En toen ging het mis.....

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Raaf
Contacteer:

Re: En toen ging het mis.....

Berichtdoor Raaf » zo 15 feb 2015, 10:42

Jemig, je maakt het wel mee. rolleyes_sm
En arme arme Valentino.....die zit dus voor een tijd in de lappenmand.
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst, die twee heren doen wél een beroep op je zeg fingers_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » zo 15 feb 2015, 11:20

Dat is inderdaad een goede tip dat Vaal anders ruikt als hij terugkomt van de DA. Ik zal ze zeer zeker gescheiden houden. Maar zal ook verdergaan met het middel Manoe. Hopelijk kan Vaaltje vanmiddag weer naar huis.
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 15 feb 2015, 12:01

Jeetje, dat is wel echt heel erg heftig zeg!! Arme Valentino dat hem dit nu overkomen is. Ik hoop dat je hem straks weer op mag halen.
Ik moet zeggen dat ik een beetje betwijfel of je er zo met de algemene adviezen gaat komen die wij jou hier geven. Wat er in eerste instantie ook tussen de 2 heren gebeurd moge zijn, is niet iets dat zo weer vergeten en vergeven wordt. Nee, het heeft voor nu echt iets fundamenteels veranderd in hun relatie. En daar moet je goed op inspelen. Ik weet even niet of je ze nu wel of niet apart gehouden hebt. Als je dat niet gedaan hebt zou ik je echt ten zeerste willen aanraden om dat wel te doen en ze ook echt even de tijd geven om tot rust te komen. Geen enkel contact tussen de 2. Je moet denk ik echt een herintroductie gaan doen, anders vrees ik dat het probleem ten eerste niet opgelost wordt en ten tweede misschien van kwaad tot erger gaat! Overweeg toch ook eens om een gedragstherapeut in te schakelen. Wij zijn er niet bij in de situatie zelf, een gedragstherapeut is opgeleid om juist dat te zien wat veel baasjes over het hoofd zien en daarbij een passende behandeling in te zetten.
Veel sterkte!

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 15 feb 2015, 12:04

Ik denk ook dat manoe je heel goed kan helpen met koreltjes. En suf piekeren heeft geen zin je kunt ze niet iedere seconde in de gaten houden. Ik heb met mijn grote groep katten gelukkig geen ervaring met vechtpartijen. Tuurlijk pesten ze elkaar hier ook wel eens maar effe later liggen ze weer lekker samen. Dus hierin kan ik je geen advies geven. waarin ik dat wel kan is naar jou eigen houding te kijken. Jij bent wat gespannen omdat je bang bent dat er weer wat gebeurd. Dit voelen katten. Vijlloos aan. Probeer er dus zelf heel positief in de blijven en dat ook uit te stralen. Ik duim op een goede afloop

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 15 feb 2015, 12:12

Wat erg Lianne, ik kan mij voorstellen dat je even helemaal erdoor zit.
Arme Vaaltje, weer zijn pootje gebroken. Misschien kan voor hem zo'n zelfde pak als Miaula heeft helpen om te zorgen dat hij de spalk er niet afkrijgt.
Ik zou het advies van Marthe wel opvolgen en ze nu echt apart houden en eventueel ook een gedragstherapeute inschakelen.
Ook ik heb (gelukkig) geen ervaring met zulke ernstig aanvaringen maar ik zou er ook niet blij mee zijn.
Heel veel sterkte daar.
Groetjes Clem
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » zo 15 feb 2015, 15:18

Potverdorie daar wordt je echt niet vrolijk van.
En hoe gaat het nu met vaaltje??
Neem een wijs besluit voor jou en vaaltje sterkte met alles.

heidifleur
Contacteer:

Berichtdoor heidifleur » zo 15 feb 2015, 19:25

Ah dit is niet leuk nee , eerst de gevechten en dan de gevolgen ervan hoop ooit dat het betert voor je maar eerst het pootje , je kan ér zelf niets aan doen natuurlijk maar je blijft denken , sterkte .

thenakedlove.be
Groetjes
Heidi

www.thenakedlove.be

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » zo 15 feb 2015, 19:38

Ze hebben apart gezeten voor een nacht en halve dag. daarna ben ik de korreltjes van Manoe gaan gebruiken bij Pickles en even was er sprake van wat rust in de tent. Ik ga ze zeer zeker nu gescheiden houden en ik ga op zoek naar een gedragsdeskundige om te kijken of die nog wat kan doen. Ik ben Pickles nu gewoon verder aan het behandelen met de korreltjes. Valentino komt morgen thuis als het goed is, zijn pootje was nog te gezwollen om in het gips errond te toen.

Bedankt voor jullie berichtjes meiden.
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » zo 15 feb 2015, 20:19

Hei Liannec,
ik denk dat je hier héél goed aan doet.
Hou ze zeker gescheiden tot de gedragstherapeut is geweest. Dat zal ook beter zijn voor het gevoel van veiligheid van Vaaltje. Met je poot in het gips zitten is niet optimaal als je het gevoel hebt dat je moet vluchten hé.De arme schat. Pickles zal het niet zo bedoeld hebben, maar ja, een ongeluk is snel gebeurd.
Sterkte!
Ann

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 15 feb 2015, 20:32

Denk inderdaad dat je even niet meer kan doen.
Blijft een apart verhaal......en zo zien we ook maar weer eens hoe fout het ook kan gaan!!!

Nee, in deze situatie ook écht alle twee apart houden en Vaaltje helemaal plat knuffelen als die morgen terug komt.( en Pickels niet vergeten eek_sm )
Verdorie meid......dit had niemand van te voren kunnen bedenken!!!
Dit is écht heel lullig.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Terug naar “Gedrag en opvoeding”