En toen ging het mis.....

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

manoe76
Contacteer:

Re: En toen ging het mis.....

Berichtdoor manoe76 » di 17 feb 2015, 15:50

Hoi Lianne,

Wat een moeilijke beslissing om te nemen... Maar ik begrijp het wel. Het is natuurlijk nooit de bedoeling dat Vaal hier onder moet lijden... Hopelijk vind je snel een fijn huisje voor hem zodat Valentino in alle rust kan herstellen.

Heel veel sterkte
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 17 feb 2015, 16:28

Hey raaf, dat gevoel wat je beschrijft, dat jeje zo lullig voelde tegenover de oud eigenaren van de papegaaien heb ik ook heel erg. Iedereen heeft zijn best gedaan op pickles hier te krijgen. Maar ik ga nu toch het beste beslissen voor valentino. Pickles gaat herplaatst worden. Ik ga wel eerst even contact met lindsay en isolde opnemen.

Ja, maar dat is gewoon zo.
Je helpt de oude eigenaar uit de brand, maar beide willen het beste voor het dier.
En jij hebt tenminste nog het een en ander kunnen proberen....bij mij was dat nog niet eens mogelijk!!
Bovendien weten we allemaal hoe erg je naar Pickels hebt uitgekeken met de kerst.....maar soms kan je het wel allemaal hopen en willen, maar zit het er gewoon niet in.
Dan moet je kiezen voor de dieren met de oudste rechten ( vind ik, maar dat is ook niet altijd even vanzelfsprekend. )

Heel veel sterkte met deze beslissing en ik ga zéker duimen dat ook Pickels weer een fijn plekje kan vinden, maar dat komt vast goed!! fingers_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 17 feb 2015, 19:50

Hoi Lianne
kan me heel goed voorstellen dat je je mega lullig voelt naar Pickle toe .dit is overmacht hier kan je niks aan doen ,,
had je nog met Marthe gemaild ?? of ben je heel je vertrouwen kwijt ?

Het is nu heel belangrijk dat Vaaltje rust krijgt en dat zijn pootje beter word ,ja hij heeft de oudste rechten in huis ,
wat een drama meid ik ga voor je duimen ,,,beterschap voor Vaaltje dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » di 17 feb 2015, 21:46

Erg hoor Lianne maar kan het heel goed begrijpen. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing. Heel veel sterkte! g3
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 18 feb 2015, 09:10

Hey Lianne, ik hoop dat er een oplossing komt. Trekken jullie het nog een beetje? Arme Vaaltje met zijn pootje, arme Pickles die apart moet zitten, en arme jij met alle stress en ellende sad2_sm

Heel veel sterkte!!!!

g3

riddle

Berichtdoor riddle » wo 18 feb 2015, 19:09

En, Lianne? Gaat het een beetje?Trek je het nog?
En hoe is het met Vaaltje?Hoe oud is hij trouwens?Ik zag op één van de foto's dat hij een knipje in zijn oor heeft. Was hij oorspronkelijk een zwerfkatje misschien?De arme schat.
En Pickles?Hopelijk wat rustiger inmiddels, anders is het om gek van te worden hé.
Sterkte hoor.
Ann

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 18 feb 2015, 21:45

Een hele hoop ontwikkelingen hier. Het is jammer dat je deze keuze hebt moeten maken! Ik denk wel dat er zeker nog mogelijkheden waren/zijn, maar dan moet je daar als eigenaar zelf ook volledig achter staan en voor gemotiveerd zijn. Het is zeker niet de bedoeling dat Valentino lijdt onder Pickles aanwezigheid. Ik hoop voor jou en voor de katten dat je snel een oplossing vindt!

Lieve

Berichtdoor Lieve » wo 18 feb 2015, 22:11

Ik heb helaas geen adviezen,
maar wil je wel veel sterkte en wijsheid wensen in de keuzes die voor je liggen!!
g3
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » do 19 feb 2015, 21:20

Ik moest even opnieuw zoeken hoe het allemaal werkt hier op het forum. Nieuwe look :)

Ik heb valentino naar mijn ouders gebracht. Het ging anders echt niet meer. Slecht slapen door pickles zijn gekrijs en gekrab en vaal die daarop weer gaat jammeren en uit zijn bench probeert te ontsnappen. Bij mijn ouders gaat het prima nu met vaal, hij is erg rustig en slaapt veel. (zal denk ik komen doordat hij zoveel stress heeft gehad) Pickles is ook een stuk rustiger nu. Maarja, Vaal heeft zoals gezegd hier inderdaad de meeste rechtenb. En ik denk ook niet dat hij te herplaatsen is. Dan zou hij volgens contract terug naar het asiel moeten, ten eerste wil ik dat niet voor hem en ten tweede heeft vaal gewoon een grote gebruiksaanwijzing en is hij alleen lief tegen de mensen die hij kent en die hier over de vloer komen.

Riddle: Maandag wordt Valentino 11 jaar. Ik ga dan een versvlees menu'tje voor hem maken. Ik heb ook een droogaparaat gekocht, je kunt hiermee zelf vlees en groente drogen. ook fruit etc. kun je lekkere verse snackjes maken voor je dieren. Dus hij wordt maandag lekker verwent!

Gisteren zijn er mensen geweest voor Pickles. Ze wonen hier een dorpje verderop en hadden hun dochter meegenomen die allergisch voor katten blijkt te zijn. Gelukkig kreeg ze geen reactie op Pickles. Ze zijn nu met vakantie en komen hem donderdag ophalen. tot die tijd blijft vaal dus lekker bij mijn ouders en geniet ik nog even van mijn lieve Pickles. Ben reuzeblij dat hij zo dichtbij komt te wonen en bij een familie met veel kattenliefde. Ze misten echt katten in huis maar konden er geen houden door de allergie van hun dochter. En nu zijn ze weer ontzettend blij. Hij krijgt daar een prachtig warm mandje.

Ze willen hem wel nog eerst laten checken door de dierenarts, mocht er iets niet goed zijn dan brengen ze hem terug, is ook mijn eis.

Ben al een paar dagen erg emotioneel. Zit nu ook weer te huilen nu ik dit typ. Maar het is niet anders. Voel me erg schuldig tegenover Pickles en zijn vorige baasjes. Maar daarentegen voel ik me ook erg schuldig tegenover Valentino, dat ik hem dit hb angdaan omdat ik zo nodig een Sphynx wilde. Ik ga daarom ook wachten met een Sphynx aanschaffen totdat Vaaltje er niet meer is (en ik hoop dat dat nog erg lang duurt :) ).

Maar ik blijf hier nog wel gezellig kletsen en meelezen met jullie lieve sphynxjes :)
Afbeelding

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » do 19 feb 2015, 21:26

Fijn dat je een goed huisje voor hem heb gevonden. Sommige dingen weet je jammer genoeg niet van te voren. Maar dit is ook niet goed voor jou maar ook voor pickles en Valentino niet. Gelukkig heb je een oplossing dichtbij gevonden en kan iedereen nu even tot rust komen. Heel veel sterkte en geniet nog maar lekker van het ventje.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Terug naar “Gedrag en opvoeding”