gedrag als daar de klad in komt. Gereset komen ze weer binnen. Soms direct een tweede keer in de fout maar dan weet je ook direct dat 15 minuten time out te kort is geweest. Vaak roep ik nu alleen nog maar haar naam en het woord gang en ze loopt direct in de pas. Nu is dit mazzel dat ze mega slim is. Maar ook bij de protest plas dame stopt het probleem als je de oorzaak er weet uit te zuiveren en vaak kunnen dat meerdere oorzaken zijn.
Ik ga altijd terug naar de bron. Wanneer is het probleem gedrag begonnen? Wat is er op dat moment gebeurd of voor gevallen. Wat heb ik zelf veranderd. Wat is er veranderd aan mijn groep!
De meeste problemen komen voort uit protest gedrag of hormonaal gedrag maar zeker ook medisch oorzaak gedrag mag je niet uit sluiten.

Het begin is er ze gaat weer op de bak! Nu een volgend stapje en hierboven staan al zeer goede tips door diverse aan gegeven. Succes!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Renevo

Berichtdoor Renevo » do 06 nov 2014, 21:40

Goed nieuws, Fairy doet het super.
Gister voor het eerst weer een bak gebruikt met grit, op de grit liggen er wel een klein vierkant stukje onderzetter, maar het is goed. Ik hebt ook sinds twee dagen weer een mand op grond staat, en wat blijk, nog geen enkel ongelukje!
Ik ben super blij. Nu maar duimen dat het gestaagd verbeterd en dat ze ook volledig te vertrouwen ben over al in huis.
Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » do 06 nov 2014, 22:13

Wat fijn dat het zo goed gaat. De tijd zal het leren of het okged blijft gaan, maar met kleine stapjes dan komt he vast goed :)
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 06 nov 2014, 22:32

dry_sm

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » do 06 nov 2014, 22:46

Fijn hoor dat het zo goed gaat dry_sm !
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Terug naar “Gedrag en opvoeding”