Kerst vs Sphynxkatten

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Liannec1987

Kerst vs Sphynxkatten

Berichtdoor Liannec1987 » ma 08 dec 2014, 22:03

Aangezien Sphynx katten nogal onderzoekend zijn en over op en onder kruipen en het ook leuk vinden om met van alles en nog wat te spelen, vroeg ik me af hoe jullie dit doen met de kerstmeuk? Ik heb gisteren en vandaag heel mijn huis verzierd met kerstspulletjes. Maar met veel dingen heb ik wel het idee dat die straks van tafel of kast worden gemept. Hebben jullie trukjes of leuke dingetjes om toch het hus een beetje te versieren? Of zal ik gewoon afwachten wat Pickles gaat doen met alle kerstmeuk?

Hij komt in ieder geval met kerstavond in een mooi versierd huis terecht haha.
Afbeelding

g.w.

Re: Kerst vs Sphynxkatten

Berichtdoor g.w. » ma 08 dec 2014, 22:18

Toevallig kreeg ik een gisteren een mailtje over dingen waar je zoal op moet letten met je huisdier met kerstversieringen.....
ik zal ze ook even hier plaatsen.....er zaten toch dingen bij waar we misschien niet zo snel bij stilstaan.
Nu heb ik vrij brave poezebeesten......maar ik lees hier ook heel andere verhalen razz_sm .....dus misschien hebben jullie hier ook nog wat aan toppie_sm

* U kunt het beste de kerstboom goed vast zetten. Logisch, maar kies vooral de juiste, strategische plek voor de boom. Dat is die plek waar de kat minder makkelijk bij de boom kan. Dus niet naast een lage kast, bank of tafel, want dat zijn juist handige opstapjes om in de boom te springen.

* Tuig de boom niet op met engelenhaar of lintjes. Gebruik veilige decoratie, liefst onbreekbaar. Glinsterende decoraties trekken vaak de aandacht. Niet gebruiken dus of zo hoog mogelijk ophangen. dat geldt ook voor breekbare versieringen.

* Dennennaalden, het water onderaan de kerstboom en de versieringen van chocolade zijn giftig voor katten. Voorkom dat ze dit binnen kunnen krijgen.

*Hulst en maretak, de typische kerstplanten. De bessen zijn giftig. Bij opname kan uw huisdier gaan braken. Ook kan er speekselvloeden en diarree optreden. Ernstiger wordt het indien uw huisdier zenuwstoornissen gaat vertonen. Bovendien leidt maretak tot hartstoornissen. Als het dier een hoge dosis heeft ingenomen en niet snel behandeld wordt, kan dit de dood tot gevolg hebben.

* De kerstster is een giftige plant en irriteert het spijsverteringskanaal van uw huisdier. Bij langdurig contact ook de huid en slijmvliezen. Houdt deze plant dus buiten bereik van uw huisdier. Heeft hij er toch van gegeten, geef hem dan onmiddellijk veel water en norit en ga daarna meteen naar de dierenarts.
Groetjes Gerry

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 08 dec 2014, 22:39

Hier hou ik er echt wel rekening mee en zet geen boom neer omdat ik zeker weet dat die het niet overleefd.
Zelfs de dingetjes die ik wel neerzet worden indien mogelijk gesloopt en vooral Gandalf maakt zich daaraan schuldig.
Groetjes Clem
Afbeelding

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » di 09 dec 2014, 00:19

Nu heb ik nog geen sphynx maar wel 2 sloopmachines haha ik doe het met kerstliedjes op de radio voor de rest geen boom geen ballen en geen lichtjes. Vorig jaar heeft mn boom letterlijk een uur gestaan.. verlichting kapot stroom uitgevallen... soms zou je ze.........
Groetjes Miran

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 09 dec 2014, 12:05

Bij mij komt alle kerstspul gewoon in huis. Heb wel het geluk dat ik een heel brave sphynx heb hoor! In mijn kerstboom hangen, naast kunststof, ook echt glazen ballen. De afgelopen jaren is er nog nooit een door toedoen van de katten gesloopt. Mijn moeder heeft 1 heel ondernemende sphynx, maar zelfs bij haar staat de boom gewoon. Het enige dat haar katten soms doen is een beetje hengelen naar alle blinkende kerstballen.

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » di 09 dec 2014, 13:38

Handig die tips! Er komt hier dus geen hulst of andere kerstplant in huis. Wist niet dat deze plantjes ook gisftig voor ze waren. Ik heb 2 kleine nepkerstboompjes. Verder alles van plastic en de kerstballetjes zitten echt klem in die boompjes dus die kunnen er niet uit haha. Verder zal ik dan wel zien wat van de kasten gemept wordt. merry_sm Ik ga nog ens even verder speuren welke planten er giftig zijn voor een kat, heb er namelijk nog wel een aantal in huis staan en kan ze dan mischien beter weghalen....
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 09 dec 2014, 17:08

Hier geen kerstversiering in huis.
Wel breekbare spulletjes en 5 katten die zich overal doorgang verschaffen.
Op een rare manier zijn mijn katten érg voorzichtig met mijn spullen, ik hoef ze niet of nauwelijks te waarschuwen wat helemaal tof is.
Planten en bloemen daar doe ik eigenlijk niet meer aan.....binnen is álles wat groen is nep......met uitzondering van het kattengras merry_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » di 09 dec 2014, 18:29

Ik heb een klein boompje dat ze kennen (staat de rest van het jaar in de tuin). De verlichting staat alleen aan als ik er zicht op heb en de ornamenten zijn van vilt en hout. Het boompje staat ook op een grote kist waar ze nooit op zitten. Tot nu toe nog geen problemen....

Alle andere planten hier zijn planten met grote dikke bladeren of vetplanten. Ik heb het ook opgegeven met andere planten :)

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 09 dec 2014, 20:07

Lianne veel succes ermee ;)) dat gaat vast feest worden ,
Ik heb een echte houten (tje)kerstboom op de tafel staan ,meer doen we niet

Denk dat het hier zo gesloopt is ,,weet ik wel zeker ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » di 09 dec 2014, 23:27

Haha ja ik ben ook bang dat ik wat planten uit huis moet gaan doen. Het schijnt dat katten planten met een verticale nerf wel eten en zonder nerf niet?
Heb een aantal jaren geleden ook een fretje gehad die veel los door het huis liep. Toen ben ik ook veel dingen tegengekomen die ik ergens anders moest zetten of meubels anders zetten zodat hij niet via de stoelen op tafel en zo in de vensterbanken bij de planten kon. Dus ik denk dat we dat straks ook weer kunnen doen, ben zeer benieuwd hoe Pickles mijn interieur gaat vernieuwen merry_sm
Afbeelding

Terug naar “Gedrag en opvoeding”