En toen ging het mis.....

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: En toen ging het mis.....

Berichtdoor Wil » zo 15 feb 2015, 20:41

Zo Lianne
dat is mega heftig arme Vaaltje ,,ik hoop dat hij snel weer thuis is ,,
Ze komen bijna altijd goed terecht dit is echt mega pech hebben ;(

Marthe is een erkend gedragstherapeute he ,ik weet niet of die bij jou in de buurt woont ,Marthe ik weet eigenlijk ook niet of jij dat aan huis wil doen ,,
Succes en heel veel beterschap,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » ma 16 feb 2015, 23:13

Hoii Lianne is je kind al thuis?
Groetjes Miran

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » di 17 feb 2015, 00:34

Zeker heftig Wil, ben er nog steeds helemaal van uit mijn doen. Katten komen inderdaad altijd op hun pootjes terecht, daarom mijn gedachte dat hij met zijn pootje tussen de tafelrand en de houten muur gekomen is. Anyway, mijn poezenkind is weer terug thuis en het is een drama. Hij zit in het gips wat hij overgens goed verdraagt. Heb hem in een grote hondenbench met kattenbak, voer en water op de slaapkamer geparkeerd/. Aangezien meneer Pickles de boel bij elkaar jengelt als hij in de slaapkamer moet. Ben vandaag om het uur boven geweest, dus uurtje beneden bij Pickles en een uurtje boven bij Vaal enz. Helaas zet Pickles echt de boel op stelten waardoor Vaal erg onrustig is en dat kunnen we echt niet gebruiken nu. Pickles loopt de klieren bij de slaapkamerdeur, zit er continue tegen te krabbelen en naar Vaal te mauwen en te blazen. (de deur is hierbij dicht! Ze kunnen elkaar enkel horen) Ik heb de pech dat ik alleen een voordeur een achterdeur en 3 slaapkamer deuren heb. Beneden is er geen enkele deur in huis. (behalve wc en badkamer natuurlijk haha) Wat maakt dat ik pickles ook niet even ergens anders kan steken. Kan hem wel in de badkamer doen, maar dan begint hij weer verschrikkelijk te jengelen en aan de deur te krabben.

Heb Lindsay al geinformeerd over de vechtpartij met slechte afloop voor Vaal. Helaas voor mij zit ze momenteel in Spanje en reageert ze nauwelijks op het bericht. Kan ik me wat bij voorstellen als je even rust wilt en op vakantie bent.

Maar ik zit er wel aan te denken om Pickles te laten gaan. Ik vind het voor Valentino gewoon niet meer te doen. Hij wordt er kwaad en gefrustreerd van, heb ook al een mep van hem gekregen wat al heel wat jaren geleden is dat die dat gedaan heeft.

Gedragstherapeut is hier in de omgeving niet te vinden, als ze van verder moeten komen ben ik zo 200 euro per keer kwijt dat ze hier langskomt en dat gaat boven mijn pet uit. Ik kan en wil best wat uitgeven aan mijn dieren, maar heb ook al de medische kosten en 2 dagen verblijf van Vaaltje bij de DA, dus kan echt geen honderden euro;s nog gaan uitgeven aan een gedrgstherapeut waaruit nog maar moet blijken of zij iets voor ons kan betekenen. Mischien wil ik het nog wel overwegen als ik een andere therapeut heb gevonden die minder geld vraagt en hier thuis bij mij wilt komen kijken hoe het tussen beide katten gaat etc....
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » di 17 feb 2015, 00:49

Hei Liannec,
ik begrijp dat het inmiddels een noodsituatie is.
Een goede gedragstherapeut komt ALTIJD aan huis, dus dat is noodzakelijk, en zeker in een geval als dit.
Een consult kost normaal iets in de richting van 135 euro, plus verplaatsingskosten, maar daar zit ook opvolging en begeleiding bij, zo lang het probleem aanhoudt.
Ik weet niet waar je woont, ik neem aan in Nederland, maar ken je Marcellina Stolting?Die zit, denk ik, in Amsterdam.
Kijk eens op de site van www.kattengedragstherapie.nl of zo. Ik geloof dat ze op dinsdag via skype of telefoon ook gratis spreekuur heeft. Als ze te ver van je af woont, kan ze misschien wel doorverwijzen naar een katvriendelijke collega.
Kan je, bij gebrek aan een deur, niet voor een barricade zorgen tussen boven en beneden?
Iets wat Pickles niet omver krijgt?Of anders een tijdelijk logeeradres voor hem?
Sterkte hoor.
Ann

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » di 17 feb 2015, 01:10

Jeetje meid wat een verhaal! Ik hoop dat je eruit komt voor jezelf en Vaaltje! Geef hem maar een dikke kus
Groetjes Miran

nonalize

Berichtdoor nonalize » di 17 feb 2015, 08:38

Wat balen dat het nog steeds niet gaat. Hoe gaat het nu met Valentino? Ik kan me goed voorstellen dat je erover denkt pickles weer weg te doen dit is een nare situatie.
Groetjes Elize

Tilly

Berichtdoor Tilly » di 17 feb 2015, 09:31

Zo zeg, het laatste verhaal had ik gemist. Ik dacht dat het beter ging en nu dit. Ik snap dat je met je handen in het haar zit, vreselijke situatie. Ook snap ik dat je overweegt om Pickles te laten gaan, het moet wel te doen zijn. Het zou wel vreselijk jammer zijn. Heel veel sterkte ermee!
Groetjes, Tilly >^.^<

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 17 feb 2015, 09:45

Wat een drama en wat verschrikkelijk voor iedereen, jou en de poezen.

Heel veel sterkte!!!!!!

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 17 feb 2015, 12:52

Ik kan me best voorstellen dat je er over aan het denken bent om Pickels te laten gaan.......en snap best dat je dat niet zo maar doet, maar ik snap je geldsituatie en alle onzekerheid en frustratie ook.

Ik heb ook ooit met vogels in zo een dilemma gezeten.
Had zelf twee grijze roodstaarten en een hele kamer vol bomen in huis waar ze vrij konden rondvliegen, toen ik de vraag kreeg of daar een kaketoe en een papegaai bij kon omdat de eerste zo een herrie maakten(maar ze beide vogels wel graag samen hielden) en de eigenaren eigenlijk naar een bejaardenhuis moesten.
Vogels gezien en uiteraard gedragen ze zich dan op hun best, zodat ik akkoord ben gegaan met de verhuis naar mij toe.

Voor één dag..........

De kaketoe maakten een dusdanige herrie dat ik er zelf bang van werd!!!! en op de grond in de vogelkamer heb geslapen, omdat hij dat wel erg gezellig vond dus rustiger werd.
Hij is toen meteen opgehaald door een opvang, wat we gelukkig in een soort van contract hadden opgesteld, om een alternatief te hebben, maar ik voelde me écht heel lullig.
Naar het dier toe, maar ook naar de oude eigenaar toe, die zoveel vertrouwen in mij had om zijn dieren bij mij achter te laten.
De andere papegaai is met wederzijds goedvinden wél bij ons gebleven en dat pakte érg leuk uit!!
Soms wil het met de beste wil en bedoelingen van de wereld niet lukken, en dan kan je maar beter de één na beste oplossing zoeken en dat is helaas wederom herplaatsen.
Maar als Valentino er bij inschiet en zich niet meer fijn voelt in zijn eigen huis...... sad1_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » di 17 feb 2015, 15:38

Hey raaf, dat gevoel wat je beschrijft, dat jeje zo lullig voelde tegenover de oud eigenaren van de papegaaien heb ik ook heel erg. Iedereen heeft zijn best gedaan op pickles hier te krijgen. Maar ik ga nu toch het beste beslissen voor valentino. Pickles gaat herplaatst worden. Ik ga wel eerst even contact met lindsay en isolde opnemen.

Valentino kwijnt momenteel helemaal weg en dat vind ik geen doen zo.

Bedankt voor jullie berichtjes.
Afbeelding

Terug naar “Gedrag en opvoeding”