mijn verdriet

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

blank page
Contacteer:

mijn verdriet

Berichtdoor blank page » ma 19 jan 2015, 10:56

Clarisse heeft stress! na een bezoek van die kattengedragstherapeut is me veel duidelijk geworden. Clarisse lijd enorm onder de aanwezigheid van de andere katten.
wat ik eerst aanzag als spelend gedrag met elkaar is eigenlijk redelijk agressief. als er ook nog maar een andere kat in de buurt is loopt Clarisse al weg.
dan kan ze heel ontspannen bij me liggen kroelen, komt er een andere kat aan dan is ze weg.
Cleo en Celia zijn sterke karakters en het lijkt of ze Clarisse viseren. ze meppen haar, springen op haar.
Clarisse durft vaak niet op de kattenbak. uit schrik dat ze te grazen word genomen door een andere kat. daarom plast ze erbuiten.
als het tussen een conflict komt tussen Clarisse en een andere kat plast ze zelfs direkt ter plaatse.
ik vind dit echt verschrikkelijk erg. daarom zoek ik voor Clarisse een ander huisje
het is heel belangrijk dat Clarisse niet in contact komt met andere katten. zodat ze kan kalmeren, en terug een gezonde,stabiele kat kan worden.
dit gaat misschien niet altijd rozegeur zijn.
het zou kunnen dat ze nog plasaccidentjes heeft tijdens een stresspiekmomentje.
daarom is een STABIELE thuis noodzakelijk. eens een kat in zijn omgeving gewend is, en je verandert er dingen aan, ondervinden ze al stress.
bv snel even iets in de gang zetten voor een half uurtje als je aan het opruimen bent zorgt al voor stress. een meubel van plaats veranderen zorgt al voor stress,...
ook voor een goede nieuwe zindelijksheidtraining moete alle uitnodigende plasplaatsen vermeden worden. wasmanden (vol of leeg) niet in bereik van Clarisse laten staan.
schoenen, kartonnen dozen,... wegnemen!
eens Clarisse doorheeft dat er geen andere katten aanwezig zijn en ze voelt zich volkomen veilig gaan da plasproblemen afnemen.
Clarisse is dol op mensen! ze is een heerlijke kat, ze komt knuffelen, zit altijd bij je op schoot als ze kan. alleen andere katten is het probleem.
ze kan dus in de toekomst ook niet meer samen met een andere kat.
Clarisse in mijn eerste kat, mijn eerste kindje, door haar ben ik verliefd geworden op het ras. ik ben hier echt het hart van in, uren heb ik al gehuild om dit voorval.
ik wil haar eigenlijk helemaal niet wegdoen, het is toch zo'n geweldig beest. maar ik zie dat ze zich niet goed voelt tussen de rest.
ik zou ze ook apart kunnen houden maar daar is geen beginnen aan + ik wil ook de andere katten hun vrijheid niet ontnemen.
daarom is het voor iedereen het beste dat ze verhuisd. hoe erg ik dat ook vind.
ik ben aan het overleggen met een vriendin, misschien mag ze daar gaan wonen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: mijn verdriet

Berichtdoor Wil » ma 19 jan 2015, 11:02

Hoi Riet
meid wat vreselijk verdrietig is dit ,je doet het voor haar wel heel erg goed gewoon een huisje waar ze alleen is en niet constant op moet letten of er iemand iets doet ,
Als je een open groep hebt ( ongeholpen dieren ) heb je dit soort dingen heel erg vaak ,

Voor jou gaat het een vreselijk gemis wezen ,Wij mensen voelen ons daar heel schuldig over ,
Maar zij krijgt haar wel verdiende rust ,onwijs veel sterkte hiermee dit zijn dingen die heel zeer doen ,m

Zet even een apart topic voor haar neer ,dat mensen zien dat je een nieuw huisje voor haar zoekt
onwijs veel sterkte Riet,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 19 jan 2015, 11:16

Wat een drama voor jou sad2_sm Wat moet dat enorm pijn doen. Je lieverd te zien lijden, afscheid te moeten nemen al is het voor Clarisse haar bestwil.

Maar... wat goed voor Clarisse dat je nu gaat zorgen dat zij toch een kans op een gelukkig leven krijgt. En dat na al die tijd samen waarin jullie zo aan elkaar gehecht geraakt zijn. Je zet haar belang voor dat van jezelf, hoeveel pijn dat jou ook doet. Klasse!!!!

Ik hoop van harte dat er een goed huis komt voor Clarisse waar ze rust en geluk kan vinden. En dat jij contact kan houden en Clarisse misschien kan bezoeken. Ik vond het heel moeilijk om Snape te laten verhuizen maar het helpt mij wel dat ik regelmatig bij hem op bezoek kan en met eigen ogen zie hoe goed het met hem gaat.

Heel veel sterkte gewenst en dikke knuffel voor jou en de poezen.

g3

heidifleur
Contacteer:

Berichtdoor heidifleur » ma 19 jan 2015, 11:53

Ja dit doet zo een zeer vooral je eerste kat maar inderdaad klasse dat je aan haar denkt en het helpt enorm als je op visite kunt waar ze komt te wonen , en hoop dat je iemand vind die haar kan helpen om door de verhuisstress heen te komen maar als ze alleen komt met iemand die veel thuis is ga je haar helemaal zien verbeteren en dan weet je pas dat je er goed aan gedaan hebt !
Ik wens je veel sterkte met deze moeilijke maar juiste keuze voor clarisse .

thenakedlove.be
Groetjes
Heidi

www.thenakedlove.be

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 19 jan 2015, 15:15

Wat een verdrietige en moeilijke beslissing die je moet nemen!! Zoals ik lees, denk ik wel in het beste welzijn voor Clarisse. Ik hoop dat die vriendin haar wil nemen, zodat je haar niet helemaal uit het oog verliest.
Is er door de kattengedragstherapeut ook echt geadviseerd om haar in een huis zonder andere katten te laten zijn? Misschien gaat het niet per se om de aanwezigheid van een andere kat, maar meer om het karakter van die andere kat. Clarisse lijkt het onderspit te delven tov de andere katten bij jou. Dat wil niet zeggen dat ze per definitie niet bij andere katten kan.
Een heel nieuwe leefomgeving kan soms ook echt al wonderen doen, ook met het oog op de onzindelijkheid. Een kat merkt het echt wel meteen als ze in een omgeving komt waar geen andere kat is: er hangen geen luchtjes van een andere kat. Dus heb je kans dat de onzindelijkheid zeer snel voorbij is.
Ze zal nu inderdaad onder continue stress leven, wat natuurlijk niet goed is. Eens ze daaruit is en in een andere leefomgeving woont, zal die chronische stress weg zijn, waardoor ze veerkrachtiger wordt. Met andere woorden: ik snap dat je een stabiele thuissituatie zoekt, maar besef ook dat rust en veiligheid (geen/minder andere katten die haar constant opjagen) voor haar al zoveel rust zal brengen, dat ze momenten van acute stress (omgevingsfactoren die soms toch veranderen) vele malen beter zal kunnen handelen.
Heel veel sterkte gewenst.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 19 jan 2015, 17:28

Hoi Riet,

Zo een beslissing is vreselijk en ik kan me goed voorstellen dat je daar verdriet van hebt.
Veel sterkte.
En wie weet is er op het forum nog ergens een plekje voor jou meisje???
Ik ga er in ieder geval heel hard voor duimen!! fingers_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 19 jan 2015, 19:53

Oh Riet, wat een vreselijke beslissing om te moeten nemen. Maar inderdaad wel in het belang van haar zo te lezen. Hopelijk kan ze bij je vriendin terecht, dat is toch altijd het fijnst.
Heel veel sterkte huggy_sm
Afbeelding

nonalize

Berichtdoor nonalize » ma 19 jan 2015, 20:31

Ohh dat zijn zulke moeilijke beslissingen en helemaal over je lieveling. Hopelijk dat je vriendin haar in huis kan nemen dan zie je haar nog regelmatig.
Groetjes Elize

Tilly

Berichtdoor Tilly » ma 19 jan 2015, 20:50

Wat mega lastig hè.
Ik hoop dat je een super mandje vindt zodat dat de pijn iets verlicht. Ik voel met je mee, sterkte!
Groetjes, Tilly >^.^<

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 19 jan 2015, 22:22

Wat een verdriet inderdaad. Ik weet uit eigen ervaring hoe het is en het zou super zijn als ze bij een bekende van je kan.
Ik ben het met Marthe eens dat ze misschien best bij een andere zou kunnen. Ik heb de ervaring dat dit werkt.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Gedrag en opvoeding”