Springende kater

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Maurice&Yvet

Springende kater

Berichtdoor Maurice&Yvet » wo 03 dec 2014, 22:42

Onze kater Diesel (nu 14 maanden en niet gecastreerd) heeft vooral sochtends de neiging om bij de achterdeur te gaan springen en miauwen.
de deur is een kunststof buitendeur en vanaf onder helemaal naar boven voorzien van glas.
waarom zou hij soms wel een paar minuten lang de moeite nemen om ruim 1.20 meter hoog te springen en luidkeels te miauwen?

Marthe
Contacteer:

Re: Springende kater

Berichtdoor Marthe » wo 03 dec 2014, 23:01

Kun je niet eens iets voor de deur zetten dat ongeveer de hoogte heeft die hij springt? Katten zitten graag hoog, misschien wil hij daar zitten en naar buiten kijken? Neem aan dat hij niet buiten komt, en dus daar niet om zeurt?

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 13 dec 2014, 16:08

Of het is wat Marthe zegt of s'nachts als jullie slapen loopt er of een krolse poes door jullie tuin of een concurrent van hem een andere katermans die op zijn terratorium komt. !

Zo is mijn krolse poes maanden lang gestalkt door een buurt kater in mijn tuin!
Mijn kater was het daar ook miet mee eens en gromde flink en woonde bekant in het raam kozijn terwijl hij wist dat hij er toch niet bij kon komen!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Maurice&Yvet

Berichtdoor Maurice&Yvet » zo 14 dec 2014, 00:08

Nee gelukkig geen aandacht trekkende katten in de tuin hier :-)
De laatste tijd doet hij het niet meer heel de ochtend maar alleen nog maar een enkele keer als ik naar het werk toe ga en via de achterdeur weg ga.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 14 dec 2014, 11:30

Mogelijk wil hij héél graag mee naar buiten.
Een zitplek maken bij de deur ( zoals hier al is aangegeven ) zou een oplossing kunnen zijn.
Óf lok hem door middel van wat lekkers naar een leuke plek in huis waar hij graag vertoeft, voor jij weg gaat.
Dan leert hij mega snel dat dat springen bij de deur nergens toe leid, en laat je toch op een hele vriendelijke manier aan hem zien dat jij de baas bent en dat gedrag niet tolereert.
Ik geef mijn katten voor ik weg ga en als ik thuis kom altijd wat lekkers, zodat ik in een oogopslag kan zien hoe het met mijn vijftal gesteld is.
Dat werkt als een trein.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Terug naar “Gedrag en opvoeding”